This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

remschijf/remleiding slider

Br3cht

Well-Known Member
ik zou graag wat meer remkracht hebben op mijn slider.

ik had gedacht aan een stalen remleiding, en een nieuwe schijfrem en blokjes

de blokjes had ik al eens gekocht omdat ik dacht dat ze op waren, niet dus

maar nu welke remleiding moet ik nemen? Past die van aerox er zo op of van een andere merk/type

en dan past ook elke remschijf van aerox op slider? want deze is ook 3punts dacht ik
booster daarentegen is 4punt dacht ik

hopelijk snel antwoord.

als die van aerox past koop ik misschien die set van doppler (remleiding, remschijf, adapter voor remklauw)
 
De remschijf van een aerox zal passen, maar ik DENK dat de adapter van de remklauw niet past, dus die moet je dan zelf maken.

Ik denk dat als je gewoon een schijf koopt + zachte blokjes je al een eind vverder staat.
 
Volgens mij ligt het probleem bij de rempomp ...

De rempomp bij een Slider is slecht te doseren (beetje alles of niks)

Heb je al is ontlucht ? Mss dat er lucht in je leiding zit
 
morge ga ik die nieuwe blokken zetten en remolie vervangen

hoe weet je dat je zachte rempnlokjes koopt? :d

vandaag met een nitro gereden man die staat wel heel rap stil tov mij
je komt nog maar net aan die remhendels en die remt al zo goed

@Phil: je zegt de rempomp, als ik die van aerox neem past die?

en dus de stalen remleiding van aerox past ook (koop ik enkel de remleiding een nieuwe schijf en goede blokken, dan zal het wel goed gaan zeker??)
 
@Phil: je zegt de rempomp, als ik die van aerox neem past die?

en dus de stalen remleiding van aerox past ook (koop ik enkel de remleiding een nieuwe schijf en goede blokken, dan zal het wel goed gaan zeker??)
Aerox rempomp past

Remblokken staat normaal op de verpakking of bij Galfer met een andere kleur (Zwart-Paars-Oranje)
 
als je het goed in elkaar zet en ontlucht wel idd
hoe groter de schijf hoe harder je behoort kunnen te remmen trouwens, voor als je echt een nieuwe schijf gaat kopen
 
vandaag de remmen die er standaart opstaan ontlucht
met iemand die het kan en ik heb nog altijd weinig druk
schijf is wel niet goed meer en blokje ook niet

dus alles aankopen en dan nog eens zien
 
als je het goed in elkaar zet en ontlucht wel idd
hoe groter de schijf hoe harder je behoort kunnen te remmen trouwens, voor als je echt een nieuwe schijf gaat kopen

Het grote maakt inpreciepe niet zo heel veel uit , het gaat om het oppervlakte. Oppervlakte van de blokjes op het staal van de schijf.
 
Het grote maakt inpreciepe niet zo heel veel uit , het gaat om het oppervlakte. Oppervlakte van de blokjes op het staal van de schijf.

volgens mij gaat het ook om de diameter van de schijf,
Fietsenmaker bij mij op t werk vertelde dat blokjes direct op je velg het beste zou remmen, omdat je dan de grootst mogelijke schijf heb.

(dit gaat bij extreem mountainbiken niet op omdat je velgrand ook extreem ranzig word)