rollerbank test niet goed?

spiky

The Rally Project
Hey,

Vanmorguh reed ik op de scoot van mijn moeder (snor die iets is opgefokt) en ik reed lekker door een bocht en had meneer de motor agent niet gezien.
Hij hield mij aan om het feit dat de snor scooter te fel optrok toen ik de bocht uit kwam. (als een normale scooter)
Hij vroeg me of ik mee wou gaan dan kon hij die scooter ff testen op de rollerbank.
Dus ik braaf mee naar het bureau waar hij eerst een rondje ging rijden en gaf al snel toe dat het best wel mee viel met de acceleratie, maar wou toch ff kijken. Dus hij had de scoot op de bank gezet en hij zat bijna tegen de 0.3 aan. (terwijl 0.1 is toegestaan voor snor)

Hij matste mij en schreef 0.2kw op omdat ik goed meewerkte. (tja, hij doet ook maar zijn werk)
Dus ik heb nu een boete van €28.-

Maar nu vraag ik mij af, is dit wel geldig?
Moet hij niet op de scoot gaan zitten en dan kijken hoever hij komt?
Dit zat ik me namerlijk te bedenken in de les vanmiddag.

(tis trouwens de 1e x dat ik op de rollerbank moest in 4 jaar :W )
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad, niet betalen!! Mijn advies luidt altijd: ga naar een advocaat of rechtswinkel en vraag bijstand hoe je dit moet aanpakken. In het kort: een rollenbank is een omgebouwde vermogensbank. Omdat het vermogen tegenwoordig vrij is gegeven mogen ze alleen de snelheid meten. maar dat kan eigenlijk niet op een rollenbank omdat allerlei factoren niet nagebootst kunnen worden. Zo moet bijv. het gewicht dat tijdens de meting OP de scooter moet worden gehangen exact 75kg zijn.

Dat is natuurlijk NOOIT het geval. (verder zijn dingen als bandenspanning, rolling circumference oftewel de dynamische rolomtrek vd band etc ook van belang) Ik heb jaren geleden de homologatie van scooters bij 2 importeurs gedaan voor de RDW en was kind aan huis bij TNO Delft. De Politie NAAIT jullie waar je bij staat!!! Trap er niet in en vecht het altijd aan. Je wint. Let maar op.
 
als je om die 23 euro gaat zeuren is het wel erg zielin, ik heb laatst ook een boete gehad voor het rijden zonder gele stickers, naja ik lag er maar om, t is jammer van het geld maja boeiend
 
Originally posted by tazmanian_devil
als je om die 23 euro gaat zeuren is het wel erg zielin, ik heb laatst ook een boete gehad voor het rijden zonder gele stickers, naja ik lag er maar om, t is jammer van het geld maja boeiend
T gaat niet zonodig om t geld, maar gwoon de naai acties die ze altijd doen.:|
 
tja.. het is de 1e x in 4 jaar..
Kan er ook niet boos om worden ofzo, ik wist eenmaal dat hij niet orri rijd.

Maar vroeg met het af omdat hij ernaast stond.
 
Maat van mij had dat ook op de viva van zn moeder (alleen onbegrensd, als een fietser zn best doet haalt die ons in als we met zn 2en rijden bijna 8P)
Op de rollerbank zelf staat dat er niemand op een snor moet gaan zitten tijdens een meting !!
In praktijk klopt dit dus niet en hij gaat er ook tegen in beroep..
 
ik stond niet op te letten wat er nou op zo'n rollerbank staat:)
Was zo'n hokje waar allemaal spullen inlagen! :|
Allemaal uitlaatjes en cilinders, carbs, vario's
Was daar meer op aan het letten :)

ook nog ff gevraagt of ze er nog spullen afhalen, maar dat doen ze niet meer :)

Lars#Dragster, Waar zou dit horen dan? Scooters algemeen?
 
Originally posted by tazmanian_devil
als je om die 23 euro gaat zeuren is het wel erg zielin, ik heb laatst ook een boete gehad voor het rijden zonder gele stickers, naja ik lag er maar om, t is jammer van het geld maja boeiend

als je 23euro uitgeven toch niet boeiend vind dan moet je het maar zeggen dan pm ik je mijn bankrekeningnummer!
 
Hulde aan diegene die echt puur het vermogen overschreidt, een bezwaarschrift schrijft en dat wint!

Ik heb t geprobeerd, maar werd niet ontvankelijk verklaard ..
 
Hulde aan mij dus :W 115 euro gewonnen door een bezwaarschriftje in te dienen.. Maar ze hadden het dan ook totaal verkeerd gemeten (en dat was met scooter, niet met snor..)
 
je geeft toe dat hij opgefokt rijdt dus betaal je de boete ook maar en war is 28 euro als dit in belgie moest zijn was je nu je brommer kwijt voor minstens 1 maan + 750€ voorwaardelijke boete
 
ff off-topic:
hoe gaan die voorwaardelijke boeten nou eigenlijk in z'n werk? Moet je die maar betalen als je nog s in overtreding bent ofwat?
 
Dat kost de regering dus weer geld, en wie betaalt de regering?
Dus eigelijk heb je alleen jezelf er maar mee als je een beetje verder denkt. :p
 
Originally posted by S`acht
je geeft toe dat hij opgefokt rijdt dus betaal je de boete ook maar en war is 28 euro als dit in belgie moest zijn was je nu je brommer kwijt voor minstens 1 maan + 750€ voorwaardelijke boete
Ik heb ook niet tegen gestribbeld hoor.
Heb ook niet gezecht dat ik het erg vind!
Dat is het risico dat ik neem toch?
 
Back
Top