This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

schijf rem op een sprinter

A.sR

A.sR
hallo,

als je een scooter koopt bijv. een zip zonder schijf rem kan je dan gewoon makkelijk en sprinter maken en mee doen aan sbo
zonder er een rem schijf op de doen?
ik kan namelijk voor 250 euro een zipje kopen alleen die heeft geen schijf rem.
is dat echt nodig?
zo ja is het moeilijk om dat er op te maken.
alvast bedankt
gr A.sR

ja ik weet dat het iets anders is maar ik vind het onzin om iedere keer een nieuwe toppic te openen terwel ik er rustig een vraagje door heen kan stellen.
(ik weet al dat het handig is om een schijfrem te hebben op een sprinter en die ik wil gaan kopen is ook met een schijfrem)

Je kan gerust hier vragen blijven stellen.

Ik zou die zip hierboven allesinds niet kopen, maar dat is omdat ik het een afschuwelijk ding vind, en ik nu al zie dat je er meer problemen mee gaat hebben dan wat anders.

Een optie is ook een frame te kopen, en zo rustig alles rond het frame bouwen.

Zo kan je bijvoorbeeld opzoek gaan naar een frame, kan je ondertussen al eens over de kleuren denken, welke setup je wil, hoe en wat dus.

Ondertussen breng je het frame naar de coater, en dan heb je gewoon een nette basis om rond te bouwen, koop je ergens een 2dehands blokje laat je stralen, hang je die eronder en zo stap voor stap opbouwen.

Ondertussen kan je hier ook lezen hoe en wat, en vooral de projecten bekijken zo kan je duidelijk de onderdelen zien.

Mocht ik een frame uitkiezen, kocht ik dit frame: http://link.marktplaats.nl/231667636

Waarom? Het is echt wel een van de netste modellen van zip. En onderdelen van deze zip qua kappen, voorvork en velgen vind je toch GENOEG.
90 euro is ook geen drol, dan heb je nog 160 euro, geef die uit aan de dat frame, heb je er een vork inhangen en een gestraald blokje.

Zoek je echt goed en met koopjes heb je er waarschijnlijk nog 2 velgen onder ook, heb je al een rollen frame. Dan kan de fun beginnen.

net setje velgen: http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=303664

Last edited:
ok echt heel erg bedankt.
dat ga ik denk ik doen.
ik ga eerst een 2 takt blokje kopen bij een dealer (die naar de sloop gaat, die ga ik kopen om het 2 takt blok te leren kennen.

en dan ga ik onder tussen ook een frame kopen ga idd voor een rollend frame kijken en dan alles laten coaten en dan een blok je kopen en laten stralen en dan gewoon heel rustig rond bouwen.
(wat jij ook al zij)

alleen is het moeilijk om alle kabels aan te sleuten denk aan gas kabel en dat soort dingen.

alvast bedankt
en nog maals bedankt sandor

Ja dat is wel het mooiste,
maar voor een beginner zou ik het zeker niet doen,
gewoon even rond kijken /vragen er zit toch allemaal niet zoon haast achter
kan je beter mooi tweedehandsblokkie lekker schoonmaken,
in en uitelkaar halen beetje mee gaan koetelen,
kan je die weer verkopen bevoorbeeld en weer een stapje verder gaan,
eerst mooi blokje opknappen bevoorbeeld pakkingen vervangen ect ect
rustig opbouwen nu meteen met goed geld gaan smijten,
zou ik zeker niet doen.
Eerst een beetje onder de knie krijgen,
Welke gereedschappen heb ik nodig enzovoort
Suc6

deze kan ik ook kopen voor €150.
dan moet ik alleen nog een cilinder carburateur en struitstuk en een variateur.
is dit een beetje een goede koop of zeggen jullie moet je niet doen.

Ac kun je lc maken, gebruik de search eens, er moet wel wat over te vinden zijn
ook kun je bijvoorbeeld een runner blok op de kop tikken ergens, maar dat mag dan weer niet in alles klasses bij de SBO..
Ik zou dat zipje niet kopen, kost je eerst een hoop tijd om hem uit elkaar te halen enzo, als jij nou eerst is ff bepaald wat voor scooter je nou echt zou willen, (jij veranderd erg veel van gedachte lijkt wel, dat deed ik op mijn 14e ook toen ik nog geen scooter mocht rijden..) en koop daar gewoon een frame van. Frame is de basis dus dat moet goed zijn, net als het carter. Frame gewoon gelijk in een leuke kleur laten coaten zodat het netjes blijft

ok maar ik wil graag leren sleutelen en dan kan je tog ook meteen goed kijken van hoe zit zoon ding in elkaar.
kan altijd nog een ander goedkoop frame er bij kopen.
en de sprijs is 150 euro en de prijs is ook nog te bespreken.
(ben wel een twijfel geval ja dat klopt8P)

ja dat zeker wel.
hij is dan helemaal compleet.
alleen dan moet in wel een cilinder variateur, spruitstuk en een carburateur kopen en dan kan ik hem aan het lopen maken.

Mja, en dan zit die erin, is altijd maar afwachten hoeveel die al gelopen heeft en met wat... als ze toch uit elkaar moeten zou ik sowieso een nieuwe as kopen.