Keuring gratis gaat natuurlijk niet. Voor de APK van je auto betaal je toch ook?als ze inderdaad de max snelheid omhoog gooien naar bv 55 of 60 en de keuring gratis is zou ik geen reden hebben om erop tegen te zijn
Ik heb met nee gestemd.
Niet dat dit geen goede zaak zou zijn maar je benadeelt hiermee de minder bedeelden.
Er zijn toch heel wat mensen met een (te) laag inkomen die het maar net redden met hun budget.
Het is niet voor niks dat deze mensen de brom/snor als alternatief goedkoop vervoermiddel kiezen.
Bovendien voorkom je met deze keuring niet dat mensen toch hun brom/snor opvoeren en voor de keuring even alles snel weer terug bouwen.
Ik merk toch dat sinds men de WOK heeft ingevoerd dat op dit forum het aantal vragen omtrent afvoeren is toegenomen, dus deze maatregel heeft ook effect op de veiligheid.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Komt een beetje neer op; omdat mensen geen geld hebben moeten we maar geen spk hanteren. En wat kost zo'n keuring nou? Laten we zeggen een aantal tientjes per jaar. Naar mijn mening toch beter als hoe het nu is. Als je ziet hoeveel levengevaarlijke brommers er rond rijden die technisch niet eens in de buurt van /in orde/ komen.
Qua niet veel geld hebben vind ik dat men dan maar met de bus moet gaan als ze geen brommer kunnen betalen.
Je gaat toch ook geen auto rijden als je die niet kunt betalen?
Was je hier zelf niet van plan met zo'n technisch half intact scootertje te gaan rijden? Je had toch ook prima de bus kunnen pakken..
Weet je wat ik veel grappiger vind? Dat je mijn posts hebt liggen nalezen of ik misschien zelf ook op een wrak ging rijden.. Beetje kinderachtig, vind je niet?Wat trouwens ook wel grappig is, en ik refereer even naar jouw eigen post van afgelopen 26 augustus 2020:
Enigste waar de politie vooral op let is de snelheid en een aantal duidelijk zichtbare gebreken. Geen enkele agent gaat jou scooter controleren zoals dat bij een periodieke keuring zou gebeuren.Om die 'rammelbakken' er uit te filteren voert de politie geregeld controles uit. Daar wordt vrij streng beoordeeld of een scooter aan verschillende veiligheidseisen voldoet.
Beetje een leap of logic. Dus jij zegt als een blokje het niet doet dan is de rest van de scooter ook niet in orde?
Weet je wat ik veel grappiger vind? Dat je mijn posts hebt liggen nalezen of ik misschien zelf ook op een wrak ging rijden.. Beetje kinderachtig, vind je niet?
Enigste waar de politie vooral op let is de snelheid en een aantal duidelijk zichtbare gebreken. Geen enkele agent gaat jou scooter controleren zoals dat bij een periodieke keuring zou gebeuren.
Als het zo goed werkt waarom rijd meer als de helft dan op een opgevoerde scooter die bijna uit elkaar valt?Je blijft uitzonderingen houden, maar in de regel werkt het goed zoals het nu is m.i.
Scooters hoeven ook niet periodiek 100% gekeurd te worden zoals dat bij auto's gebeurt omdat ze 1; veel minder massa hebben en dus in dat opzicht minder gevaar vormen op de weg voor andere weggebruikers dan auto's en 2; de echte probleemgevallen vanzelf eruit worden gefilterd door de politie danwel vanzelf een keer bij een echte monteur terecht komen omdat ze het niet meer doen..
Mee eens, eens per jaar een periodieke controle op nummers, werking van de scooter en vooral de veiligheid.
Verder vind ik ook dat ze de max. Snelheid voor gele kentekens omhoog moeten doen naar 60km/h om veiliger mee te kunnen in het verkeer als je op de rijbaan tussen de auto's rijd.
Hetzelfde moeten ze voor motorfietsen doen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Komt een beetje neer op; omdat mensen geen geld hebben moeten we maar geen spk hanteren. En wat kost zo'n keuring nou? Laten we zeggen een aantal tientjes per jaar. Naar mijn mening toch beter als hoe het nu is. Als je ziet hoeveel levengevaarlijke brommers er rond rijden die technisch niet eens in de buurt van /in orde/ komen.
Qua niet veel geld hebben vind ik dat men dan maar met de bus moet gaan als ze geen brommer kunnen betalen.
Je gaat toch ook geen auto rijden als je die niet kunt betalen?
Denk het niet, enigste plek waar je nu 45 is op eej 60weg, een fietspad mag officieel maar 40 en dat gaat niet omhoog door ongelukken denk ik, als we allemaal 60 op een fietspad rijden dan gaat het alleen maar mis met de wandelaars/fietsersde max snelheid van brommers kan best nog omhoog gaan, ooit was die ook maar 40kmph
Of 100 op de snelwegik had het nooit over max snelheid op het fietspad omhoog gooien, dat is inderdaad veel te gevaarlijk. Maar als ik 50 op een 50 weg mag en 60 op een 60 weg ben ik al meer dan tevreden
Maakte maar een grapje ik snap wat je wilt ej we willen allemaal zo hard mogelijk zonder boetesje kan ook natuurlijk niks serieus nemen...