Scoot start niet ?!?

SNap

Well-Known Member
Hey nadat mijn ontsteking dood ging heb ik de CGC binnenrotor van VDM gekocht...

Hij had een weekje stil gestaa en in die week heb ik gelijk ff de zuigerveer vervangen.

Eindelijk vonkte de scooter weer, hoewel wel een klein vonkje. Maar nog wil hij niet starten. Dus daarna heb ik ff het hele blok uit elkaar gehaald, en warempel na een paar x kicken liep hij. Dus daarna weer uit gezet want ik moest nog ff wat anders doen. Daarna wou ik weer gaan rijden en kon ik hem dus weer nooit aan krijgen.

Check:
- Bougie is nat
- Bougie vonkt (hoewel naar mijn inzien geen grote vonk)
- Genoeg compressie (kan niet meer electrisch starten)

Punt is dat nadat ik hem helemaal opnieuw in elkaar gezet had hij het weer ff deed....maar nu dus niet meer, dus ik heb het id dat alles wel goed zit. Kan het zijn dat hij gewoon verzuipt want de bougie is wel altijd goed nat.

En nog wat over die kleine vonk; moet de vonk nog een bepaalde kleur ofzoiets hebben en ik hou hem altijd tegen de uitlaat aan en dan kijken over wat voor afstand de vonk overspringt naar de uitlaat...je moet hem er nu bijna tegenaan houden dus daarom denk ik dat de bobine niet zo goed meer is. (dat is het enige wat ik nog niet heb vervangen aan miijn ontsteking)

Maar de vraag is nu; waar ligt het aan?
 
Advertisement - register to remove this

uhm vet verzopen dus kleinere sproeier als jij hem helemaal uit elwkaar hgehad heb is het bezinene vrij dus na ff lopen heeft hij tevel benzien
 
Originally posted by SNap
Hey nadat mijn ontsteking dood ging heb ik de CGC binnenrotor van VDM gekocht...

Hij had een weekje stil gestaa en in die week heb ik gelijk ff de zuigerveer vervangen.

Eindelijk vonkte de scooter weer, hoewel wel een klein vonkje. Maar nog wil hij niet starten. Dus daarna heb ik ff het hele blok uit elkaar gehaald, en warempel na een paar x kicken liep hij. Dus daarna weer uit gezet want ik moest nog ff wat anders doen. Daarna wou ik weer gaan rijden en kon ik hem dus weer nooit aan krijgen.

Check:
- Bougie is nat
- Bougie vonkt (hoewel naar mijn inzien geen grote vonk)
- Genoeg compressie (kan niet meer electrisch starten)

Punt is dat nadat ik hem helemaal opnieuw in elkaar gezet had hij het weer ff deed....maar nu dus niet meer, dus ik heb het id dat alles wel goed zit. Kan het zijn dat hij gewoon verzuipt want de bougie is wel altijd goed nat.

En nog wat over die kleine vonk; moet de vonk nog een bepaalde kleur ofzoiets hebben en ik hou hem altijd tegen de uitlaat aan en dan kijken over wat voor afstand de vonk overspringt naar de uitlaat...je moet hem er nu bijna tegenaan houden dus daarom denk ik dat de bobine niet zo goed meer is. (dat is het enige wat ik nog niet heb vervangen aan miijn ontsteking)

Maar de vraag is nu; waar ligt het aan?

uhm je vonk moet niet van je bougie naar je uitlaat springen |( maar van kern naar electrode... hou je schroefdraad dus op je frame ergens en kijk offie vonkt. Staat je tijdstip wel goed?
 
nee dan zal ik wel niet gezocht hebben....ik heb gewoon de ontsteking zo aangesloten zoals dat bij mijn originele zat....dan zou hij toch moeten doen:?

enne massadraad? die zal er toch wel opzitten en als ik die zelf aan moet sluiten waar moet dat dan?
 
ipv mij een beetje uit gaan lachen zou je me ook kunnen vertellen hoe het wel moet......|(


das toch de bedoeling van dit forum? Ja sorry dat ik er nog niet zoveel vanaf weet als de die hards hier....
 
maar kan iemand me misschien ff waarom ik een massadraad moet trekken? search heb ik al ff gekeken maar valt weinig over te vinden.

Maar ik moet dus een draad trekken tussen het blok en het frame?

Wat verklaard dan waarom hij wel gelopen heeft?
 
Originally posted by AEROXL'VELD
uhm vet verzopen dus kleinere sproeier als jij hem helemaal uit elwkaar hgehad heb is het bezinene vrij dus na ff lopen heeft hij tevel benzien

Dit dacht ik dus eerst ook, maar hij reed eerst ook goed met deze (75) sproeier....en vond zelf de sproeier als vrij klein.

Heb trouwens nog geen xtra gaten in mijn luchtfilter.
 
Massadraad gaat meestal via startmotor. Maar probeer maar gewoon es een draadje te trekken van de - pool van je accu naar je carter
 
Originally posted by SNap
Waarom moet dat nu opeens met die nieuwe ontsteking? Kan iemand mij dat verklaren?

als je je blok eraf hebt gehaald of met je ontsteking hebt zitten kloten heeft ie MEESTAL een veel slechter contact met de massa...

Je kunt ook van carter (onder een boutje van je carterdeksel ofzo) --> - pool van je accu... doe eens crea :)
 
oke jongens tnx voor de tips! Ga ik dat morgen in ieder geval ff proberen!

Jullie horen de resultaten nog....en als jullie verder nog tips hebben zet ze er maar neer mocht dit het probleem niet zijn.

Trouwens: Als hij werkt, gaat hij morgen op de testbank 8) :)
 
trouwens ff heel wat anders....hoe herken je een evo70 uitlaat? Ik zie nl heel veel verschillende, de een met evolution merk plaatje (mijn eigen) en die in de thread van speedy tjay (ofzo) die had geen evolution plaatje.....:?

explain plz????
 
Back
Top