rolletjes Buxy

icey cold

Well-Known Member
Ik heb pas een buxy gekocht met 1 probleempje...
Als je gas geeft gaat hij eerst veel toeren maken en blijft staan, daarna sgiet ie ervandoor.
Ik denk dat dit komt doordat de rolletjes versleten zijn (correct me if i'm wrong).

Maar welke rolletjes kan ik er nou het best op zetten??


Scooter is nog helemaal origineel, alleen varioring is eruit gehaald.
 
Advertisement - register to remove this

je heb ut over rolletjes van 5 gram, maar ik heb op een aantal sites een gewicht van 8,5gram gevonden (dit vond ik eiglijk wel zwaar)....

Nu weet ik dus niet welk gewicht ik het beste kan nemen......
 
Je maakt heel veel toeren en dan "schiet" je er vandoor.

Een symptoom van vierkante rolletjes is dat dat "schieten" meer "tuffen" wordt... dat lijkt me het probleem niet. En zelfs nog blijf je dan niet stilstaan, maar kom je gewoon niet op snelheid omdat je snaar niet klimt
Aangezien je zegt dat je heel veel toeren moet maken, lijkt het me je koppeling.

Misschien zijn je koppelingschoentjes versleten (onwaarschijnlijk), of je trek veertjes te strak (erg waarschijnlijk).
Haal je koppelingshuis eens los en kijk welke kleur veertjes er in je koppeling zitten


Jammer dat je vaak maar wat blaat om als 1ste antwoord te geven steppy spy
 
:?:| Als je trekveren te stak zijn, trek je juist niet goed op, want je koppeling slipt door. Ik snap eigenlijk het probleem van de topicstarter ook niet. Het is toch juist fijn als je goed optrekt(dus dat je koppeling laat pakt) als je nou veel toeren zou maken en niet vooruit komen, kan het te lichte rollen zijn of veel te strakke trekveren.
 
het probleem is dat ik nu niet kan optrekken en meteen een bocht rijden omdat ik me scoot dan gwoon onderuit trek....

Hij trekt pas weg als ik veel gas geef....
Bij een beetje gas gebeurd er nix....
 
Originally posted by steppy spy
... als je nou veel toeren zou maken en niet vooruit komen, kan het te lichte rollen zijn of veel te strakke trekveren.
En lees met dit in je gedachte nog eens de TS door 8P

TopicStarter.. je koppeling grijpt te laat aan. Ik gok dat de vorige eigenaar er een 70cc-tje (of een 50 hoogtoerig) onder had hangen, maar dat hij er een 50 onder heeft gezet toen hij hem heeft verkocht. Als je nog contact met de verkoper hebt zou je even kunnen vragen op wat voor setup hij is afgesteld.

Maar het zijn dus je trekveertjes, die zijn veel te strak.
 
De vorige eigenaar heeft er maar kort op gereden, en ook met de setup die er nu onder zit....

Maar ik wordt niet veel wijzer van de reply's hier.....
iedereen heeft een andere mening|(
 
ken je die trekveertjes ook online bestellen? want bij easyparts kan ik ze niet vinden:(

of zijn drukveren utselfde (heb er nog nie soveel verstand van:# )
 
Last edited:
koppelings veer? dat is denk ik je trekveer, een drukveer houd je achterpoelie bijeen, als je optrekt, zo trek je lekker snel door, alsof je in zijn 1 ( denk aan fiets) wegrijdt.

ps, dit is een beknoptje omschrijving( dus niet meteen blaten)
 
Back
Top