Raar probleem runner 180

Planker02

New Member
Dag beste mensen,


in 2017 heb ik een Runner 180cc DD gekocht in Turkije, om daar tijdens de zomervakanties mee te touren.

Vorig jaar in November ben ik 3 weken op vakantie geweest, en natuurlijk de Runner uit de garage gehaald om te rijden. Ik had hem rijdend weggezet in 2018, dus hij stond 2 jaar lang stil.

Omdat ik in een kleine dorp woon, naar de plaatselijke monteur geweest, die had natuurlijk nooit een gezien. Ik heb hem daar gezet, en over 2 uur kwam ik terug. Motor startte wel, en liep stationair, MAAR na een halfuur tot een uur. Als ik hem elektronisch wil starten, doet hij het. maar dan moet ik gelijk vol gas geven, anders valt die uit.

en na anderhalf uur, start hij helemaal niet meer. Je hoort hem nog wel vonken, maar hij wou niet aanslaan.

Heb hem nog gevraagd of het carburateur is, en of hij die heeft schoon had gemaakt. hij zei van wel, maar geloof er niks van.

TL DR:

Na 2 jaar de scooter weggebracht naar een monteur. Scooter start eerste 10 minuten wel netjes ook stationair, daarna pas bij vol gas geven, en na 1-2 uur start hij niet meer. Toen hij het wel had gedaan, was de trekkracht en optrek allemaal goed.

Ik ga dit jaar weer, en ben van plan een nieuwe 20,5 dellorto carburateur te kopen, als dat het probleem is.

Bedankt allemaal voor uw tijd.
 
Advertisement - register to remove this

Eerder een vuile carburateur en/of kraan. Dus checken of er nog wel benzine uit de kraan komt, carb schoonmaken en sowieso nieuwe brandstof.

Vertelde de monteur niet wat hij gedaan had? Want als hij dit bovenstaande niet gedaan heeft zou ik daar niet naar terug gaan.
Post automatically merged:

En misschien dat er inderdaad iets mis is met het olie systeem. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar lijkt me dat die ook wel verstopt zou kunnen zitten. Maar dat had je dan ondertussen wel gemerkt
 
Back
Top