Hey nadat mijn ontsteking dood ging heb ik de CGC binnenrotor van VDM gekocht...
Hij had een weekje stil gestaa en in die week heb ik gelijk ff de zuigerveer vervangen.
Eindelijk vonkte de scooter weer, hoewel wel een klein vonkje. Maar nog wil hij niet starten. Dus daarna heb ik ff het hele blok uit elkaar gehaald, en warempel na een paar x kicken liep hij. Dus daarna weer uit gezet want ik moest nog ff wat anders doen. Daarna wou ik weer gaan rijden en kon ik hem dus weer nooit aan krijgen.
Check:
- Bougie is nat
- Bougie vonkt (hoewel naar mijn inzien geen grote vonk)
- Genoeg compressie (kan niet meer electrisch starten)
Punt is dat nadat ik hem helemaal opnieuw in elkaar gezet had hij het weer ff deed....maar nu dus niet meer, dus ik heb het id dat alles wel goed zit. Kan het zijn dat hij gewoon verzuipt want de bougie is wel altijd goed nat.
En nog wat over die kleine vonk; moet de vonk nog een bepaalde kleur ofzoiets hebben en ik hou hem altijd tegen de uitlaat aan en dan kijken over wat voor afstand de vonk overspringt naar de uitlaat...je moet hem er nu bijna tegenaan houden dus daarom denk ik dat de bobine niet zo goed meer is. (dat is het enige wat ik nog niet heb vervangen aan miijn ontsteking)
Maar de vraag is nu; waar ligt het aan?
Hij had een weekje stil gestaa en in die week heb ik gelijk ff de zuigerveer vervangen.
Eindelijk vonkte de scooter weer, hoewel wel een klein vonkje. Maar nog wil hij niet starten. Dus daarna heb ik ff het hele blok uit elkaar gehaald, en warempel na een paar x kicken liep hij. Dus daarna weer uit gezet want ik moest nog ff wat anders doen. Daarna wou ik weer gaan rijden en kon ik hem dus weer nooit aan krijgen.
Check:
- Bougie is nat
- Bougie vonkt (hoewel naar mijn inzien geen grote vonk)
- Genoeg compressie (kan niet meer electrisch starten)
Punt is dat nadat ik hem helemaal opnieuw in elkaar gezet had hij het weer ff deed....maar nu dus niet meer, dus ik heb het id dat alles wel goed zit. Kan het zijn dat hij gewoon verzuipt want de bougie is wel altijd goed nat.
En nog wat over die kleine vonk; moet de vonk nog een bepaalde kleur ofzoiets hebben en ik hou hem altijd tegen de uitlaat aan en dan kijken over wat voor afstand de vonk overspringt naar de uitlaat...je moet hem er nu bijna tegenaan houden dus daarom denk ik dat de bobine niet zo goed meer is. (dat is het enige wat ik nog niet heb vervangen aan miijn ontsteking)
Maar de vraag is nu; waar ligt het aan?