s6 pro replica houd scooter op geloof ik.

aeverwin

Well-Known Member
hallo,

ik heb mijn sachs speedjed een malossi sport 70cc gegeven en krijg hieruit maar 6,6pk ik had wel wat meer verwacht.
setup,

malossi sport 70
stage 6 pro replica (nu yasuni r)
stage 6 koppeling 1e versie rode trekveertjes op zijn strakst gele drukveer.
power 1 vario 4 grams rollen.
std carb sproeier 80 luchtfilter ontgrenst.

volges mij is de overbrenging wel goed dat zegt mijn dealer ook nadat hij vandaag op de testbank heeft gestaan.

hij trekt wel lekker door maar wel heb ik het gevoel dat er nog een prop in mijn uitlaat zit terwijl k die er uit heb gehaalt bij de demper zat er geen dat is gechekt.

ik denk zelf en de dealer vn mn scootr denk dat ook dat het licht aan mijn uitlaat.(hij heeft geen ervaring met dit blok het is zown chinees blok mina replica.)
zou dit kunnen

als dit zo is welke uitlaat zal ik dan probeeren.
yasuni r /c16?

alvast bedankt,

aeverwin
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

met deze setup zal dat tegenvallen, de Pro is alle behalve een goeie 70cc uitlaat , en de malossi sport is ook niet meteen de snelste cilinder.

je zou eventueel mischien een tikkelte meer kunnen scoren door exact af te stellen etc.

maar voor meer pk's zou ik iig de uitlaat al vervangen door bijv. een shot oid.

verder kun je er een 17,5 of 19 mm carb op zetten bijv.

mja , waarom zou je eigenlijk bij zo'n std setup willen weten wat je pk's zijn? als het maar goed optrekt en snel genoeg rijdt is het toch prima ? pk's zeggen ook niet alles hoor...
 
oke nou ik had hem dus op de testbank en daat kwam uit dat hij weinig pk had dat zei mijn dealer iniedergeval. en ik dacht zo als ik meer pk heb heb ik waarscheinlijk ook mer koppel en daar doe ik het voor.

maar zou een c16 ook goed werken die heeft een maar van me nog liggen.
of is het tog beter om voor de yasuni r of een shot te gaan.
 
c-16 is veel te hoogtoerig voor zo'n std 70cctje..

6,6 pk is niet gek met zo'n setup ,maar pk's zegt niet alles...


ok dankje, ik heb nu een yasuni r thuis ligge eerst is vrage of mn pa die prop er uit wilt halen want die ziet er behoorlijk stevig uit klopt het dat er ook nog een bij de demper zit?
 
Dit lukt zelfs met ouderwetse schroevendraaier en hamer.
Maar dremel is beter.

Die in de demper heb ik met een ijzerzaagje de las doorgezaagd.
 
Met schroevendraaier en hamer lukte mij niet hoor.. 'T is ook geen beitel he. En wie wil op deze lompe manier zijn begrenzer uit een splinternieuwe uitlaat halen ? Kans zit er dik in dat je de uitlaat lomp beschadigd. Je moet er immers flink op los rammen wil je het op die manier losmaken.

Beste is gewoon effe met een dremel het lasje zo ver mogelijk doorslijpen, en dan kun je zachtjes met een hamer en schroevendraaier/metaalbeitel een paar tikjes geven zodat het los schiet.
 
oke dit zal ik doen.

ook heb ik rond gezocht op search naar hoe ik die demper open maak maar dit kan ik niet vinden iemand mischien een uitleg of een link? (want hierin zat blijkbaar ook een prop)
 
Man als je wat handig bent en met kleine schroevendraaier onder de las slaat gaat dit perfect hoor. Niet met een grote op de las he maar een kleine fijn op halfuurtje was alles eruit.

Ik heb dit op mijn nieuwe yasuni gedaan en er is niets aan te zien.
 
nja ik heb em helemaal open gehad die begrenzer it er bij mij dus niet in valt ook niej weg te hale dan mrja ik rijd best hard binne kort weer is op de bank kijken of er ook echt vooruitgang is gekomen door het verwisselen. alemaal bedankt
 
Back
Top