Runner 70cc+ Yasuni C20 niet harder dan 110

Status
Not open for further replies.

Robinhak

Well-Known Member
Hallo mensen.

Ik heb een Gilera Runner.

Ik heb er onder:

Cyl: 70cc Polini Corsa
Uitlaat: Yasuni c20
Carb: 17,5mm Dell Orto. (96 sproeier)
Krukas: Top Performance 12mm Racekrukas
CDI: Standaard
Vario: Standaard (3,8gr gemixed met 5,0gr)
Koppeling: Polini EVO (Goudkleurig drukveer)

op vol gas op mijn eigen teller kom ik niet over de 115. met al deze onderdelen zou hij toch wel iets harder moeten lopen lijkt me??

oke mijn vertanding is niet zo best meer maar loopt nog wel soepel dus dat zou het niet kunnen zijn..

Iemand iedeén???
 
Advertisement - register to remove this

Iedereen verwacht dat je met een corsa gelijk 140 rijd:X
Corsa's zijn gewoon niet in staat om harder te gaan:)
Wil je harder zul je toch echt een Evo oid. moeten halen:)
 
het enige wat bij jouw setup bijdraagt aan snelheid is de cylinder, carb en uitlaat. bv de koppeling brengt geen extra snelheid met zich mee.
wil je harder gaan, koop dan een malossi overrange bijvoorbeeld.
 
Die 17,5mm is spik splinter nieuw :|

Nee maar 115 op mijn eigen teller vind ik wel wat weinig voor deze setup.

120 125 lijkt me meer logisch..

Ik weet dat de koppeling niets uitmaakt maar hij trekt daardoor wel VEEL BETER op!
 
Trouwens: een kameraad van mij heeft een Malossi 4 Race 70cc cylinder eronder gehad met dezelfde setup en dan haalt ie 145???

(is ook een gegoten cylinder)
 
Robinhak said:
Die 17,5mm is spik splinter nieuw :|

Nee maar 115 op mijn eigen teller vind ik wel wat weinig voor deze setup.

120 125 lijkt me meer logisch..

Ik weet dat de koppeling niets uitmaakt maar hij trekt daardoor wel VEEL BETER op!

of het nieuw is maakt geen ene neuk uit,

het gaat erom eigenwijze drol, dat hij meer power krijgt door die grotere carburateur, zoiezo begrijp ik al niet dat je met een relatief laagtoerige cillinder 1 van de meest hoogtoerige pijpen erop pakt,

als je dan toch het zo beter weet, ga dan lekker zelf kutten en val ons niet lastig met dingen waarvan je het toch zelf beter weet
 
Robinhak said:
Trouwens: een kameraad van mij heeft een Malossi 4 Race 70cc cylinder eronder gehad met dezelfde setup en dan haalt ie 145???

(is ook een gegoten cylinder)

laat hem maar eens een fatsoenlijke teller kopen, haalt veel sprookjes uit de wereld
 
Malossi 4 Race? 8P


njah sowieso is de uitlaat te hoogtoerig dus zal het niet altijd goed rijden..
en 110 op telller vind ik best rap voor een corsa :
 
ja vind het ook allemaal erg leuk, die verhaaltjes.

zowiezo haal je met je ori vertanding niet vaak harder dan 130, en al helemaal niet met zo'n brakke setup, klaar.
wil je harder gaan, moet je er geld voor neer leggen en in de meeste gevallen gewoon veel geld.

en misschien kan je wel gewoon niet afstellen...
 
Robinhak said:
Trouwens: een kameraad van mij heeft een Malossi 4 Race 70cc cylinder eronder gehad met dezelfde setup en dan haalt ie 145???

(is ook een gegoten cylinder)
Hoezo gegoten.. Alu en giet cilinders worden beiden gegoten dus wat boeit dit :p.
En als je met je std vario rijd zou ik die maar eens veranderen ;)
 
Parle said:
ja vind het ook allemaal erg leuk, die verhaaltjes.

zowiezo haal je met je ori vertanding niet vaak harder dan 130, en al helemaal niet met zo'n brakke setup, klaar.
wil je harder gaan, moet je er geld voor neer leggen en in de meeste gevallen gewoon veel geld.

en misschien kan je wel gewoon niet afstellen...


Hier moet je geen eens op ingaan parle, laat ze in de waan dat ze zo hard gaan. en als ze het beter weten zoeken ze het tochzelf uit.
 
115 is best hard eh. maar 125 haal ke er niet mee. mabey moetje je teller opvoeren dan kanje wel stoer bij je malossi 4 race matti
 
Robinhak said:
Hallo mensen.

Ik heb een Gilera Runner.

Ik heb er onder:

Cyl: 70cc Polini Corsa
Uitlaat: Yasuni c20
Carb: 17,5mm Dell Orto. (96 sproeier)
Krukas: Top Performance 12mm Racekrukas
CDI: Standaard
Vario: Standaard (3,8gr gemixed met 5,0gr)
Koppeling: Polini EVO (Goudkleurig drukveer)

op vol gas op mijn eigen teller kom ik niet over de 115. met al deze onderdelen zou hij toch wel iets harder moeten lopen lijkt me??

oke mijn vertanding is niet zo best meer maar loopt nog wel soepel dus dat zou het niet kunnen zijn..

Iemand iedeén???


mja , een c-20 op een corsa is eigenlijk ook niet helemaal perfect ,17,5mm moet op zich erg goed op willen lopen .
std vario , std vertanding , daar moet je het zoeken , het vermogen komt gewoon niet op de weg doordat je aan het einde van je vertanding bent..
 
Jelle RV said:
of het nieuw is maakt geen ene neuk uit,

het gaat erom eigenwijze drol, dat hij meer power krijgt door die grotere carburateur, zoiezo begrijp ik al niet dat je met een relatief laagtoerige cillinder 1 van de meest hoogtoerige pijpen erop pakt,

als je dan toch het zo beter weet, ga dan lekker zelf kutten en val ons niet lastig met dingen waarvan je het toch zelf beter weet

amen..
 
idd, probeer een shot, polini4race of yasuni R, maar als je met zo een setup gaat rijden weet je duidelijk niet waar je mee bezig bent.
Vraagje tussendoor: is het zooitje wel afgesteld?? Je weet duidelijk niet waar je mee bezig bent dat je rollen mixt die 1,2 gram met elkaar verschillen.
Daarnaast zal het ws aan je overbrenging liggen (vario, vertanding) mocht het wel op de een of andere magische wijze wel goed afgesteld zijn (wat me sterk lijkt met die cil en pijp).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top