Runner RST legale setup

AirgunGarage

New Member
Hoi, Ik heb pas een Runner RST SP50 project gekocht. En wil hier van een lekker rijdende straat setup maken.
Aangezien ik in de stad woon. heb ik graag een rollerbank proof setup. Gewoon het net niet wok status als top. Dus zo'n 54 gps. Begrenzen kan ik ook doen, maar politie kan ondertussen echt wel een pick up wire vinden als ze willen. Dus dan ben ik uit eindelijk verder van huis
Toch wil ik dat de scooter lekker trekt en speels word. Het hoeft geen raket te zijn. Maar het moet wel leuk rijden.
Heeft iemand ervaring met zo'n setup bouwen? Lees alleen maar over overal de max halen. maar daar heb ik geen zin in. hoeft alleen te leuk zijn.


De runner is nu nog niet in rijdende staat, Heb ook nog niet veel losgehaald dus geen idee wat er in zit. kom ik wellicht op terug. Weet wel dat er een korte sito plus en een originele cilinder op zit. Maar dat kan allemaal nog veranderen

En waar moet ik naartoe neigen? Lichtere rollen? Varioring? Hoor graag wat meningen voor ik ga experimenteren.
 
Advertisement - register to remove this

De runner is nu nog niet in rijdende staat, Heb ook nog niet veel losgehaald dus geen idee wat er in zit. kom ik wellicht op terug. Weet wel dat er een korte sito plus en een originele cilinder op zit. Maar dat kan allemaal nog veranderen

En waar moet ik naartoe neigen? Lichtere rollen? Varioring? Hoor graag wat meningen voor ik ga experimenteren.
Zou de search eens proberen....

Je kan niet harder optrekken zonder hogere top simpel zat. 54 is dus gewoon alles standaard zonder prop in je uitlaat. Hoef je niks voor te experimenteren want het bestaat niet. Dus dat hele speels idee met 54 km per uur kun je ook wel van je lijstje schrappen.
Post automatically merged:

Zou de search eens proberen....

Je kan niet harder optrekken zonder hogere top simpel zat. 54 is dus gewoon alles standaard zonder prop in je uitlaat. Hoef je niks voor te experimenteren want het bestaat niet. Dus dat hele speels idee met 54 km per uur kun je ook wel van je lijstje schrappen. Hier heb je geen meningen voor nodig dit noemen we FEITEN
 
@bartj Fijn, Mooi onderbouwd antwoord heb ik veel aan. Kan niet bestaat helaas niet, Onpraktisch wel. Maar bedankt.
In theorie kan je in een 70cc race scooter ook een varioring doen, zo dik tot hij legaal (op snelheid) is. Trekt hij dan in eens slomer? Nee... Ik probeer gewoon of er een balans in te vinden. Tuurlijk gaat er een compromis zijn. daardoor moet ik ook afwegen of ik überhaupt zo iets wil doen. Vraag me af of iemand ooit het zelfde idee gehad heeft. hoef je het wiel niet een 2e keer uit te vinden.
 
@bartj Fijn, Mooi onderbouwd antwoord heb ik veel aan. Kan niet bestaat helaas niet, Onpraktisch wel. Maar bedankt.
In theorie kan je in een 70cc race scooter ook een varioring doen, zo dik tot hij legaal (op snelheid) is. Trekt hij dan in eens slomer? Nee... Ik probeer gewoon of er een balans in te vinden. Tuurlijk gaat er een compromis zijn. daardoor moet ik ook afwegen of ik überhaupt zo iets wil doen. Vraag me af of iemand ooit het zelfde idee gehad heeft. hoef je het wiel niet een 2e keer uit te vinden.
Zucht..... nee zo werkt dat niet. Natuurlijk trekt een 70cc racer voor geen meter als er een varioring inzit. Heb je enig.idee hoe zo'n overbrenging werkt want wat je nu zegt kan niet. Alsof een 7t met varioring ineens een kanon is dat tot de 54 als een idioot optrekt en dan stopt.... Je mag blij zijn als je vooruit komt aangezien je koppeling niet eens genoeg.toeren draait om weg te komen dan. Denk je serieus dat je de eerste bent die dit gaat proberen?
 
@bartj Fijn, Mooi onderbouwd antwoord heb ik veel aan. Kan niet bestaat helaas niet, Onpraktisch wel. Maar bedankt.
In theorie kan je in een 70cc race scooter ook een varioring doen, zo dik tot hij legaal (op snelheid) is. Trekt hij dan in eens slomer? Nee... Ik probeer gewoon of er een balans in te vinden. Tuurlijk gaat er een compromis zijn. daardoor moet ik ook afwegen of ik überhaupt zo iets wil doen. Vraag me af of iemand ooit het zelfde idee gehad heeft. hoef je het wiel niet een 2e keer uit te vinden.

Aangezien ik dat ook dacht, ben ik me gaan inlezen.

Uiteindelijk komt het erop neer dat niet gaat werken met dit type overbrenging. Die is simpelweg niet geschikt hiervoor. Maar heh waar een wil is is een weg. Aan jou om je overbrenging om te bouwen naar ketting en tandwielen, dan zou het namelijk wel kunnen. Opvallend genoeg vind je daar dan weer niets over (of niet goed genoeg gezocht), dus eenvoudig zal het zeker niet zijn!

Daarnaast, als een een beetje power zou willen, dan zien ze ook wel dat jij niet meer origineel rijd. Denk bv aan een uitlaat die toch duidelijk meer herrie maakt als standaard, dus dan maak je de pakkans en kans op technisch onderzoek alleen maar groter.

Een leuke 2T trekt veelal standaard al prima, neem daar genoegen mee of voer hem op en loop risico om gepakt te worden. Dat is helaas de keuze.
 
Back
Top