Ik heb sinds ik mijn scoot kocht al probleem met optrekken gehad.
Er zat toen nog standaard koppeling op dus ik fly clutch gezet wat ook niet echt had geholpen.
Dus ik strakste veren voor fly clutch erin en toen maakte die duidelijk meer toeren aan het begin alleen nog steeds langzaam wegkomen. Toen was ik het zat dus zwarte trekveren van malossi (eigenlijk voor delta clutch maaja...) erin gedaan.
Toen ik hem starte en weg reed. Echt perfect!!. Trok heel snel op precies zo als ik het wou hebben.
Alleen nu telkens als me motor warm is en dus een 10 min. heb gereden neemt het trekken weer heel erg af. Echt heel veel dan is het bijna weer zo als het vroeger was.
Wat kan dit zijn. Iemand die het zelfde heeft gehad of iemand die ideeen heeft??
mijn setup:
standaard 50 cc cilinder
Doppler 50 cc uitlaat
top racing vario 3.9 gr. rollen
malossi krukas
Malossi fly clutch koppeling met gele drukveer(malossi) en zwarte trekveren(malossi)
Ook ja... Probeer ook eens met de gasnaald te spelen.... Werkt ook altijd wel.. Gooi hem eens een x bovenin en een x onderin en merk de wereld van verschil...
is het niet iets bij m'n transmissie??
Enne om je bougie kleur te kijken moet je dan snel wezen als je net een stuk volgas heb gereden of kan je rustig op je gemak de bougie er af halen.
Enne omk bougie eraf te halen heb je een bougiesleutel nodig toch??
maar zou het niet die drukveer of trekveertjes kunnen zijn die slapper worden als ze warm zijn.
trekveertjes kunnen nie meer strakker maar kzou wel rode drukveer kunnen nemen.
Of zou dit het niet zijn?
hoe doe je dat nou, je gasnaald afstellen. Is dat veel werk, en merk je hier wel iets van. want ik heb hetzelfde probleem, maar ik hoor van iedereen dat dat foxeigen is.
Nee ik denk niet carb.
Carb kan toch nooit zo'n groot verschil met warm en koud maken.
Ik zou m'n kleur van m'n bougy zeker wel even kunnen bekijken ga ik ook snel doen.
Alleen waarom zou ik geen rode drukveer kunnen proberen. M'n scoot heeft ook al zwarte trekveerjes nodig terwijl het standaard 50 cc cilinder is met standaard carb.
Volgens mij ist gewoon je carb, probeer nou gewoon eens die gasnaald.. alst niet goed is dan zet je hem toch gewoon weer trug naar oude stand... En als je alleen maar dingen denkt en niks gaat proberen dan komen we ook geen stap verder...