Scoor start op een rare manier

Mati

New Member
Hallo ik heb een Yamaha jog r en hij start niet maar als ik het contact op de manier zoals in de video manouvreer dan start hij wel even zolang ik de beweging doe.
als iemand me hiermee kan helpen zou het ten harte ge appreciëerd worden.
 
Advertisement - register to remove this

Het start relais hoor je klikken , maar de startmotor doet het niet , er zijn twee optie's of het relais verbind niet door , of de startmotor is gaar.
Je zou het relais door moeten meten , op de dikke polen , contact slot omdraaien , je hoort dan de klik , en dan moeten de dikke polen doorverbonden zijn op het relais . Zijn die niet door verbonden , is het relais stuk , zijn ze wel door verbonden dan meten of de spanning op de startmotor aan komt . Staat hier dan spanning op , en zijn al je contacten schoon en vast , is het je startmotor .
Dus meten met een multimeter of proeflampje . Je moet tijdens de meting wel het contactslot op starten houden , en de rem ingeknepen.
 
Ik kan het even niet meer volgen , wat doet hij nu niet , de elektrische start doet het niet , de motor gaat niet rond , en het tikken in het contact slot doet hij nog ?? Wat heb je aan het contactslot gemeten ?
Kun je de scooter kicken , en loopt hij dan wel?
 
heb je al naar de bedrading van t contact gekeken (wat Sparky al zei).
afgaand op je filmpje maakt ie de ene keer wel contact, en de andere keer niet.

compressie en benzine staan hier bij wijze van spreken los van, omdat ze niks te maken hebben met het 12v cirquit (je slot en startmotor juist wel) waar vermoedelijk je probleem zit .
 
heb je al naar de bedrading van t contact gekeken (wat Sparky al zei).
afgaand op je filmpje maakt ie de ene keer wel contact, en de andere keer niet.

compressie en benzine staan hier bij wijze van spreken los van, omdat ze niks te maken hebben met het 12v cirquit (je slot en startmotor juist wel) waar vermoedelijk je probleem zit .
Ik heb het getest en volgens mij klopt de bedrading gewoon
Post automatically merged:

Ik kan het even niet meer volgen , wat doet hij nu niet , de elektrische start doet het niet , de motor gaat niet rond , en het tikken in het contact slot doet hij nog ?? Wat heb je aan het contactslot gemeten ?
Kun je de scooter kicken , en loopt hij dan wel?
Als ik de scooter kick vonkt ie maar hij start niet maar volgens mij vonkt ie op het verkeerde moment maar ik weet persoonlijk gezegd niet hoe ik dat kan checken
Post automatically merged:

Ik heb het getest en volgens mij klopt de bedrading gewoon
Post automatically merged:


Als ik de scooter kick vonkt ie maar hij start niet maar volgens mij vonkt ie op het verkeerde moment maar ik weet persoonlijk gezegd niet hoe ik dat kan checken
Ik Zou de bedrading ook zelf nog eens willen controleren want mijn vader had het gedaan maar ik weet niet hoe ik de multimeter moet instellen
Post automatically merged:

Ik heb het getest en volgens mij klopt de bedrading gewoon
Post automatically merged:


Als ik de scooter kick vonkt ie maar hij start niet maar volgens mij vonkt ie op het verkeerde moment maar ik weet persoonlijk gezegd niet hoe ik dat kan checken
Ik Zou de bedrading ook zelf nog eens willen controleren want mijn vader had het gedaan maar ik weet niet hoe ik de multimeter moet instellen
Post automatically merged:

Ik heb het getest en volgens mij klopt de bedrading gewoon
Post automatically merged:


Als ik de scooter kick vonkt ie maar hij start niet maar volgens mij vonkt ie op het verkeerde moment maar ik weet persoonlijk gezegd niet hoe ik dat kan checken
Ik Zou de bedrading ook zelf nog eens willen controleren want mijn vader had het gedaan maar ik weet niet hoe ik de multimeter moet instellen
 
Last edited:
dan zou je de multimeter op een lage ohmse waarden moeten instellen , en dan draad voor draad doormeten
Post automatically merged:

Als ik de scooter kick vonkt ie maar hij start niet maar volgens mij vonkt ie op het verkeerde moment
Als het nokje wat op je vliegwiel zit , de pickup passeert , is dat het ontstekings tijdstip. De zuiger zou dan op bdp moeten staan.
 
dan zou je de multimeter op een lage ohmse waarden moeten instellen , en dan draad voor draad doormeten
Post automatically merged:


Als het nokje wat op je vliegwiel zit , de pickup passeert , is dat het ontstekings tijdstip. De zuiger zou dan op bdp moeten staan.
Wat betekent Bdp als ik mag vragen
 
Back
Top