Wat vind je zelf van je opmerking?
Als je een nieuwe uitlaat neemt heb je weer een goede basis. Houdt hem schoon en spuit hem bij wanneer nodig.
Aan de slag gaan met een gare oude standaard uitlaat is zonde van de tijd. Je krijgt hem toch niet mooi egaal en glad. Roest kruipt weer in de oneffenheden en je bent binnen korte tijd weer terug bij af.
Wat is dat nou een rare reply van jou, dat je vraagt aan mij, wat ik van mijn eigen reactie vind.
Misschien ben jij een jochie van 17 jaar en ik een oude lul van bijna 41..
Snap dat we mijlen ver kwa gedachten van elkaar af liggen.
Maar kan je wel zeggen dat ik al een hoop hebt mee gemaakt en ervaren hebt.
Metaal / Staal roest altijd al.. Ook al ligt dat staal bij de fabrikant.
Of wil je mij beweren dat het allemaal schoon staal is wat er bij de fabrikant ligt.
Het is nou eenmaal zo, dat als het eenmaal ligt opgeslagen, of opgeslagen voor verwerking, dat er altijd wel wat vliegroest of roest eraan zit.
Dus je kan wel een hele nieuwe schone uitlaat verwachten, maar als kaal metaal in de buitenlucht ligt, is de kans op corrosie gewoon normale zaak.
Zolang die uitlaat niet verstopt zit of er een gat in zit of een lek, is er niks mis met die uitlaat.
Durf met jou de wedden dat zelfs de ergste uitlaat die onder de roest zit en geen flakes heeft, prima te herstellen is als je het juiste gereedschap en middelen gebruikt en een klein beetje van je tijd in neemt.
Aan de slag gaan met een gare oude standaard uitlaat is zonde van de tijd.
Dus omdat die volgens jou roestig is is het een gare uitlaat..? Jij bent er eentje van de wegwerp maatschappij.
Als je zo met al je spullen om gaat, heb je een erg duur leventje.
Je krijgt hem toch niet mooi egaal en glad. Roest kruipt weer in de oneffenheden en je bent binnen korte tijd weer terug bij af.
Moet hij dan mooi egaal en glad hebben? Als dat je noodzaak is, koop je een filler en smeer je zo alle onevenheden weer eruit.
Voor al die mensen die het handiger vinden om jou lastig te vallen met hun vraag in plaats van het op google te zoeken.
www.qooqle.nl
Nee hoor, dat novorox wat ik al aanrade gaat juist in die porien van het metaal zitten.
Een roest omvormer is een goedje dat gevecht aan gaat met roest, en omvorm zich in een andere harde substansie en daardoor komt er geen nieuwe roest meer.
Je kan novorox zelfs overspuiten met 2K primer en lak als je het nog netter wilt hebben.
Die originele uitlaat is beter dan een sito plus hoor kwa roest vorming. Die Sito rot zo onder je motorblok weg.
Een scooter frame is bij productie overigens ook roestig als die in elkaar is gezet.
Als het goed gedaan word, zal dat frame eerst door een straal proces gaan om alle zooi eraf te blazen, waarna het frame daarna word gedompeld in een verf / coating bad, om daarna als nieuw eruit te zien.