Rokende scooter

Barman56

Well-Known Member
Ik was dus gister gewoon aan het rijden met me scooter, en had net nieuwe koelvloeistof erbij gedaan ( zat al tijdje best weinig in ) en opeens begon ik wat te ruiken. Ook stond me temp meter nog maar op 1 streepje, en eerst hele tijd tussen de 4 en 5 ( Heb een Malaguti Firefox ) Maar ik stapte dus van mijn scooter en zat dat ie opeens heel er begon te roken, toen ik me dop langzaam van kvs tankje afhaalde werd het alleen maar erger. Weet nou niet prcies waar vandaan kwam, leek achter me bougie ofzo. Maar me cillinder doet het in iedergeval nog wel dus was geen warmloper Nu is mijn vraag wat het ongeveer kan zijn?

En wat kost het ongeveer gemiddeld om een onderhoudsbeurt te geven bij een dealer. Zo kan ik beetje kijken of het erg duur is bij mij. ( heb namelijk maar 1 dealer in het dorp )
 
Advertisement - register to remove this

Een onderhoudsbeurt is vaak de grootste manier van hoe je opgelicht kan worden bij een dealer ;)

Vaak houd het in dat ze ff naar je verlichting/band/vering etc. kijken of alles nog een beetje werkt en hoppa 40 á 50 euro weer verdiend. Je kunt het vele beter zelf doen regelmatig kost je paar minuutjes hoogstens.

Check idd je leidingen en pakkingen want het zou ook goed kunnen dat het eruit is gespoten door de druk.
 
Last edited:
koppakking gaat normaal alleen kapot door verkeerd monteren volgens mij.
En hij heb alleen nieuwe kvs erbij gedaan.....

en @XoReP, onderhoudsbeurt, word je niet bij elke dealer genaait, sommige wel.
Ik ben het zelf ook geweest, bij mijn dealer. Maar er zijn genoeg eerlijke die het wel normaal doen. Bij mij waren dingen niet vervangen die er wel op stonden e.d. en uurloon was in totaal €95,00..... dan kwamen de spullen er nog bij....
 
Hmm das wel best prijzig, maar ja ik moet hem wel onderhouds beurtje geven want zelf heb ik haast geen verstand van scooters. En me remmen moet even naar gekeken worden+ cabrateur afstellen dus:p Weet iemand trouwens wat dan een goede dealer is in de buurt van t'gooi

Maar wat zal nou het probleem zijn, de pakking of kvs slang:p
 
Barman56 said:
Hmm das wel best prijzig, maar ja ik moet hem wel onderhouds beurtje geven want zelf heb ik haast geen verstand van scooters. En me remmen moet even naar gekeken worden+ cabrateur afstellen dus:p Weet iemand trouwens wat dan een goede dealer is in de buurt van t'gooi

Maar wat zal nou het probleem zijn, de pakking of kvs slang:p

kvs slang denks
 
als ik naar de garage ga dan blijf ik altijd wachten totdat ze klaar zijn dan kun je in iedergeval kijke naar hoelang ze der aan gewerkt hebbe. en check altijd effe of ze de in rekening gebrachten onderdelen der ook eg op gezet hebbe.

Wat je ook kunt doen is de scooter naar een beun brengen.
 
een watte beun??? Trouwens nog klein vraagje, hoe duurt kost nieuwe kvs slang en achterremsegment voor trommelremmen. Want zijn geloof ik op je hoort hem helemaal over ze velg met schel geluid:p
 
Back
Top