Rollerbank regels

kaj

Well-Known Member
Een maatje van mij is gepakt met zijn scooter. Dus hij moet op de rollerbank. Zetten ze de scoot op de rollerbank. Harstikke leuk enzo. Over de 2 kw, maar hij heeft alles als filmpje opgenomen.

Ik zat het te bekijken en de agent zet het voorwiel niet vast. Houd zijn linkervoet continue op de grond! Dus zit niet op de scooter.

Kan deze jongen nu een bezwaarschrift indienen? En wat kan hij hiermee berijken. Hij heeft hard bewijs!

Groet kaj,
 
Advertisement - register to remove this

Ja :( Maar kaj ik voeg even wat toe. Ik zou nu toch gewoon mogen rijden? Ik heb hem na 2kw op de rollerbank gewoon mee naar huis mogen nemen.
 
Eigenlijk mag je niet rijden omdat hij opgevoerd is :+ want je bent dan niet verzekerd bla bla bla ..
maarja je kan vast wel gaa nrijden
 
Evo Tuned RS said:
offtopic: Doe dit via pm, en géén BrEeZaH TaLk!!

Ik heb het al gezegt! Rustig maar :) Hij heeft het al veranderd ;). De persoon om wie het hier gaat is kevin 09.

Verder ontopic :)!
 
kaj said:
Ik heb het al gezegt! Rustig maar :) Hij heeft het al veranderd ;).

Verder ontopic :)!

Had het al gezien ;)

Ontopic: tja of hij mag rijden... wettelijk gezien niet he :P Dus wat doe je dan? Idd, gewoon rijden :)
 
Kan hij nu wel een bezwaarschrift indienen? Zoja wat berijkt hij hiermee. Kan de boete vervallen?
 
Aan wie kan je dat filmpje dan laten zien? Gewoon naar het bureau gaan en dan zeggen dat het niet klopt en het bewijs laten zien?
 
Misschien even screenshot van het filmpje maken en dat bij je bezwaarschrift doen, en zeggen dat je het allemaal op film hebt?
Miet geschoten is altijd mis.
 
Unforgiven_nl said:
Voorwiel hoeft niet vast. Wel voetje van de grond...
het lijkt me alleen sterk dat hij recht kan blijven staan zonder dat hij zijn voetten van de grond heeft en zonder dat het voorwiel vast zit.

maja gewoon proberen toch :) alles beter dan die boete betalen :P
 
menace said:
het lijkt me alleen sterk dat hij recht kan blijven staan zonder dat hij zijn voetten van de grond heeft en zonder dat het voorwiel vast zit.

maja gewoon proberen toch :) alles beter dan die boete betalen :P

Daarom moet hij een paaltje beet houden 8P
 
Last edited:
ik ben nu gewoon aan het rijden ( niet overdags )
maar volgens die agenten zoude ze als ze mijn scooter zien gelijk doorgeven en dan hoeven ze mij niet eens aan te houden en hem dan thuis bij mij komen ophalen ! :S is volges mij gewoon gelul ? gewoon om iemand soort van bang te maken ;)
 
Voorwaarden voor een juiste meting:

1: Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van 45 km/h worden belast gemeten. Hierbij zit de controleur op de voorste zitplaats of het voorste deel van de buddyseat met beide voeten op de treeplank, voetsteunen of trappers. De controleur moet tenminste 75 kg wegen.

2: Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van 25 km/h (snorfietsen) worden onbelast gemeten;

3: De constructiesnelheid wordt gemeten bij volledig geopende gastoevoer. Bij handgeschakelde bromfietsen wordt die versnelling gekozen waarbij de hoogste constructiesnelheid met volledig geopende gastoevoer wordt gemeten. Dit hoeft niet altijd de hoogste versnelling te zijn.

4: De band die op de rollen van de rollenbank wordt geplaatst moet op de juiste spanning zijn.

5: De koeltunnel van de rollenbank dient onder alle omstandigheden te zijn aangesloten. Bij rijwind gekoelde motoren (veelal handgeschakelde bromfietsen) dient de uitstroomopening van de koeltunnel op de cilinder van de motor te zijn gericht.

6: De inlaatopening van de ventilator van de rollenbank mag niet naar de wind zijn gericht.

7: Controleer de bromfiets op verborgen apparaatjes misleidersdie het motorvermogen beperken.

8: Voor ieder rollenbank dient een geldige verklaring (ijk rapport) te zijn afgegeven.

Word niets gezet over het voorwiel vastzetten... Is ook niet van belang bij een juiste meting...
 
maar het moet wel voor de veiligheid van omstanders en de agent op de scooter.
ga eens na wat er gebeur als de bank vastslaat en de scooter draait op top.
is me iig vertelt door mijn achterbuurman, een moteragent.
 
Back
Top