rolletjes Buxy

icey cold

Well-Known Member
Ik heb pas een buxy gekocht met 1 probleempje...
Als je gas geeft gaat hij eerst veel toeren maken en blijft staan, daarna sgiet ie ervandoor.
Ik denk dat dit komt doordat de rolletjes versleten zijn (correct me if i'm wrong).

Maar welke rolletjes kan ik er nou het best op zetten??


Scooter is nog helemaal origineel, alleen varioring is eruit gehaald.
 
Advertisement - register to remove this

Ok, dus koppelingsveer = trekveer

Zijn er ook nog veel verschillende soorten te koop??
En wat voor 1 moet ik er hebben voor een standaardbuxy?
En met wat voor rolletjes erbij dan?
 
bij andere trekveren( zijn er 3 of 2, weet niet hoeveel segmenten) hoef je geen andere rollen te monteren hoor. En je moet gewoon een setje halen die op je std koppeling passen
 
Maar zijn er dan nog verschillende soorten trekveren??
want je heb ook weet ik hoeveel verschillende rolletjes.....

En weet iemand ook een goede dealer in Rijswijk (ZH)???
 
Last edited:
std. koppeling van buxy bestaat uit 3 segmeten.
die trekveertjes houden de segmenten bij elkaar.

je heb ook zeker verschil in trekveertjes .
je heb verschillende sterktes.


easyparts levert wel trekveertjes.
kijk bij tuning parts en dan malossi/polini.
dan staat daar koppelingsveertjes.
 
bij de koppelingsveren die ik op easyparts kan vinden staan geen veren voor Peugeot:(

Weet iemand misschien waar ik ze wel kan vinden online, of bij een dealer in Rijswijk (ZH)?
 
Gewoon naar een dealer gaan, je setup geven en vragen wat voor trekveren hij ongeveer zal aanraden... Hetzelfde kun je doen voor drukveer en rolletjes.... Als het een beetje een goeie dealer is kan hij wel een schatting maken..
 
Met koppelingsveer wordt over het algemeen de drukveer bedoelt.
De drukveer druk de achterste poulies naar elakar waardoor je vsnaar naar boven wordt geduwt.

De trekveertjes trekken de segmenten van je koppeling naar binnen. Als je toeren maakt worden deze segmenten naar buiten geslingerd, en grijpen ze in op je koppelingshuis waardoor je achterwiel gaat draaien. Het toerental waarop ze aangrijpen bepaal je met trekveertjes. Met slappere veertjes grijpen ze eerder aan, dat is wat je wilt hebben.
Trekveertjes zijn er dus in verschillende sterktes. Ik denk dat je met de search wel moet kunnen vinden welke kleur std in peugot zit.
 
Back
Top