Rox voorvork in NRG mc2/3

Robert

Superrrjoden!
Ik zie het af en toe eens voorbij komen, maar wat moet er allemaal aangepast worden?

eventueel met duidelijke foto's, alvast bedankt.

Robert

Advertisement - register to remove this

Degene die mijn vork ooit voor zichzelf passend heeft gemaakt (sr @ nrg) heb ik zojuist een mailtje gestuurd. Met de vraag hoe hij dat toen gedaan heeft.

Kan me herinneren dat hij toen professioneel er een andere pen heeft opgelast.

Tinne said:
Kan me herinneren dat hij toen professioneel er een andere pen heeft opgelast.

De Pen is dus de grote buis die het frame word ingeschoven ?

En hoe zit het met de voorvork poten/velg montage, lijkt me niet dat het veilloos zonder problemen gaat passen.

Mijn vooras lijkt standaard. Misschien zijn de poot ogen voor as uitgedraaid oid. Nogmaals, het is wachten op een mailtje terug van mijn mannetje of van Melf.

Want ik nog wel weet is dat je een stuk frame moet wegzagen ivm met het kroonstuk die tegen frame komt. Zodat je nog enigsinds een draaicirkel hebt. Die mina vorken staan onder een hoek tov de pen. Ik heb hem nu iets naar voren staan uiteraard. Hierdoor moest ik of meer weghalen of een mindere uitslag. Ik heb nu nauwlijks een uitslag zeker omdat de nu door verlagen uitstekend poten alles raken :)

ik heb idd een Aerox vork in mijn nrg , je moet iig 2 vorken hebben , de std nrg en een complete aerox vork , de pen van het kroonstuk van aerox mag opzich wel krom zijn , maakt niet zoveel uit.

ik heb gewoon de pen van aerox aan de onderkant losgeslepen en de pen eruitgeperst.
daarna de nrg vork uit elkaar geslepen , wel zo dat ie helemaal in takt blijft , en je moet ook voorzichtig de balhoofdcups eraf slijpen. daarna heb ik de pen afgedraait op maat van het aerox kroonstuk , de pen heb ik onder vastgelast (na het erin persen) en de cups er ook bovenop gezet en vastgelast. je moet echter wel een nieuwe stuuraanslag maken en wil je je stuurslot nog gebruiken moet je er goed op letten hoe je de pen erin zet! verder moet je goed meten , bijv. de afstand vanaf de bovenkant van de pen totaan de cups , die moet namelijk wel hetzelfde blijven als std , en daardoor stak bij mij de pen iets onderuit het kroonstuk (nrg kroonstuk is dikker) en heb de rest dus gewoon afgeslepen.

zo zit het iig met mij vork , tis te doen maar je moet een goeie pers hebben , een draaibank en een goed lasapparaat , en dan is het best nogal wat werk en je moet erg precies werken!

ik ben waarschijnlijk no van plan om het nog een keer te doen omdat mij vriendin haar kroonstuk gescheurd is (:?) (aerox) moet ik alleen nog een nrg vork hebben :p

is nrgmc2 btw even dik als nrg oude type? volgens mij wel toch?

melf #50 said:
nee, word Melf genoemd, kijk maar eens in het sobw boekje hoe ik echt heet :p

is een ice vork net zo dik als een nrg of net zo dik als een runner vork dan? (pen)

Weet ik niet zeker michel. Maar ik denk bijna van wel. Aangezien ik al een ice heb gezien met f32. En denk je dat ze die speciaal voor ice maken?

-edit-
Bas had toch ook runner vork @ ice? d8 het wel.

Maar dit was het probleem met icevork @ nrg.
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=91766
-edit-

Last edited:
Trouwens, hoe zit het met die EBR voorvorken?
Dat zijn toch vrijwel dezelfde vorken die ze in mina scooters plaatsen?

edit:
v_vork.gif

Ik heb zo`n EBR gehad, die had ik van Pronk gekocht. Ik heb er eerlijk gezegd nooit een meter mee gereden. (überhaupt ooit met die NRG :rolleyes: ) maar volgens pronk heeft het hem altijd bevallen op zijn speed nrg ding. Deze had hij dus voordat het een malossi ding werd toendertijd.

Tinne said:
-edit-
Bas had toch ook runner vork @ ice? d8 het wel.

Jep , ik had de voorvork van een runner in mn ice zitten. De vork is alleen iets te lang dus je komt schroefdraad tekort. Maarja dat is heel simpel op te lossen met een bus / balhoofdgeval zonder schroefdraad die over het stuk zonder schroefdraad valt.

Past perfect verder;

23.jpg

Tinne said:
Zoals iedereen bezig met voorkant verlagen @ nrg ed?

Nee nog niet, mn volgende scooter moet wel goede vering hebben dus vandaar dat ik aan het rond neuzen was of een rox voorvork geen optie was.
Maar als ik het zo zie kan ik beter een EBR kopen want ik heb de machine's niet tot mn beschiking.

Hoe verlaag je trouwens dan zo'n voorvork, als we het er toch over hebben :D

marcel heeft zijn vering van ze binnenpoten deels afgezaagd, ik weet niet of het bij pia vorken ook kan, maar bij mijn sr vork, heb ik 2 randjes aan de binnenkant van me kroonstuk weggeslepen, waardoor je de poten verder omhoog kan plaatsen poten goed aandraaien en klaar is kees:)

Back