S6 R/T SP 2000

Mc Cobes

Well-Known Member
Bij deze gooi ik mijn project ook maar online omdat sommige mensen het wel de moeite waard vonden .
Ik zal me even voorstellen voor de genen die mij nog niet kennen.
Ik ben Mike Jacobs kom uit een klein dorpje in Noord-Brabant genaamd Deurne.
Heb de opleiding bromfietstechniek gevolgd in Den bosch en heb daar dan ook me diploma voor gehaald en veel cursisen gevolgd.
Heb 4.5 jaar bij scooter/motor/quad winkel gewerkt genaamd Pk`s te Stiphout.
Genoeg over mezelf nou mijn verleden .

Ik heb in 2008 een jaar sbo gereden in de scooterspecial klassen wat voor mijn gevoel goed verlopen is.
Reed met een zip frame met mina blok met aluminium voorvork.
Leuk en net ding knalde goed tijd van 7.1 me gereden .
In 2009 heb ik een jaar motorcross gedaan want dat deed ik in 2008 beetje af en toe er bij .
Picc :
mikegalgenberg.jpg
[/URL][/IMG]

Maar kon het niet laten om weer iets te bouwen maar deze keer moest echt alles netjes worden en Vers.
Het moest een zip sp 2000 worden want daar droomde ik al altijd van, maar ik wou dit keer iets bouwen waar ik ook me rond kon scheuren over straat dus dacht laat ik een racer bouwen .
Het doel is misschien een keer daglicentie te pakken voor sprint en wat gaan oefenen voor te race maar dat bekijk ik als hij klaar is .

Setup wat het moet worden :
Stage6 R/T Cilinder
Malossi Team 06
Stage6 R/T Wig met spruitstuk
Stage6 Membraan
Metrakit 24 mm Carb
Hebo revolution 85 mm krukas
Prorace krukas lagers
Malossi overange met Delta en Wingbel
Hpi Ontsteking

Optisch :
Malossi Rs 24 verenset
Malossi Radiateur
Galfer remschrijf
Goodritch stalen remleiding
Heidenau slicks

Ik bouw en tune alles zelf dat heb ik in 2008 ook gedaan en dat beviel me goed heb in de tussentijd ook niet stil gezeten.
Heb jammer genoeg niet overal foto`s van maar iedereen weet hoe het eruit ziet .
Nou genoeg gelul foto`s :p

Men begint met een splinternieuw carter
img00001201004140920.jpg
[/URL][/IMG]

Meteen op me oude werkplek met de hand gekotterd en getuned omdat we net de maat van de frees kop niet hadden maar is zeer goed gelukt al zeg ik het zelf .
img00003201004140921.jpg
[/URL][/IMG]

Daar moest natuurlijk een nieuw asje in met een 85 mm drijfstang voor de r/t cilinder.
img00004201004141002.jpg
[/URL][/IMG]

Prorace lagertjes
img00005201004141003.jpg
[/URL][/IMG]

Overange setje gekocht van Tom tanks nog
img00026201004151501.jpg
[/URL][/IMG]

Cilinderke der op aant steken veel werk mee gehad om de squis af te stelle ivm. De voetplaat
img00011201004141600.jpg
[/URL][/IMG]
img00012201004141600.jpg
[/URL][/IMG]

Meteen carburateurke derop gestoken wig past goed bij kopje :p
img00014201004141940.jpg
[/URL][/IMG]

Let btw niet op de rommel in me beunhok
img00015201004141940.jpg
[/URL][/IMG]
img00016201004141940.jpg
[/URL][/IMG]

Frame met toebehoren gekocht van Nickolas Zeer netjes had het al een tijdje liggen toen maar me blokje der onder gestoken om te kijke hoe het stond .
img00019201004151457.jpg
[/URL][/IMG]
img00018201004151456.jpg
[/URL][/IMG]
img00021201004151457.jpg
[/URL][/IMG]
img00022201004151458.jpg
[/URL][/IMG]
img00025201004151459.jpg
[/URL][/IMG]
img00023201004151458.jpg
[/URL][/IMG]

img00024201004151458.jpg
[/URL][/IMG]
Aleen heb ik een probleem hebben hier meer mense last van met zon wig ?
img00027201004151510.jpg
[/URL][/IMG]

Het kappenwerk moet opnieuw gespoten worden aleen weet nog niet welke kleur maar der zijn nog zoveel dingen die voor gaan :p

Update ! 28-04-2010

Omdat ik van steeds meer mensen hoorde dat een team pijp het ook goed zou doen ga ik het toch maar proberen .
Ook heb ik me bestelling van easyparts net binne gekregen.
Ook heb ik nog een leuke ontsteking gevonde :p picccss:

Team 06



Twins pvl



Ook nog vertanding setje aangekocht


Malossi E13 filterke


Orginele onderdelen spatbord en ontstekings kapje enz.




Zal de update ook even bij de eerste post plaatsen zodat het overzichtelijk blijft :











De update`s komen altijd op de eerste post reacties en commentaar zijn altijd welkom .
Greets Mikey
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ben zeer benieuwd naar het aantal pk, maar ga je de cilinder niet laten tunen? Want hij geeft standaard al 24PK normaal gezien, en als hij getuned is zal die denk ik met gemak rond de 24-26pk komen.

Vind het alleen spijtig dat hij nog niet beschik baar is voor minarelli.

Zal deze zeker volgen.
 
Dude, std 24 pk 8P. Jij bent op je pandeksel gevallen :D.

Ziet er goed uit Mike, velgen worden nog opnieuw gespoten? Ik zie namelijk wat beschadigingen erop.
 
als je met stnd cilinder en 24mm boven de 17pk komt, mag je in je handen klappen..

Onze stnd icm 19mm had uit de doos 16pk... (alle 3 de versies in het ontwikkelings/ontwerp-proces)
 
De laatste R/T serie weer deze ook uit komt doet met de R/T pijp en 19mm Dell. 18pk op de rollen.

Misschien als je het allemaal wat krapper gaat zetten dat je naar 19pk gaat.

Voor de rest ziet alles er netjes uit. Hopelijk krijg je het zonder veel problemen allemaal goed aan de praat.
 
@ dennis der moet nog veel aan gebeuren maar wil eerst zorgen dat het mooi loopt en dernaa ga ik velgen doen en kappen opnieuw spuiten enz.

@ sander welke squis heb jij aangehouden ik snap geen reet van da boekje en kon niet echt duidelijk ergens vinde wat normaal was heb hem nou op 0.55 staan.
En wat lijkt jou een goede keus kwa uitlaat s6 of roost? of denk je dat iets anders ook goed kan gaan presteeren want er zijn nog maar weinig mensen die er me rijden .


En ik wil eerst kijken hoe het zo loopt en de cilinder kan ik altijd nog tunen maar wil het eerst zo goed mogelijk aan de praat hebben .
Zit te twijfelen wat ik met de uitlaat moet gaan doen.

verder bedankt voor de reacties ;)
 
Pronk heeft enkel met de R1200 en R1400 getest afgelopen zomerperiode....

Ik hoorde dat er een R/T-pijp is, die lijkt me dus geschikt. Ook zal de team z'n werk wel doen (die is altijd goed). Squish hadden we volgens mij op 0,5 staan... Maar op 0,55 zou hij het ook prima doen hoor...

Welke timing zit er in deze serie cilinders?
 
Ik weet der nog niks van want heb hem aleen in elkaar gezet het blok moet der toch nog onderuit voor de ontsteking en alles dus heb ik dan mooi tijd voor om na te kijke .
Met squis dacht ik ik zal hem maar iets ruimer zetten want het word toch nie voor de sprint teminste in het begin nog niet.
maar thanks ;)

Weet iemand ongeveer hoeveel de band uitzet met het rijden ?
Ligt natuurlijk ook aan het aantal bar wat der in zit maar ga even uit van de maximale uitzet ?
 
Last edited:
sprint of geen sprint.. Ding moet gewoon op 0,55 kunnen staan. Of je er nu mee gaat sprinten of endurances rijden :).

Eric, weet jij de timingen?
 
Die rt cillinder heeft ongeveer de timing van een roze top. Alleen omdat de cil erg veel tuningsvermogen heeft kan je er vele pks uit halen :)
 
Mooi project, is weer eens wat anders dan de bekende speed cilinders.

Weet iemand ongeveer hoeveel de band uitzet met het rijden ?
Ligt natuurlijk ook aan het aantal bar wat der in zit maar ga even uit van de maximale uitzet ?

Hoeveel het precies is weet ik niet,(hangt natuurlijk van de snelheid en druk ik de band af) maar ik denk zoals het nu is dat de band je carburateur raakt. ;)
 
Die rt cillinder heeft ongeveer de timing van een roze top. Alleen omdat de cil erg veel tuningsvermogen heeft kan je er vele pks uit halen :)

Ik weet hoe of wat, maar vroeg me af welke timing er fabrieksaf in zit nu. Daarnaast is een verhoging van de timing niet gelijk drastisch anders.
 
@ tom #86 dat was ook zeker de bedoeling wou der de eerste keer in veldhoven me gaan trainen dat is namelijk dichtbij voor me .

@ tom lievense hij raakt de band nu al :p maar dacht da ik mis met een beugel de carb iets omhoog kan hangen maar ik weet niet of 1 cm genoeg is of da dat 3 moet zijn bijv.
 
Pronk heeft enkel met de R1200 en R1400 getest afgelopen zomerperiode....

Ik hoorde dat er een R/T-pijp is, die lijkt me dus geschikt. Ook zal de team z'n werk wel doen (die is altijd goed). Squish hadden we volgens mij op 0,5 staan... Maar op 0,55 zou hij het ook prima doen hoor...

Welke timing zit er in deze serie cilinders?

Ik heb de squish op 0,5 staan en de allerlaatste versie gaf idd 18+ pk uit de doos en met een team2004 pijp zelfs 19+ geloof ik ;)
 
Back
Top