schijf rem op een sprinter

A.sR

A.sR
hallo,

als je een scooter koopt bijv. een zip zonder schijf rem kan je dan gewoon makkelijk en sprinter maken en mee doen aan sbo
zonder er een rem schijf op de doen?
ik kan namelijk voor 250 euro een zipje kopen alleen die heeft geen schijf rem.
is dat echt nodig?
zo ja is het moeilijk om dat er op te maken.
alvast bedankt;)
gr A.sR

Advertisement - register to remove this

GetAttachment.aspx

pica van de carter

damm:(
ik weet niet meer wat ik moet doen:(
of een zip kopen maar daar moet ik nog een cilinder, variateur en een spruitstuk en een carbu bij kopen.
en is AC

of een zip type 3 die is helemaal compleet en loopt goed.
heeft een schijf rem voor.
is wel AC

en als ik mee wil doen aan SBO dan wil ik wel goede tijden neer zetten
wat zeggen jullie wat ik moet doen.
(wil wel een scootertje om aan te sleutelen voor niet teveel geld)
jeetje wat ben ik een twijfel komt hé.

alvast bedankt

dankje Wouzzie

ja dat klop maar als ik echt mee wil met de 70cc klasse dan moet je tog wel een water koeling hebben?
en omdat te maken vind ik een beetje riskant(zonder ervaring)
het is wel zo als ik de eerst koop kan ik altijd die spullen tweedehans kopen.
(kan nu toevallig alle spullen die ik moet hebben kopen:p)

of hoeft die water koeling niet percee.(de een zegt van wle en de andere niet8P)

Waterkoeling hoeft niet perse. Met een AC cilinder kan je ook hard gaan. Alleen kunnen de huidige AC cilinders niet tippen aan de LC cilinders. En dan kan je dus niet meekomen in de scooter70 klasse.
Nu zullen er wel mensen zijn die zeggen dat uit een ac cilinder ook 20 pk kan komen. Dat kan idd :) maar dat ga jij voorlopig nog niet voor elkaar krijgen met de ervaring die je nu hebt.

Ik zou gewoon een AC carter kopen en die LC maken. Dat is echt niet zo moeilijk. Je zult nog wel heel wat andere dingen tegen gaan komen die een stuk ingewikkelder zijn.

Een carter "tunen" houd eigenlijk in dat je de binnenkant van je carter netjes over laat lopen op de binnenkant van de cilinder. Omdat elke cilinder een andere vorm heeft, moet je carter dus voor elke cilinder anders aangepast worden. Zodra je dan dus een carterset koopt dat aangepast is op een speed cilinder, moet je dat carterset niet gaan gebruiken in combinatie met een evolution cilinder. Houd hier dus rekening mee als je de aankoop doet.
Het beste is om gewoon een standaard carter te kopen en die aan te laten passen op de cilinder waar jij mee wilt gaan rijden.

Ik zou zeggen, begin gewoon en als je er maar vaak genoeg mee bezig bent en blijft dan leer je vanzelf.

Last edited:
Je mist veel ervaring, en dan gelijk een Sprintblok opbouwen wat echt flink wat duiten kost kan wel moeilijk worden. Doel dan op dingen die kapot lopen door gebrek aan ervaring.

Als ik jou was zou ik gewoon zo'n zip kopen eraan gaan sleutelen. Dan van tijd tot tijd komt de ervaring er wel en kan je zo je blokje langzaam bijelkaar sparen. En als je vragen hebt kun je hier uiteraard altijd terecht:)

ok heel erg bedankt dat ga ik doen het was ookk niet mijn plan om meteen een spriner te gaan bouwen:P.
1 omdat ik ook gewoon nog geen ervaring heb.
2 omdat ik nog moet kijken wat mijn setup word.
3 geld sparen8P

dan nog maals bedankt;)

Ik vind het geen eens verstandig wat men je aanraad.

Dat je basiskennis minimaal is kan niemand je kwalijk nemen, tenslotte heeft iedereen het moeten leren.

Maar om met 0.0 ervaring en weinig kennis nu al een sprinter op willen bouwen vind ik niet echt slim, vergeet niet dat je spullen snel kunt slopen als je niet weet wat je doet.

Dus om in 1x een sprinter op te bouwen vind ik een gewaagde keuze als ik zo je reactie lees op het forum.

Ik zou dan voor die complete zip ac kijken...Begin daar eens mee, en in verloop van tijd vind je heus wel een LC carter, of je verkoopt deze en koopt een lc zip o.a.

Uiteraard willen we je graag helpen, maar sprint onderdelen kosten gewoon veel geld, en het zou zonde zijn dat je zoveel geld uitgeeft aan spullen, en het vervolgens aan bonken helpt..

Zie mijn reactie niet negatief, maar als opbouwende kritiek. (en dit op de vroege morgen)

Gr D

Die postte je op de vorige pagina ook al..
Die dingen zijn ook best mooi te maken (zie projecten > carbon sprinters)
Je kunt ook je blok in elkaar laten zetten, dan heb je geen ervaring nodig.
Als je iets niet weet, kun je het opzoeken op het forum..
Ik heb zelf ook nog nooit een krukas, ontsteking of cilinder gemonteerd bijvoorbeeld, maar zou het aan de hand van het forum (en juiste gereedschap!!) makkelijk kunnen!

Waarschijnlijk heb je ook echt 10x te weinig geld (bedoel het niet stom) voor een sprinter, je zet steeds de prijs erbij waarvoor jij het kan kopen.
Het is opzich wel goed dat je twijfelt wat je wil, dan is de kans groter dat je iets koopt wat je wilt.

Die postte je op de vorige pagina ook al..
Die dingen zijn ook best mooi te maken (zie projecten > carbon sprinters)
Je kunt ook je blok in elkaar laten zetten, dan heb je geen ervaring nodig.
Als je iets niet weet, kun je het opzoeken op het forum..
Ik heb zelf ook nog nooit een krukas, ontsteking of cilinder gemonteerd bijvoorbeeld, maar zou het aan de hand van het forum (en juiste gereedschap!!) makkelijk kunnen!

Waarschijnlijk heb je ook echt 10x te weinig geld (bedoel het niet stom) voor een sprinter, je zet steeds de prijs erbij waarvoor jij het kan kopen.
Het is opzich wel goed dat je twijfelt wat je wil, dan is de kans groter dat je iets koopt wat je wilt.

hey bedankt,

te weinig geld weet ik niet met hoeveel euro gaat iemand door die een sprinter maakt?
ik wil best wel veel geld uitgeven aan een sprinter maar de begin scooter moet wel goed koop zijn dat is het enige.
verder wil ik an alles zo goed en snel mogelijk(als ik eventueel een scooter koop dan ga ik niet meteen aan een sprinter beginnen8P)

ligt er heel er gaan
sommige kopen alles nieuw
sommige kopen alles 2e hands

de een gaat extreem (lachgas, 2fast etc), de ander standaard (speed/evo, stage6), sommige mensen kopen eerst beetje snelle spullen (stage 6 bijvoorbeeld, en dan later alsnog een speed)

ligt er gewoon heel erg aan
denk dat het gemiddelde voor een goede nette sprinter op 2500 euro ligt?
ik zit er in ieder geval flink boven

ik kijk bijvoorbeeld ook redelijk naar de optisch kant en dat kan ook duur zijn, sommige mensen hebben gewoon een lelijke sprinter maar zijn tevreden als die maar hard knalt

ik verdien 200 to 250 per maand.
ik denk dat als ik meer ervaring heb daar wel een sprinter van kan maken:)

uiterlijk8P ohhh ga zonder kappen rijden:)
de eerst tijd:P (teminste als ik een sprinter ga bouwen:P wel de bedoeling8P)

Tuurlijk, in principe kan iedereen een sprinter maken, maar bij de meeste komt het er gewoon niet van of houd het halverwege op ivm interesse verlies, geld te kort etc.
Voor alleen een blokje ga je al snel over de 2000 euro, mits je ook echt mee wil komen met de rest natuurlijk. :)

dan zorg eerst maar voor meer ervaring
meer geld
en vanuit daar zorgen vor een leuke scooter..

en de gedachte om meteen me te rijden met de grote mannen.. laat dat maar uit je hoofd ;)
zeker als je nog nooit met een startsysteem hebt gewerkt..

dan zorg eerst maar voor meer ervaring
meer geld
en vanuit daar zorgen vor een leuke scooter..

en de gedachte om meteen me te rijden met de grote mannen.. laat dat maar uit je hoofd ;)
zeker als je nog nooit met een startsysteem hebt gewerkt..

ok ik ga binnen kort voor een leuke scooter zorgen;)
en met dat met startsysteem gaat denk ik wel lukken.
maar wat jij ook al zij meer ervaring op bouwen en geld krijgen8P
en dan beginnen.
ohhh ja een complete sprinter kopen is dat slim of niet?
alvast bedankt;)

Back