Scoot trekt koud heel goed en warm brak

hardstyler_666

Well-Known Member
Ik heb sinds ik mijn scoot kocht al probleem met optrekken gehad.
Er zat toen nog standaard koppeling op dus ik fly clutch gezet wat ook niet echt had geholpen.

Dus ik strakste veren voor fly clutch erin en toen maakte die duidelijk meer toeren aan het begin alleen nog steeds langzaam wegkomen. Toen was ik het zat dus zwarte trekveren van malossi (eigenlijk voor delta clutch maaja...) erin gedaan.
Toen ik hem starte en weg reed. Echt perfect!!. Trok heel snel op precies zo als ik het wou hebben.

Alleen nu telkens als me motor warm is en dus een 10 min. heb gereden neemt het trekken weer heel erg af. Echt heel veel dan is het bijna weer zo als het vroeger was.

Wat kan dit zijn. Iemand die het zelfde heeft gehad of iemand die ideeen heeft??

mijn setup:
standaard 50 cc cilinder
Doppler 50 cc uitlaat
top racing vario 3.9 gr. rollen
malossi krukas
Malossi fly clutch koppeling met gele drukveer(malossi) en zwarte trekveren(malossi)
 
Advertisement - register to remove this

hmzzz jah is een iedee. Vraag me alleen af of dat echt helpt.

Heb nu 86 sproeier met prop uit luchtfilter.
Zou dat te groot zijn. Dealer zegt dat het nog wel groter kan.

Het gaat om een aerox trouwens.
 
is het niet iets bij m'n transmissie??
Enne om je bougie kleur te kijken moet je dan snel wezen als je net een stuk volgas heb gereden of kan je rustig op je gemak de bougie er af halen.

Enne omk bougie eraf te halen heb je een bougiesleutel nodig toch??
 
maar zou het niet die drukveer of trekveertjes kunnen zijn die slapper worden als ze warm zijn.
trekveertjes kunnen nie meer strakker maar kzou wel rode drukveer kunnen nemen.
Of zou dit het niet zijn?
 
hoe doe je dat nou, je gasnaald afstellen. Is dat veel werk, en merk je hier wel iets van. want ik heb hetzelfde probleem, maar ik hoor van iedereen dat dat foxeigen is.
 
Een bougiesleutel? Gewoon en ratel of iets 21mm zo doe ik dat altijd.. maareh jah doe maar iets van handschoenen aan anders verbrand je je handen he :p

Ik had het probleem trouwens ook, sproeier veelste klein in mijn geval.
 
Nee ik denk niet carb.
Carb kan toch nooit zo'n groot verschil met warm en koud maken.

Ik zou m'n kleur van m'n bougy zeker wel even kunnen bekijken ga ik ook snel doen.

Alleen waarom zou ik geen rode drukveer kunnen proberen. M'n scoot heeft ook al zwarte trekveerjes nodig terwijl het standaard 50 cc cilinder is met standaard carb.
 
Hmzzz jah maar wat zou het zijn dan. Aangezien de trekveren al zoveel hebben geholpen denk ik dat het probleem echt bij m'n transmissie ligt.

En jij vind rood te sterk???
Vind je zwarte trekveertjes niet een beetje sterk dan..
Maaja hij schijnt et nodig te hebben.
 
Volgens mij ist gewoon je carb, probeer nou gewoon eens die gasnaald.. alst niet goed is dan zet je hem toch gewoon weer trug naar oude stand... En als je alleen maar dingen denkt en niks gaat proberen dan komen we ook geen stap verder...
 
Back
Top