JSRS

New Member
Beste,
Sindskort ben ik in het bezit van een Runner 200 ST, nu heeft hij een lange tijd stil gestaan voordat ik hem overnam dus startte hij niet meer.
Ik heb de benzine en olie al ververst, carburateur schoongemaakt en vooral de sproeiers.(rotzooi uitgehaald)
De vlotterkamer raakt niet vol, ik heb hierbij ontdekt dat met de benzineslang op de carb aangesloten er helemaal geen benzine doorheen loopt, en als ik de slang loshaal er wel benzine doorheen loopt zodra ik de sleutel omdraai of probeer te starten.
Hij start wel heel even als ik remreiniger erin spuit via de luchtfilter.
Als ik in de vacuum slang blaas of zuig komt in diezelfde vacuum slang de benzine eruit.. en niet uit de benzine slang waar dus wel iets uitkomt als ik hem loshaal zoals eerder beschreven.
Nu vraag ik mij af of de slangen verkeerd aangesloten zijn alhoewel ik zeker weet dat de benzine slang wel de goede is.
Ook als ik op de benzine aansluiting van de carb blaas, kan ik er zo goed als niet doorheen blazen zelfs niet met de vlotternaald niet ingedrukt.
 
Advertisement - register to remove this

Beste,
Sindskort ben ik in het bezit van een Runner 200 ST, nu heeft hij een lange tijd stil gestaan voordat ik hem overnam dus startte hij niet meer.
Ik heb de benzine en olie al ververst, carburateur schoongemaakt en vooral de sproeiers.(rotzooi uitgehaald)
De vlotterkamer raakt niet vol, ik heb hierbij ontdekt dat met de benzineslang op de carb aangesloten er helemaal geen benzine doorheen loopt, en als ik de slang loshaal er wel benzine doorheen loopt zodra ik de sleutel omdraai of probeer te starten.
Hij start wel heel even als ik remreiniger erin spuit via de luchtfilter.
Als ik in de vacuum slang blaas of zuig komt in diezelfde vacuum slang de benzine eruit.. en niet uit de benzine slang waar dus wel iets uitkomt als ik hem loshaal zoals eerder beschreven.
Nu vraag ik mij af of de slangen verkeerd aangesloten zijn alhoewel ik zeker weet dat de benzine slang wel de goede is.
Ook als ik op de benzine aansluiting van de carb blaas, kan ik er zo goed als niet doorheen blazen zelfs niet met de vlotternaald niet ingedrukt.
K denk dat je je slangen verkeerd aangesloten hebt
 
aan je verhaal te lezen lijkt het er op dat je de slangen verkeerd aangesloten heb .
Daar leek het ook op maar nu kom ik erachter dat ik op de slangen heb geblazen die naar de verwarmer op de carburateur gaat.
Is het ook niet raar dat ik als ik op de benzine aansluiting blaas met de vlotter Niet dicht, dat ik dan alsnog helemaal niks erdoorheen kan blazen? Of is dit normaal?
 
Ooo ik zat al langer in de pagina dus nog niet gerefresht…
Heb n.a.v. een video over dezelfde carb en scooter gezien dat de slangen behalve die van de benzine idd op de verkeerde aansluitingen zitten.
Zal dit als eerst in orde maken als ik thuis ben, als het andere wat ik vermeld heb over de benzine aansluiting geen probleem is dan zal het met het aansluiten van de slangen wel verholpen zijn…
 
Oke ik heb de verkeerde slang als vacuum slang aangezien en dus aan de verkeerde slang gezogen.
De slangen zijn goed aangesloten maar als ik dus aan de vacuumslang zuig met de benzineslang los, komt er helemaal geen benzine uit de benzine slang. Zodra ik de motor op contact zet met de benzine slang los, spuit hij wel een hoeveelheid erdoorheen. Doe ik het met de benzine slang vast, dan helemaal niks en komt er nog wat uitlopen als ik hem erna weer loshaal.
 
Ik vroeg het omdat jij zei : Zodra ik de motor op contact zet met de benzine slang los, spuit hij wel een hoeveelheid erdoorheen.

Dat begrijp ik even niet ....
Ooh oke. Nou, zodra ik de sleutel omdraai en dus stroom erop komt, gutst er een aantal keer benzine doorheen (wellicht om de vlotter te vullen?). Doe ik de benzineslang erop en draai ik dan de sleutel om, hoor je dat ie dat dan ook probeert maar dat dat niet lukt (omdat de carb geen benzine toelaat?) gevolgt door even een getik.

Het enige wat ik bij de carb nog kon bedenken is dat het misschien Raar/niet normaal is dat ik niet door de benzine aansluiting heen kan blazen als ik de vlotter niet in de gesloten stand heb.
Als dit niet normaal zou zijn dan zegt dat misschien al genoeg..

Edit: maar dan nog zou ik dan niet begrijpen hoezo er nu heen benzine uit de slang komt lopen als deze los is en als ik aan de vacuum zuig.
 
Back
Top