Rokende uitlaat (Niet te zuinig ook)..hitte?

KoB

Ouwe Gek
Eén van mijn buren had bij mij aangebeld omdat de muziek waarschijnlijk te hard stond, ik had een beetje stress (Nog steeds...of juist meer) dus ik deed niet open maar zette de muziek wat zachter (was om 22:20 ofzo).
Dus ik dacht, ik ga ff scheuren....mmm wat trekt ie 'slecht', hij trok niet echt slecht aangezien ie nog koud was, maar gewoon anders.
Na een kwartier ofzo stond ik achter een auto en vond ik dat ie wel heel erg rookte (Hij staat nog steeds iets te ruim afgesteld i.v.m. inrijden), een minuut of 5 later was ik thuis en toen ik 'm in "het hok" wou duwen zag ik dat hij rookte als een gek (de buitenkant van de uitlaat).

Ik heb m'n scooter net ingereden en nergens last van gehad (één warmloper omdat de thermostaat kapot was, maar dat was in het begin rond 200KM), daarna heb ik nog ruim 300KM gereden zonder problemen.

Wat zou dit kunnen zijn?
Het is een 'originele' NRG (Duitser), lagers, Krukas, keerringen etc. zijn net vervangen (Minder dan 1K geleden).

De rook komt puur door de hitte als je het mij vraagt, wat op een verstopping zou kunnen wijzen.

Ik heb zelf het idee dat een of andere galbak niet zo blij is met mij en het leuk vond om iets in m'n uitlaat te stoppen....een uilaat die je niet uitelkaar kunt halen (Laat ik er maar niet achter komen, ik ben geen stoere jopie, maar dan ga ik echt uit m'n dak).
 
Advertisement - register to remove this

Rookt je uitlaat nou gewoon op het punt waar de gassen naar buiten komen, of over de gehele pijp?

In het 2e geval kan het zijn omdat hij wat te rijk staat zoals je zelf al aangeeft.
Als je er voor het inrijden ook extra olie hebt bijgedaan is dat ook vrij logisch omdat door de verbranding van olie ook meer rook ontstaat.
 
De hele pijp rookt, en ja ik moet 'm nog ff goed afstellen, maar dit is vééééél erger als wat ik ooit mee heb gemaakt, lijkt me ook sterk dat ie dat ineens doet nadat je 'm op de stoep neer hebt gezet.
 
Het probleem heeft zichzelf al opgelost, ik ben een stuk gaan rijden en ik had nergens meer last van....uhh ja nu rammelt er iets in m'n uitlaat, maar hij rijd ook iets harder (Bijna 10KM:p , eerst ~80KM, nu ~90KM).

'T is trouwens een standaard O-) NRG Extreme met 12mm carb, originele uitlaat (Incl. bocht met resonantie pijpje), SKF C3 lagers, Doppler asje en een iets dikkere pakking.

Binnenkort trek ik 'm uit elkaar en dan gooi ik er een nieuwe zuiger in, laat de kop afdraaien en ga de boel spuiten...+ wat kleine dingen (O.a. remblokken, glaasje van de vleugel en evt. andere glaasjes v. knipperlichten/achterlicht, stelschroef voor de koplampen, treeplank+beenscherm(?), andere uitlaat-:- (?)...etc.

Standaard uitlaat:
 
Back
Top