This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

RHQ krukas in een carter waar een Fabrizi krukas in past...

Mike.v.W

www.k-parts.nl
Beste members,

Zoals de titel al zegt ik kan een carter kopen waar ook de krukasruimte is van gekotterd voor een Fabrizi krukas. Ik wil daar mijn RHQ in doen maar is dat wel mogelijk? Wordt de carterdruk dan niet heel anders of maakt dat niet uit?

Ik ga zaterdag langs om het carter misschien op te halen maar zou graag eerst even wat advies van jullie allemaal hebben. Ik hoorde dat het niet uitmaakte maarja het zou lullig zijn als het in elkaar zit en dan gaar/niet loopt.

m.v.g.

Mike

Je krukas krijgt dan wel veel speling op de wangen, als er wat kracht op komt kunnen die wangen verschuiven. Met als resultaat dat de uiteinde waar de vario en de rotor op zitten enorm veel kracht krijgt te verwerken.

Dat slaat natuurlijk werkelijk nergens op wat je daar zecht , als het carter gekotterd is bij de ruimte waar de krukwangen komen maakt het niks uit als jij je rhq krukas erin zet , het enigste waar je verlies op gaat maken is carterdruk , sommigen zijn fan van carterdruk anderen weer niet.

Natuurlijk ook grote onzin als jij daar je rhq krukas inzet dat die het zwaar te voorduren heeft doordat de carters daar gekotterd zijn , de krukwangen gaan echt niet zomaar beginnen te schuiven hoor , en speling op de wangen dus ook niet.

Last edited:
Dat kan gewoon ja.
Je krijgt wel veel meer cartervolume. Of dat bij jou blokkie nadelig uitpakt (of juist niet) is een kwestie van testen.

Het kan iig wel, het zal niet kapot lopen hierdoor iig ofzo no worries

Als je goed nadenkt, snap je zelf ook wel dat er van de reactie van KevinP niks klopt.

ja daar zat ik zelf dus ook al aan te twijfelen (wat KevinP zegt) dat hoort natuurlijk niks uit te maken.

maar is een lage carterdruk dan nadelig of voordelig ??.. want had gelezen dat het bij somige setups beter is en bij andere weer niet.

bedankt voor de reactie

nee daar twijfelde ik zelf ook al aan. Nu hopen dat het niet nadelig zal zijn.

bedankt voor de reactie