Rooise Rally

Status
Not open for further replies.

Rooienaar

5.2L V8
Wegens een nieuw komend seizoen, een oud topic dat vol rommel stond en foto's die toch niet meer te zien waren maak ik dit nieuwe topic aan waarbij alles op een rijtje staat :)

Nou, na wat zoeken een Wallaroo gerolen voor een Aprilia Rally. Die zie je niet veel en zijn standaard oerlelijk :rolleyes:
Dus ideaal project materiaal. Zo zag ie eruit toen ik hem net binnen had staan:
4IM64401.jpg

Na wat geknutsel aan de kappen en setup is het er zo bij te komen staan na een maand of 3:
cxk64554.jpg

Kapwerk ga ik niet verder op in wegens de vele aanpassingen en verschillende werkzaamheden om het uiteindelijk zo te krijgen. In de grondlak:
HQN64794.jpg

Zelf gespoten in "tuinhekjes-groen" met wat striping werd het dit 8) :
R5c64852.jpg

Dat groen was ik wel beu na een tijdje omdat het nogal somber oogde :X
Dus een ander kleurtje gehaald in de vorm van spuitbussen en even overlegt met de jongens van v/d Kruijs voor wat stickers en er kwam het volgende uit rollen:
PHq65118.jpg

Met dit alles heb ik al veel verschillende meetings mee gemaakt, zoals:
-Jubbega
-Lelystad
-Speelmansplaten
-Heerlen
-Dedemsvaart
En het bevalt allemaal prima. :W

De setup was de laatste tijd:
-Polini Evo70 JS-tuned (gare binnenkop)
-Hebo Racing2 Piaggio omgelast
-Doppler Endurance as
-Malossi Eprom2003
-Koso 28mm
-Pia spruistuk
-Kiesler wig met stuffer
-Malossi VL14
-Malossi Overrange
-Malossi Delta Clutch
-Malossi 13/44 primair
-Polini SpeedBell koppelingshuis
-etc.. etc..
Hiermee had ik op Speelmansplaten een score neergezet van 19pk rond op de XSH bank. Dit was met een afstelling van lek m'n vestje en een compressie verhouding die verre van optimaal was (wegens opgelapte gedetoneerde kop).
87W65558.jpg

Afgelopen weekend besloten om hem helemaal te strippen en alles opnieuw op te bouwen met andere onderdelen. Nu heb ik dan ook de kans om het frame eens netjes af te werken en nog een hoop kleine dingen meer.
Dus:
dRR65693.jpg

Dat was na een uurtje...
1IP65808.jpg

Dan hou je op een gegevens moment een hoopje over van dit +pippi+ :
BtN65863.jpg

En van dit...
Nm465908.jpg

Ojah... en een blok :+
f6q65973.jpg

Blok ligt in de tussentijd ook al helemaal uit elkaar.
Dit alles gaat de komende tijd weer in stapjes in elkaar gezet worden met de nodige aanpssingen/veranderingen.
Dus blijf kijken lieve kindertjes :*

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ow dat was jij op DDV, ik herkende m niet meer. Hij ging wel gruwlijk hard op DDV.

Suc6 met opbouwen!

Gr.Enzo

Dank voor de positieve reacties :*

Vanavond erachter gekomen dat er een half jaar gereden is met een lager dat los in de carterhelft lag :rolleyes:
Geen schade, conclusie: doorknallen met nieuw lager 8)

Ik vind het een vet ding. Het enige wat ik zelf jammer vind is dat je die "nummerplaat" ruimte op de achterkap hebt afgezaagd. Als je die had laten zitten, had je echt een mooie lijn gehad.

Ben ook wel benieuwd hoe een originele monoseat zou staan. Heel vet denk ik.

Grappig dat die SR onderkap zo precies aansluit (zelfde breedte, want to te zien is ie aan de onderkant niet doormidden gezaagd). Of je moet het weer aan mekaar geplamuurd hebben.

**Update 04-12-2005**

Na een tijdje niets gedaan te hebben gisteren weer eens begonnen. Het blok weer netjes schoon en voorzien van wat verschillende nieuwe onderdelen weer klaar voor montage 8)
vlx78226.jpg

Dat was gisteren...

Vandaag weer verder gegaan met de opbouw. En na 2uur kon ie weer op zijn eigen benen staan...
Blokje er weer onder geschopt:
buz78362.jpg

Ander stuurtje gemonteerd. Het zit wel wazig :X Zal er ook niet lang op zitten denk ik...
szd78442.jpg

En de huidige status:
3Y378487.jpg

Stay Tuned :7

Status
Not open for further replies.
Back