Remschijven Speedfight WRC

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik wil beide remschijven op me speedfight wrc gaan vervangen. De achterste is een stuk dunner als de voorste. Ook merk ik op dat je de remhendel wat meer moet indrukken (de achterste) Terwijl de voorste heel direct is. (Die gebruik je ook wat minder)

De rempotjes zijn een maand geleden al ververst en goed ontlucht. Alleen de achterste rem remt wel goed, maar moet beter kunnen.

Omdat ik dan toch de achterste zoiezo wil gaan vervangen, wil ik de voorste ook gelijk mee nemen (in de regel van doe het dan meteen in 1 keer goed)

Nou kan er op speedfight alleen maar 180mm remschijven, want oversized gaat niet passen omdat de remschijf zeg maar binnen in de velg zit ( ik bedoel dus niet in de band voor de duidelijkheid).

Nou wil ik dan toch goede remschijven kopen, maar ik wil graag weten welke schijven zeg maar veel beter remmen dan de orginele.

Heb geen intresse in die TNT schijf remmenset.

1. Dan moet ik weer gaan ontluchten

2. Zie er dan er altijd maar remblokken voor te vinden, gaat een heel stuk lastiger worden. Terwijl je standaard peugeot remblokjes overal kan krijgen.
 
Advertisement - register to remove this

Klopt het dat dat getal in het midden van de schijf staat?

De reden waarom ik zoiezo wil vervangen is dat ik met een 70cc rijd. En dan vind ik verkeers veiligheid ook een stuk belangrijk iets. Dus als ik al door betere remschijven eerder kan stoppen vind ik het al goed.

Maargoed daarnaast ga ik niet wachten totdat ik op het minimale zit, lijkt me een beetje onverstandig ( net als met je banden). Dan is het al te laat en dan kan ik gelijk heel de scooter gaan vervangen als die in elkaar zit. Dus om dan geen geld te besteden voor betere remschijven vind ik persoonlijk gewoon dom. Maar ik zal het zoiezo wel even nameten.
 
Normaal zijn beide gewoon 4 mm in dikte.

Trouwens, je pomp is ook wel aan vervanging toe als ik dat zo lees.

Verder heeft de dikte van de schijf ook niks te maken met hoever je het hende met indrukken, want normaal gezien ziet die altijd net niet tegen de schijf op.
 
Zijn zijn goed op druk. De voorste kan je amper indrukken dan remt ie al. De achterste moet je wel iets verder indrukken dan de voorste. Wellicht is het dan een pomp probleem.

Alleen me vraag was: Welke schijven geven echt duidelijk een betere remming tegen over de orginele schijven?
 
Last edited:
Back
Top