RMS race krukas, iemand??????

JBB

Well-Known Member
Ik kan voor 30 euro van een maat van mij aan een RMS race-krukas komen met nylon wangen. Deze is van de polini fabriek. Heeft iemand ervaring met RMS race-krukassen? Is dit wel goede keus voor MHR 50 of middetoerige 70cc, want over egte polini krukassen hoor ik en lees ik alleen maar negatieve dingen. Zoals dat de wangen scheuren enz..

Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
de rms assen hebben 0,0 met de polini assen te maken , elke krukas is weer anders.. (andere opdrachtgever, ander materiaal ,andere formaten etc.etc.)

zover ik weet scheuren alleen de Polini assen (soms) , en dan nog kan het geen kwaad , en het kunstof scheurt niet maar het ijzer , de wang.

ik probeer je ook alleen maar van onnodig leed te besparen ,ik geef liever even wat meer uit dat ik een nieuwe as heb dan dat ik risico loop , dat wil ik ermee zeggen..

ik heb een Bidalot as gehad, was niks aan te zien of te voelen , maar liep wel na een 200 km al kapot op evo 50 , heb ik met hebo assen ook meegemaakt.

gebruikte assen met std cilinder durf ik nog wel aan maar met 70cc heb ik het zelf graag goed voor elkaar , voorkomt veel ellende achteraf

Dat kan ik wel heel goed begrijpen ja. maar 30 km gelopen, das helemaal niks, dan kan er toch eigenlijk niks gaar zijn aangzien er geen metaalgruis van de zuiger is afgekomen tijdens die vastloper, of is het heel erg belastend voor big-endlagers zo'n vastloper door de klap van het vastlopen? Maar ja ik probeer het gewoon, de schade is dan voor de koper mocht er iets gebeuren, scooter van mij moet toch nog deze maand de deur uit, nu kan ik er nog veel geld voor vangen, dan begin ik gewoon met een nieuwe project scooter, heb nog genoeg zooi thuis liggen

BojT said:
onze stage6 XSH rox, 20,3pk. had ook een RMS racing krukas.
dat ging gewoon helemaal goed. nooit geen problemen mee gehad :+

attachment.php

mhr 50/ middelmatige 70's moet hij makkelijk kunnen houden :)

Is wel lullig !!!! was er veel gaar gegaan?of alleen de pistonpen en naaldlager?

Back