This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Runner purejet goeie daily?

Hey jongens ik wil graag een leuke scooter aanschaffen die niet al te veel gebruikt en het liefst 2 takt. Nu kwam ik een runner purejet tegen hoe zijn die als daily en zijn ze ook betrouwbaar?? ik weet ook dat er een aprilia ditech en een injectie van de peugeot jetforce is maar die vind ik niet echt wat.
 
Absoluut niet aan beginnen ... Scooters met Injectie is een ander verhaal betreft afstellen en onderhoud .
Absolute afrader dus ...
 
1 ding moet je weten ... het is een complex en ingewikkeld Systeem , en werkt totaal anders dan een normale 2-takt .
Ik raad het af iig . ( het is immers nooit een succes geworden dit systeem , en onderdelen zijn ook schaars ).
 
Helemaal kut dat systeem, maar je hebt hem al gekocht zeker?
Ik heb nog niks gekocht. Maar ik ben dus aan het twijfelen of ik een Purejet runner koop of iets van een viertak schakel zoals een dax. Het liefst heb ik de runner want die zien er mooi uit en het is een 2 takt.
 
Een echte Dax ?
Dat weet ik nog niet echt maar eerst moet ik wel een keuze maken welke kant ik ga. 2 takt of 4 takt. Maar wat ik er nu van begrijp is dat purejet niet echt betrouwbaar is wat ik ook erg jammer vind (alhoewel ze op andere forums zeggen dat hij best prima is maar niet echt geschikt voor opvoeren). ik zou wel even kijken naar een vespa lx of et2 maar dat zou dan mijn 3de keuze worden.
 
Helemaal kut dat systeem, maar je hebt hem al gekocht zeker?
Motorvoertuigen en emotie, dat is geen goede raadgever bij een aankoop.
Post automatically merged:

Dat weet ik nog niet echt maar eerst moet ik wel een keuze maken welke kant ik ga. 2 takt of 4 takt. Maar wat ik er nu van begrijp is


dat purejet niet echt betrouwbaar is wat ik ook erg jammer vind (alhoewel ze op andere forums zeggen dat hij best prima is maar niet echt geschikt voor opvoeren). ik zou wel even kijken naar een vespa lx of et2 maar dat zou dan mijn 3de keuze worden.
"Op internet kan je altijd wel ergens je gelijk vinden."

Leuk leesvoer:

 
Ik vraag het even voor de laatste keer nogeens. Geen purejet kopen? en dan alleen naar betrouwbaarheid kijken. Ik weet ook dat er veel onderhoud bij komt kijken maar dat moet goed komen als ik gewoon standaard rij.
 
Ik vraag het even voor de laatste keer nogeens. Geen purejet kopen? en dan alleen naar betrouwbaarheid kijken. Ik weet ook dat er veel onderhoud bij komt kijken maar dat moet goed komen als ik gewoon standaard rij.
Koop dat ding nou maar.
Je hebt je besluit al genomen en wil het hier bevestigd hebben.
Maar helaas.
 
Ik vraag het even voor de laatste keer nogeens. Geen purejet kopen? en dan alleen naar betrouwbaarheid kijken. Ik weet ook dat er veel onderhoud bij komt kijken maar dat moet goed komen als ik gewoon standaard rij.
Ik denk dat dit een retorische vraag is
 
Koop dat ding nou maar.
Je hebt je besluit al genomen en wil het hier bevestigd hebben.
Maar helaas.
Ja het klopt wel een beetje maar ik heb het gevoel dat het niet zo slecht is als sommige zeggen. ik kan ook een kopen met een carb maar ik weet niet of dat handig is met het verbruik ik wil iets dat rond de 1:30 verbruikt. mijn huidige brommer verbruikt 1:15 en dat vind ik echt teveel. Ik heb mijn oog ook al op een paar et2s en een paar daxjes maar die runners stralen er boven uit.
Post automatically merged:

Of gewoon het hoge vebruik pijnlijk doorslikken en eentje met een carb halen? Ik heb ook een soort buddy nodig en de honda dax is helemaal kaal dus ik denk ook dat die schakel brommers afhaken helaas.
 
Last edited:
Ik vraag het even voor de laatste keer nogeens. Geen purejet kopen? en dan alleen naar betrouwbaarheid kijken. Ik weet ook dat er veel onderhoud bij komt kijken maar dat moet goed komen als ik gewoon standaard rij.
Onderhoud wat je nergens fatsoenlijk kan laten doen, omdat er maar heel weinig mensen echt verstand van hebben. (het injectie gedeelte dan in ieder geval)
Het is gewoon een kutsysteem, waar maar weinig over bekend is, en heel weinig voor te krijgen is.

Als het je om het verbruik gaat moet je gewoon voor een 4 takt gaan.
 
2 takt is wel lekker janken.
 
Op een injectie die zo goed als standaard moet blijven, valt dat ook wel mee.
Met zo'n injectiesysteem kan je wel letterlijk janken als je er iets aan krijgt, dat dan weer wel.