This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Runner Darkdream wil niet meer.

  • Thread starter Thread starter Sparkly
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
S

Sparkly

Guest
Het was een mistige maandagochtend. Ik wist dat ik weinig benzine had, maar dat ik na 500m stil zou staan was ook weer niet nodig.
Terug gelopen naar mn dorpje, tank volgegooit, en wou vrolijk weer naar school. Alleen mevrouw de Gilera Runner had hier eventjes niet zo'n zin meer in.
(De zaterdag daarvoor stond ik ook al zonder benzine, en toen wou die ook niet meer starten na het tanken. Na 20 minuten schoot ie wel ineens aan.)
Pissed-off naar huis gelopen, 10 km op de fiets naar school en terug, en eens kijken wat er mis was.
Ik dacht dat het mijn bougie was, dus gelijk even nieuwe gekocht. Maar nogsteeds wil hij niet.
Hier even een opsomming van wat ik al heb gecheckt:

- Bougie vonkt goed (nieuw)
- vlotterbakje raakt vol, telkens weer
- vlotterbakje schoongemaakt
- geen benzine in uitlaat
- Bougie word niet nat na lang kicken
- membraam niets mis mee
- hand op luchtfiltergat -> zuigt

Iemand nog ideeën?
 
franky said:
maak je carb eens schoon

dwz je sproeier

Hij zegt dat ie z'n carb al heb schoongemaakt en er komt benzine in z'n vlotterbakje dus ik denk dat het niet is? Maar als jij een andere reden voor schoonmaken heb die goed is, sorry 8P
 
Vandaag dus even naar cilinder gekeken.
Clipjes waarmee je je zuiger vastzet was er 1 van los gegaan, heeft de boel goed genaait..
Zuiger demolished + 2 flinke krassen in cilinder + stukje van poort af.
Het clipje was gelukkig niet in mijn blok geschoten, maar lag ergens in mijn carter, met tangetje kon ik er net bij, niets gebroken, dus geen delen mijn blok in.
Vandaar dattie niet startte 8P

Nu maar eens een nieuwe cilinderkit kopuh.
Zat te denken aan een trophy of een DR70. Wat is het best, voor de rest geen veranderingen aan setup, dwz std setup.
 
Wat heb ik niet door, het was gewoon ineens alsof mijn benzine op was, en dat klopte ook, want er zat geen druppel meer in, neem dat maar van me aan. Ik had namelijk net 1.2 liter er in gegooit, en 10km mee gereden. En zo zuinig wastie niet.
Ik hoorde ook geen kling, alleen een bwaaaappppp...
Ook geen gestotter, helemaal nix. Gewoon alsof je je contact in 1x uitzette.

Ik denk dat ik voor de DR70 ga, en em lekker smeer.
Krukas moet een DR wel houden met goede smering toch?

Toevallig ook enig idee in welke richting van sproeier ik moet gaan met DR70?
Rond de 85 ofzo? (std 12mm carb)

MVG
 
standaard krukas houdt DR70 makkelijk, vooral met standaard uitlaat want dat wil geen toeren draaien.
sproeiermaat valt niet te zeggen, groter in ieder geval
 
Status
Not open for further replies.