Dit is mijn eerste post hier, ik heb al wel heel veel info uit het scooterforum gehaald maar ik heb nog niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn huisige vraag.
Ik ben een peugot verticaal blok aan het bouwen. ik doe dit voor het eerst en ik wil graag alles goed aanpakken. Nu heb ik hier voor een nieuwe mvt race krukas gekocht via marktplaats. De krukas is echt gloednieuw, Echter worden deze al een tijdje nietmeer gemaakt voor dit model en zal die best een tijdje gelegen hebben, ondanks dat hij nieuw is viel het me op dat in de uitsparingen(ik denk voor smering) op de drijfstang bij de big end lager wat hele lichte roestvorming zit. Verder is de krukas echt gloednieuw en is nog nooit gemonteerd geweest en verder ook echt in perfecte staat. Ik heb hem al uitgekookt, gereinigd met remmenreiniger en daarna volledig gepoetst met wd40 en een katoenen doek. Vervolgens heb ik alles rond de bigend zorgvuldig met een kwastje ingevet met volsyntetische olie
Lang verhaal kort, kan dit beetje roest kwaad ? Of kan dit een zwak punt vormen.
Indien nodig zal ik proberen foto's te maken maar het is amper te zien.