Runner purejet

Wodejo

New Member
Hallo, een vraag betreft de gilera runner purejet (2005). Ik heb Totaal Geen Verstand van dit soort motorblok kwa injectie systeem ..
De scooter Valt telkens uit,hij start keer op keer, Maar hij valt na Een tijdje uit. Keer op Keer. Iemand een idee hoe dit op te Lossen is?

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Als er geen foutcode wordt weergegeven op het dashboard betreft het een mechanisch probleem.
Zelfdiagnose test uitvoeren om te kunnen achterhalen waar het probleem zich bevind v.w.b. de sensoren en actuatoren binnen het systeem.

Op die manier ben je er zeker van dat het zich niet binnen het injectie systeem bevind!

En wat is er precies nagelopen/vervangen buiten de vloeistoffen?
 
Er zit een koso teller op, waar niks geen leven in zit zo kwam hij binnen.
Tot nu toe alleen nieuwe bougie en wat pakkingen. Heb ook geen idee welke onderdelen van het injectie systeem vervangen horen te worden. Heb igv goeie vonk, de brandstof komt bij de bougie.
Maar er moet een orginele teller op om de fout codes te zien begrijp ik.
 
Er bestaan Koso units welke voorzien zijn van een management of injectie waarschuwingslampje.
Als deze niet aanwezig is op de huidige set rest er niks anders dan om de ECU uit te lezen met de daarvoor bestemde (uitlees)- apparatuur.
Of inderdaad een originele unit plaatsen zodat de OBD ( on-board diagnostics) via een knippercode de fout op kunnen sporen.

Een goede volle accu is hierbij onmisbaar!
 
Wel een beetje zuur dat je er niet veel aan hebt!
Het is wat dat betreft een lastige scooter i.c.m. dit injectie systeem.
Het mechanische gedeelte is niet zo moeilijk aangezien het idem is aan een willekeurige 2 takt scooter uit dat tijdperk.
Denk aan de NRG of Runner bijvoorbeeld met een CDI en 17mm Dell' carburateur.

Ik heb wel de originele manuals van het purejet motorblok en het bijbehorende injectie-systeem.
Momenteel heb je daar niet zoveel aan, maar ik kan ze e.v.t. wel naar je toe mailen en/of sturen als je wilt.

Deel 1:

P
= Piaggio
U = Ultra low emission
R= Research
E = Engine

Deel 2:

Pure Jet EMS Injection
E = Electronic
M = Management
S = System
 
Sorry man, ben het helemaal vergeten om dit naar je toe te sturen...
Ik heb je zojuist gelijk een pm/ps gestuurd met de manuals!

Beste is ook om gelijk je mailadres te verwijderen in post #9...
Vanwege de privacy is het beter om dit via de interne kanalen te verzenden/sturen.

Hoop dat het helpt in je zoektocht!

Groet!
 
Back
Top