This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Retro gy6 72cc

Gino81

Kymco people 72cc
Goedemorgen!
Ik ga waarschijnlijk dit weekend een 72cc monteren op mijn retro scooter uit 2012.
Kreeg net mijn 72cc cilinderkop met lange 69mm kleppen binnen en later vandaag de cilinder.
Mijn vraag is of het dan verstandig is om ook gelijk een nieuwe 69mm tuimelaarsbrug te kopen of de oude gebruiken die er nog wel goed uit ziet. Zal foto’s plaatsen. Alvast bedankt!
 

Attachments

  • image.jpg
    200.8 KB · Views: 23
  • image.jpg
    184.9 KB · Views: 21
  • image.jpg
    148.4 KB · Views: 22
  • image.jpg
    213 KB · Views: 20
  • image.jpg
    229.8 KB · Views: 21
Goedemorgen!
Ik heb het blok afgelopen maandag weg gebracht naar een retro (custom) scooter garage> die voornamelijk gy6 revisies en blok bouwen doet maar ook spuitwerk en onderhoud. Nadat ik hem gesproken had heb ik ook nog gekeken naar de website en die zag er goed en betrouwbaar uit.
De krukas is nog goed en de rest word zaterdag naar gekeken, dan kom ik ook kijken. Het kost €175,- en dan word alles nagekeken en eventueel vervangen, met een nieuwe cilinder+kop, race-cdi en bobine. Krijg ook garantie en voordat ik het blok meeneem word die eerst getest en kan ik het werkend zien (ze hebben daar een apparaat waarmee dat kan). Het is veel geld maar dan kan ik het blok gelijk aansluiten en rijden
 
Nou dat vind ik een koopie voor wat je krijgt
 
Ja heb er een goed gevoel over. Hij is zelf ook bezig met een eigen project echt gaaf om te zien. Alles nieuw met aanpassingen (custom).
Hier alvast foto’s v/d garage.
 

Attachments

  • 68C9A082-5511-4D65-A551-B0B8D93CA77E.jpeg
    1.2 MB · Views: 50
  • CB773EB2-659D-441B-9A7D-D5018B42074E.jpeg
    1.1 MB · Views: 48
  • 40310D7E-00B5-4691-AC51-285CFCE7555A.jpeg
    1.1 MB · Views: 45
  • E1949726-EBA1-4F7B-A8B7-AC0ED6150A58.jpeg
    1.2 MB · Views: 42
  • 00279ACF-E49D-4713-B917-A0C5C75187F5.jpeg
    1.2 MB · Views: 41
  • A7557BF2-44AC-4308-B9EB-A6717C3A1332.jpeg
    1.2 MB · Views: 39
  • 77953C0E-B994-4D96-A783-4454563CA657.jpeg
    1.2 MB · Views: 43
Ja idd, en omdat ik toch bezig ben ga ik ook een nieuwe uitlaat eronder zetten, kreeg het net binnen. En gelijk de toerenteller die jij ook heb binnen. Was eerste keer iets bestellen via AliExpress en heeft maar 8 dagen geduurd
Later even kijken hoe ik die precies moet aansluiten
 

Attachments

  • image.jpg
    166.5 KB · Views: 37
  • image.jpg
    227.1 KB · Views: 31
Later even kijken hoe ik die precies moet aansluiten
is een fluitje van een cent , ik heb alleen de led voor de verlichting over het contact laten lopen . Dus contact aan , gaat de led in de tt ook branden.
En de zwart witte /of zwart gele draad naar de bobine , op de kant die van de cdi afkomt. werkt perfect.
Ik heb in de beugel 2 gaatjes geboord , en hem onder de houder van de meters geplaatst . Kun je zien als je de media opent op pagina 7
 
Last edited:
Bedankt ik ga het binnenkort laten aansluiten
Post automatically merged:

Goedemorgen,
Mijn project heeft wat vertraging gehad, maar ik ben gister bij Wim van snoekretroscooters geweest en het blok word opnieuw opgebouwd. De krukas was kapot en er komt uiteraard een nieuwe op, eigenlijk word alles vernieuwd, koppeling, vario en de rest. Hierbij alvast wat foto’s
 

Attachments

  • BE9416E0-F18A-470A-BC43-4EBB61B6E369.jpeg
    231.7 KB · Views: 26
  • AE6EED44-5822-47F8-9178-754D34012148.jpeg
    222.3 KB · Views: 24
  • 9D1F500A-2B47-4B56-AE10-BE3EDEFBBC25.jpeg
    270.3 KB · Views: 24
  • 1979F63C-A283-4FAA-BE4D-8CDD08D3BACE.jpeg
    215.4 KB · Views: 24
  • 798D8035-A8A2-4D01-B2F0-B3290899F61F.jpeg
    121.3 KB · Views: 25
  • 9DFC73CA-5B49-48FF-B260-0BC1AC11AC33.jpeg
    221.2 KB · Views: 25
  • 14036F7C-C29C-4E06-874C-5F42B100E23E.jpeg
    243.1 KB · Views: 25
  • 6DCAF21B-FAE6-4EB4-9F8F-6825B129AEAF.jpeg
    265.9 KB · Views: 24
  • DB13F1B7-F54C-4F67-8872-A2B169389C10.jpeg
    233 KB · Views: 24
  • D5AE66A4-6786-4026-837D-FEB1B4DB7B51.jpeg
    256.6 KB · Views: 24
  • ECFC1FD9-7612-4442-BDD6-63E823FF4D0B.jpeg
    248.7 KB · Views: 29
Last edited:
Beste forumleden,
Mijn scooter is inmiddels helemaal goed en ben nu het blok aan het inrijden. Het rijd echt super goed en lekker! Alles is helemaal nieuw
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp
 

Attachments

  • 4F065D58-CDB7-4004-94B0-669137D7E269.jpeg
    143.2 KB · Views: 20
  • 1D8842BA-1CD7-4BB4-B608-207756B43FD4.jpeg
    183.8 KB · Views: 20
  • DE207E15-AFAE-477E-8F78-6891077238C5.jpeg
    205.7 KB · Views: 20
  • 4B7012FD-586F-47FD-BB7B-B60914DB3088.jpeg
    190.9 KB · Views: 20
  • 2EC1B5C0-0B06-4B22-8E17-B15BDAF3C18A.jpeg
    232.4 KB · Views: 21
  • BFB19283-B8EB-46A6-8511-3E658479F03D.png
    1.7 MB · Views: 21
  • D6E8C7C6-1E34-4E4D-8856-9F92EC5FB735.png
    1.7 MB · Views: 22
  • D66284C2-EB21-4935-A399-331E1F244CBC.jpeg
    187.4 KB · Views: 22
  • ADD8A039-D30D-4DAD-A70C-3591BF7CFED9.jpeg
    174.5 KB · Views: 25
  • 003993A5-2C23-4A07-976F-24AC644BA03D.jpeg
    362 KB · Views: 25
  • 23D220F2-7409-4471-AAEB-5D5E6D07DC58.jpeg
    173.8 KB · Views: 32
Hi Gino,

Mooi om te horen. Let er wel op (die van mij deed het eerst ook gewoon) dat hij vervolgens niet weer stil komt te vallen. Tijdens het inrijden ff letten op temperatuur (te kleine sproeier was bij mij het probleem), hoe soepel hij rijdt e.d.

Ik mag straks gaan sleutelen aan mijn scooter (geen ramp, nu haal ik wel blok los). Heb jij nog tips m.b.t. het loshalen van het blok en het sleutelen eraan? Wellicht heb ik baat bij een tip van iemand waarbij het gelukt is
 
Er zit een nieuwe carburateur op met standaard sproeier 80 en het rijd heel goed.

Het loshalen van het blok d.m.v. de bus (stang) die in de motorophanging zit kan je met een grote sterke schroevendraaier en hamer aan de kant waar geen schroef zit op slaan zodat de stang eruit kan, en het blok los is van de ophanging. En daarna kan je de schokbreker van het frame los maken. Nu alleen nog de stekers eruit en het blok is los.

Mijn blok is vastgelopen o.a. omdat ik een 50cc kop heb gebruikt waar een 72 nodig is.
Heb daarna het blok weg gebracht naar snoekretroscooters in Alblasserdam. En daar is het blok helemaal gereviseerd, alles helemaal nieuw, krukas en lager, koppeling, vario, enzovoort. En ben daar heel blij mee Scooter rijd echt top. Hoefde alleen maar weer het blok aan te sluiten, het was zelfs al afgesteld. Moest alleen beetje stationair afstellen.
 
Ontbranding beter woord?
Het ontbrand het mengsel een momentje later, vanwege kouder.
sorry?!: een bougie ontsteekt op een vonk, niet op gloeien, dat doet een gloeibougie van een diesel. als een bougie op gloeien (of warmte) gaat ontsteken heet dat detonatie en dat is niet goed.
als er al iets anders zou zijn, zou dat eerder andersom zijn: als een bougie kouder blijft, is de elektrische weerstand lager, zou de vonk sneller/sterker zijn (maar hang me daar niet voor op).
ik heb zelf net een NGK CR8HSA besteld omdat de CR7HSA in mijn Kymco Euro4 met iets grótere sproeier (86 ipv std 84) nog bijna wit uitslaat èn om de compressie iets te verhogen die dikkere isolatorneus vult namelijk ook de compressieruimte verder op, dus zou het eerste zijn dat ìk in een 70 cc kop zou draaien.
 
Last edited:
 
Last edited:
ik bedoel de scooter van de TS omdat de datum al ff geleden is... vooral in GY6 termen ahhahahah

de Kymco komt uit Taiwan .. die maken de shit toch wel stevig.ik heb geen ervaring met een 80cc op een Kymco.. alleen 72cc.
en mn zoon trek dat stomme ding tot 83km..? (Agility met een cdi van 20 euro) gemeten met de auto erachteraan.(voor iedereen.. de km teller van de auto heb ik geijkt op een flitspaal...... kost wat maar dan heb je ook resultaat.iets over de 55 gaan rijden.. goed onthouden en dan de beschikking (deal) + rapport afwachten.)

ook de 72cc.... op Kymco is dat t einde...omdat we nooit geld genoeg uit willen geven voor een nieuwe kop. tot 72cc hoeft dat niet.

zelf rij ik op een Super8 met 60 cc en zonder begrenzer gaat ie 70+km. en ik rij altijd met de begrenzer (58) erop omdat ik power nodig heb en geen snelheid. (ab blijft ook thuis ;-) )
o... en dit alles met goedkope poep van k parts. (alleen mijn begrenzer niet)

zo hoop geblaat... 3 uur snachts.
 
Ik heb de retro scooter nog en hij rijd goed
Rij er alleen niet vaak meer op omdat ik een Kymco people s heb gekocht eind vorige jaar.
Zit ik ook beter op omdat ik 1.86m ben en het rijd ook gewoon veel lekkerder.
Verder heb ik de kymco helemaal zelf gereviseerd met een complete 72cc set.
Nieuwe uitlaat, voorband en moest ook de remklauw vervangen. En een begrenzer zit erop

Heb geleerd van vorige jaar en nu is alles gelukt.
De gy6 cilinders zijn top, ze zitten op de retro maar ook onder deze kymco die er 23000km mee heeft gereden.
Vandaar dat de revisie nodig was maar toch.