runner 180 tegen speed setup

Advertisement - register to remove this

Joël said:
Dat is niet correct. De gemiddelde effectieve druk of BMEP (Break Mean Effective Pressure) is juist gerelateerd aan het koppel, niet aan het vermogen.

Het geeft puur aan welke gemiddelde druk er boven de zuiger heerst, en dat staat in direct verband met het koppel aan de krukas.

Pas met een toerental kun je over vermogen spreken.

Ik vind trouwens niet dat dit topic beeindigd moet worden, misschien is het zelfs mooi om hier een sticky van te maken, zodat er meer duidelijkheid komt in de begrippen koppel en vermogen.


Ik ging even iets te snel, je hebt gelijk dat toerental er natuurlijk ook bij hoort.
De druk vermenigvuldigd met het zuigeroppervlak geeft iets over het koppel maar daar gaat het verder niet meer over. Laten we verder proberen on- toppic verder te gaan.

ciao
 
vermogen = koppel * toerental

vermogen verkrijg je dus door zoveel mogelijk koppel te creeren bij een zo hoog mogelijk toerental.

als je het 180cctje gaat tunen op meer toeren, dan breekt het zooitje :)
(immers, de zuiger, drijfstand etc wegen veel meer, dus de krachten worden veeeel groter)
 
Speed Stealth said:
hij zal wel niet getopt hebben met NX uit voorzorgmaatregelen:D
Klopt, is voor acceleratie.
Beter pm je voortaan voor zoiets :)

Leuk topic dit, voor mij iig weer wat dingetjes die ik geleerd heb. Maar de praktijk vind ik toch leuker dan de theorie +pippi+
 
Back
Top