schijf rem op een sprinter

A.sR

A.sR
hallo,

als je een scooter koopt bijv. een zip zonder schijf rem kan je dan gewoon makkelijk en sprinter maken en mee doen aan sbo
zonder er een rem schijf op de doen?
ik kan namelijk voor 250 euro een zipje kopen alleen die heeft geen schijf rem.
is dat echt nodig?
zo ja is het moeilijk om dat er op te maken.
alvast bedankt;)
gr A.sR

Advertisement - register to remove this

Bedenk wel even dat niet iedereen zomaar een sprinter kan maken hé... er gaat een hoop tijd, kennis en geld inzitten. Ik denk niet dat je al genoeg kennis hebt om een sprinter te maken namelijk, niet lullig bedoelt ofzo.

Bedenk wel even dat niet iedereen zomaar een sprinter kan maken hé... er gaat een hoop tijd, kennis en geld inzitten. Ik denk niet dat je al genoeg kennis hebt om een sprinter te maken namelijk, niet lullig bedoelt ofzo.

nee dat weet ik maar ik ga ook eerst een hele tijd sleutelen aan de scooter (vandaar zoek ik ook een goed kopen)
en als ik dan een beetje kan sleutelen dat ik dan heel rustig een sprinter ga maken:P

Ik zou hem er wel voor kopen, ook als ik er een gewone scooter van zou maken. Een zip mits in behoorlijke staat is dat gewoon dubbel en dwars waard. Verder zul je met sprinten gewoon moeten zorgen dat je na de 150m gewoon tot stilstand komt, imo lukt dat net zo goed met schijf als met trommel rem, de voor rem zorgt gewoon voor de meeste power.

Volgens mij zijn er bij SBO geen luchtgekoelde sprinters.. maar zou in principe geen probleem moeten zijn om daar mee te sprinten (watergekoelde blokken is wel meer vermogen uit te halen).

gewoon kopen :)
LC maken is een kwestie van gaatje boren en electrisch pompje er tussen hangen.
Trommelrem maakt niet uit. veel rijders bij de sbo stappen juist expres over op trommelremmen i.v.m. het gewicht.
Houd er wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld in de std klasse wilt rijden je geen radiateur mag plaatsen. Dus dat hij dan AC moet blijven. In de scooter70/scooterspecial is dit geen probleem.
Iedereen moet ergens beginnen. spNK volgensmij heb jij zelf niet eens een sprinter of racer... right?

je kan ook editten ipv telkens nwe reply's te maken. ivm het borgen moet je even de search gebruiken... er is een heel topic over.

Btw, sprints zijn misschien maar 150m, maar er worden snelheden van +120km/h behaald, waarna je erg flink moet remmen !

ja dat ga ik zeker doen.
ik heb 1 maart een scooter meeting van scooter team nijmegen:)
en daar doet ook een jongen mee aan SBO.
en dan vraag ik daar wel wat dingen aan en ik ga ok een keer met hem mee naar sbo en ik ga naar de SBO in nijmegen.
en daar ga ik dan zeker dingen vragen.
maar er is ook een man die ik ken en die zecht dat het helemaal niets uit maakt of hij AC is of LC is.

Back