RMS race krukas, iemand??????

JBB

Well-Known Member
Ik kan voor 30 euro van een maat van mij aan een RMS race-krukas komen met nylon wangen. Deze is van de polini fabriek. Heeft iemand ervaring met RMS race-krukassen? Is dit wel goede keus voor MHR 50 of middetoerige 70cc, want over egte polini krukassen hoor ik en lees ik alleen maar negatieve dingen. Zoals dat de wangen scheuren enz..
 
Advertisement - register to remove this

Dan weet ik genoeg, maar dat probleem met die wangen is veel voorkomend bij de polini, van RMS (komt blijkbaar van polini fabrikant) wist ik niks, had ik nog nooit van gehoord tot vorige week. Dus dacht vraag ff voor zekerheid
 
k heb die RMS krukas al in verschillende blokken gezien bij de projecten (botje enz)dus zal niet te veel problemen moeten geven, ik heb geen problemen gehad met polini trouwens maar het gaat wel om de p12 met volle spiebanen suc6
 
idd , persoonlijk koop ik nooit of bijna nooit gebruikte assen , aangezien nieuw al vrij goedkoop is en een krukas toch echt het hart van de motor is zo'n beetje ,iets om niet op te bezuinigen dus.

bovendien weet je met een gebruikte krukas dus eigenlijk nooit wat de staat ervan is.
 
melf #50 said:
idd , persoonlijk koop ik nooit of bijna nooit gebruikte assen , aangezien nieuw al vrij goedkoop is en een krukas toch echt het hart van de motor is zo'n beetje ,iets om niet op te bezuinigen dus.

bovendien weet je met een gebruikte krukas dus eigenlijk nooit wat de staat ervan is.

Heb je gelijk in, maar deze heeft maar 30km op een evo gezeten, dat was totdat de scoot was warmgelopen op een poort en de zuiger vernaggeld was. Hij was nog bezig met inrijden, Ook ken ik die gast persoonlijk dus vertrouw hem wel en aangezien de big-endlager nog goed is kan er eigenlijk niet veel kapot zijn aan de krukas, ook de wangen zijn nog intact
 
mja ,een krukas die een vastloper mee maakt krijgt wel te lijden , mja , moet je ook zelf weten , als de as toch niet goed is kom je er vanzelf wel achter ;)

mja , als ik jou zo hoor ga je gewoon die as kopen , ook al raad iemand je het af , dus waarom dit topic aanmaken ? ;)
 
ik weet wel dat wij met het project bartje (xsh rox 2) het big end aardig gesloopt harden, dus ik zou zelf gewoon een nieuwe rito of p1 kopen, dan weet je zeker dat t goed gaat en geen bergen geld gaat kosten.
 
melf #50 said:
mja ,een krukas die een vastloper mee maakt krijgt wel te lijden , mja , moet je ook zelf weten , als de as toch niet goed is kom je er vanzelf wel achter ;)

mja , als ik jou zo hoor ga je gewoon die as kopen , ook al raad iemand je het af , dus waarom dit topic aanmaken ? ;)

Nee, ik vroeg niet om raad, ik vroeg of iemand ervaring met deze krukas had en hoe het zit met de duurzaamheid (Lezen!!!).

Want omdat dit van de polini fabrikant afkomt en polini krukassen nog wel een last hebben van de kunstofwangen die scheuren, dus ik voreg me af of dat hier ook bij was. Maar jij hebt geen ervaring met deze krukas dus heeft het ook niet egt nut om hierop te reageren, en ik had al eerder gezegd dat ik al genoeg wist, en ik weet zelf ook wel wanneer een krukas nog 100% is of niet.
 
nee , scheelt , ik heb nog maar 12 jaar ervaring in scooter , racescooters , racemotoren etc...

het gaat niet alleen om het merk as , elke as werkt op dezelfde manier

een RMS as komt zeer zeker niet uit de Polini fabriek , Polini krukassen ook niet eens.. krukassen worden gemaakt door fabrieken die allerlei merkenkrukassen maken....

jij kunt vanaf de buitenkant niet zien wat een krukas doet , je kunt er hoogstens achterkomen..

de kunstof stukken scheuren niet bij polini , de wangen scheuren , en dat is ook weer niet erg , niet mooi maar er gebeurd dus niks mee..

ik heb hier 2 van die assen gehad die dat deden , en nog wel wat meer gezien..

heb er ook wel foto's van..

mja , als je het zelf beter weet , vraag ik me nog steeds af waarom je dan hier een topic aan maakt ;)
 
melf #50 said:
nee , scheelt , ik heb nog maar 12 jaar ervaring in scooter , racescooters , racemotoren etc...

het gaat niet alleen om het merk as , elke as werkt op dezelfde manier

een RMS as komt zeer zeker niet uit de Polini fabriek , Polini krukassen ook niet eens.. krukassen worden gemaakt door fabrieken die allerlei merkenkrukassen maken....

jij kunt vanaf de buitenkant niet zien wat een krukas doet , je kunt er hoogstens achterkomen..

de kunstof stukken scheuren niet bij polini , de wangen scheuren , en dat is ook weer niet erg , niet mooi maar er gebeurd dus niks mee..

ik heb hier 2 van die assen gehad die dat deden , en nog wel wat meer gezien..

heb er ook wel foto's van..

mja , als je het zelf beter weet , vraag ik me nog steeds af waarom je dan hier een topic aan maakt ;)

Niet om jouw af te vallen maar.... Ik geloof best dat je er veel van zult weten en je kunt ook niet altijd zien wat een as doet, ik ervaring met diverse assen tweedehands die het op de big-endlager hebben begeven en dat kun je van te voren ook niet egt weten, maar zo lang er nog helemaal geen speling op zit kan het eigenlijk geen problemen geven.
Nou dan zal ik het zo zeggen die rms assen komen uit dezelfde fabriek als polini assen, ik heb over polini assen gewoon gehoord dat die kunstof wangen nog wel eens scheuren, aangezien ze uit dezelfde fabriek komen was ik nieuwschierig of rms daar ook last van heeft. Daarom deze topic, snap je
 
de rms assen hebben 0,0 met de polini assen te maken , elke krukas is weer anders.. (andere opdrachtgever, ander materiaal ,andere formaten etc.etc.)

zover ik weet scheuren alleen de Polini assen (soms) , en dan nog kan het geen kwaad , en het kunstof scheurt niet maar het ijzer , de wang.

ik probeer je ook alleen maar van onnodig leed te besparen ,ik geef liever even wat meer uit dat ik een nieuwe as heb dan dat ik risico loop , dat wil ik ermee zeggen..

ik heb een Bidalot as gehad, was niks aan te zien of te voelen , maar liep wel na een 200 km al kapot op evo 50 , heb ik met hebo assen ook meegemaakt.

gebruikte assen met std cilinder durf ik nog wel aan maar met 70cc heb ik het zelf graag goed voor elkaar , voorkomt veel ellende achteraf
 
onze stage6 XSH rox, 20,3pk. had ook een RMS racing krukas.
dat ging gewoon helemaal goed. nooit geen problemen mee gehad :+

attachment.php



mhr 50/ middelmatige 70's moet hij makkelijk kunnen houden :)
 
Last edited:
nadat we deze vervangen hadden door een p10 piston van een evo was er niets meer aan de hand. hebben we gewoon goed kunnen rijden.

enige nadeel was dat de MHR naaldlager toen een tijd later gesprongen was. :+
maarja, wat wil je dan.... 20+ op een p10 asje :rolleyes:
 
Back
Top