This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO 2011 Scooterspecial zippert sponsored bij DDL Tjoening

Mijn advies is: loos die TT91 en koop een Sava MC0, ik heb ermee getest en die TT's zijn gewoon klote banden. 0.6 bar is trouwens te weinig zou rond de 0.8 / 1.2 zitten..

En een yasuni op piaggio geloof ik ook niet zo in
 
Haha de uitlaat deed het goed op het hebo blok (25+ pk) alleen op de speed is het idd vrij bagger dus dat is ook wta op het verlanglijstje staat! (Mhr team pijp oid)

Verder hoor ik zelf veel goede dingen over de TT91, maar misschien is het idd wel een optie om eens een 2e achtervelgje aan te schaffen en daar een Sava onder te gooien!




Verder had ik hem ook nog gewogen op de schaal, hij gaf 45.0 Kg aan, vrij zwaar dus naar mijn idee....
 
Haha maar jij had die prijs voor de kleinste rijder geloof ik? maja kijk wel even! is nog 1 maand tot de volgende race ken nog veel in gebeuren (A)
 
Update 04-05-2011

Bij deze een update van wat foto's van Etten-Leur die ik her en der had gevonden!​

Bij deze de foto's in de goede volgorde geloof ik

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/GroteFoto-LHSDJCIG.jpg[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/10215210.png[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/639216091.png[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/691985906.png[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/1678351429.png[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/700076525.png[/ir]​


En dan een run in foto's​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/1608406454.png[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/1325386008.png[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/887818081.png[/ir]​

Nou hadden we op Etten-Leur dus veel last van Wheelspin, dus ik ben beetje aant zoeken geweest naar banden! Aangezien de TT91 die we nu hebben aardig op is!​

Voor Heerenveen gaat er dus niks "bijzodners" gebeuren, eigenlijk gaan we morgen (05-05-2011). Nog wta afstelwerk om te kijken ofdat het vermogen nog goed zit!​

Na Heerenveen zit er dus een wat groter "gat" tussen, aangezien we niet mee doen aan de Friesche sprints!​

Wat we dus hebben geplanned voor de scooter is:​

  • Opmaat DDL pijp/JS70/Koopmans DPR/Mhr '06/Mhr Bigbore (hoogstwaarschijnlijk de DDL pijp)
  • Koso 32mm​
  • Ander achterbandje (Sava Mc0/PMT/TT91​
  • Frame verlichten! (zitten nu rijklaar op 45kg rond)​
  • Frame nieuwe lak geven (blijft gewoon zwart)​
  • Andere voetsteuntjes​
  • Ander zit constructie gaan maken​
Dat was het wel, geef morgen nog wel een updatje met hoe het banken is gegaan en dan komt de volgende grote update na Heerenveen!

Dus oant Heerenveen!​

mvg
Stephan​


Met dank aan:​
  • DDL Tjoening (Dennis en Dick)​
  • Jaapie​
  • Tom van TTE (voor advies)​
  • Quist racing​
 
wat voor vertanding rij je? wellicht de reden voor de wheelspin.

je rijd met gelagerde vertanding in carterdeksel? want sp 98 deksels zijn erg zwaar.

vind de machine er nog steeds strak uitzien., mooie combi dat zwart met al het aluminium!
 
Thnx

Ik zelf ben er qua kleuren ook wel blij mee, alleen het meeste zou wel een goed lakbeurtje kunnen gebruiken! En zoals ik al eerder zei vind ik de bekabeling echt niet mooi, dus daar gaat ooknog aan gewerkt worden

Vertanding is uit mijn hoofd 14-39 en 14-44 dacht ik! Weet ik niet zeker, anders zal ik dat even morgen na vragen aangezien Dennis ipv 16-44 dacht ik 14-44 in had gezet net voor Etten-Leur. Want met die andere vertanding (16 tandwiel) kwam die onderin gewoon flink wat te kort....

Morgen waarschijnlijk dus een grafiekje (+- 20 pk, puur door de uitlaat (c21))
 
Wij reden destijds met een rf van 8.5, wat voor tandwielen dat waren moet je me niet vragen, maar dat was prima, sander haalde daar ook altijd nog een top mee van 120+ op 150 meter.
 
@ Oscar, die C21 werkt op deze 7t idd wat slechter dan destijds op onze Manston Desalnietemin is de opbouw nogsteeds goed, alleen mist hij ergens halverwege de baan gewoon vermogen (wat ook terug te zien is op de grafiek).

@Tom, er zat eerst een RF van 9.1 in en nu van 7.9 als ik me niet vergis?? Zal straks bij DDL ff rf gaan tellen en uitrekenen dan weet ik het zeker!

Zo ff alles klaar maken voor DDL en dan gaan we daar heen en volgt er strx of vanmiddag een update met misschien een grafiekje
 
Update 05-05-2011

Goede morgen/middag,​

Kom net terug van DDL even op de bank geweest en nog wat afgesteld helaas had Dennis niet super veel tijd, dus de finishing touch moet ik zelf maar even afleveren haha

Kwam binnen met 19.7pk (zo had die dus ook op Etten-Leur een 7.05 gereden (excl reactietijd)) Na wat kleine aanpassingen zitten we nu op 21.1pk met een betere lijn en opbouw (kiek naar de grafiek)​

Grafiek lijkt me vrij duidelijk, helaas hebben we t/m de 50km/h enorm veel slip op de bank en gaat dat bandje bijna sneller op van het slippen opde bank dan van zo'n sprint haha Dus onderin t/m 50 km/h is niet erg accuraat aangezien dat ding staat te burnen op de bank.​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/CCI05052011_00000.jpg[/ir]​

Heb in iedergeval goed veel zin in Heerenveen en vooral daarna lekker beetje beunen en alles netjes maken!​

Laat horen wat je ervan vind

Mvg
Stephan​




Met dank aan:
DDL Tuning, Dennis en Dick de Lijster
 
Last edited:
Nog een updatje!

Vandaag bij DDL een carterkap gehad die van een Malossi fabriekstrainscooter afkomstig is uit Italie (Ga ik daar harder van? haha )

Naja ff met de boor en de soevrein kop aan de gang geweest, helaas zit er dus omdat het een racer was een groot gat onderin... Zodat die gasten platter door de bocht kunne ....

Morgen daar dus even kippengaas oid achter plakken.. Zodat het weer voldoet aan het reglement...

[IR]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/IMG00677-20110505-1717.jpg[/IR]

[IR]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/IMG00678-20110505-1717.jpg[/IR]

Hoor wel wat jullie ervan vinde, de zwarte carterkap die ernu op zit moet er ook morgen aan geloven en wordt ook beetje gatenkaas En dan gaan beide in de zwarte lak (die ene heb ik nu ff zilver gespoten om te kijken hoe het staat (niet mooi dus ))

Mvg
Stephan
 
@ Vinnie,

Qua gewicht? Of dat het een racecarterkappie is geweest?

Qua gewicht zou ik het in hemelsnaam niet weten daar doe ik het eerlijk gezegd maar een klein beetje voor Vind dit veel mooier.

Zo ver ik weet is het carter gewoon een std carter alleen is de achterasje nu ook gelagerd (anders dan std) maja verhaal is leuk
 

a je geilt er gewoon keihard op ej :~
 
hou je er wel rekening mee dat 26pk op ddl bank 21pk is op een tovami!

is 30april maar weer bewezen met dat tcr ding van wally en zen maatje!

des niet al te min een erg leuk projectje!
 
hou je er wel rekening mee dat 26pk op ddl bank 21pk is op een tovami!

is 30april maar weer bewezen met dat tcr ding van wally en zen maatje!

des niet al te min een erg leuk projectje!

wil hier graag even een opmerking over maken zal wuntke vast niet erg vinden op zijn page

had al een aardige dag opzitten met de tcr, dus heb afgelopen maandag de tcr even bekeken.v-snaar zaten de stukken rafels aan.dus versleten.

verder was het blok kokend heet op de bank.kon de carterkap niet eens meer aanraken.dit geld ook voor de hpi, waterpomp etcetc.enige wat nog een soort van koel was was de cilinder.die zat op 61graden op de testbank.

allemaal dingen om rekening mee tehouden.

verder is het verhaal over de ddl testbank al bewezen dat het onzin is dat deze meer afgeeft. zijn meerderen bewijzen over.

wilde dit even kwijt
 
hou je er wel rekening mee dat 26pk op ddl bank 21pk is op een tovami!

is 30april maar weer bewezen met dat tcr ding van wally en zen maatje!

des niet al te min een erg leuk projectje!

dat er op de doos van een TCR staat dat je er 26 pk mee haalt en het dan vervolgens niet haalt wil niet zeggen dat de bank van ddl afwijkt

waarom ga je de andere carterkap ook nog bewerken als je deze net gedaan hebt? neem aan dat je gelagerde vertanding wil houden, maar anders is een type 1 carterkap veel lichter (standaard al).

ben benieuwt naar de tijden op heereveen, wel onder de 6,99 van mij gaan he!