Remmen

maranelloboy

ITALIAN MEMBER
Vertel eens over jullie ervaringen met vervangings- remschijven (Malossi, Braking enz.) en -remblokken (weer Malossi, Braking enz.), ik ben erg benieuwd= remkracht van me scooter (Firefox SD) zuigt.

Ik heb ook een probleem met m'n voorrem. Steeds als ik 'm inknijp heeft ie een ander 'begingpunt'(dus wanneer de remkracht begint te komen), dat is levensgevaarlijk, want ik moet 'm soms bijna tot m'n handvat indrukken voordat ie wat doet. Waar kan dat aan liggen?

Thankz2all!
 
Advertisement - register to remove this

er zit lucht in je slang
je moet ontluchten, ik vind het een klote werk maar het is te doen (pas op met remvloeistof op je kappen!)

ik heb achter malossi remblokjes
voor een malossi schijf met malossi remblokies en binnenkort een stalen rem leiding...
dat moet super remmen, is ook wel nodig wanneer je 130 (?) vlamt...
 
spice girl schoenen (met van die mega zolen) nemen, ken je met je pote remmen, geen gewone schoenen dan zit je zo door de zool heen
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif


greetz kakel
 
Ik heb er vandaag ook nieuwe remblokjes in laten doen bij mijn grote buurt hij remt wel beter nu alleen mijn voorrem lekt een beetje olie (bij handvat) waardoor kan dit komen???
p.s hij remt nog wel redelijk alleen staat er niet zo veel druk op..
 
Tim dat was daarvoor al *dewd* en ze hebben er niet naar gekeken want toen ik er was lekte hij niet en was er niks te zien...


[This message has been edited by enrico (edited 19 October 2000).]
 
1: Vervang je standaard blokken door een type met carbon erdoor. Scheelt flink, hebben me 2 keer gered van een ongeluk. (een keer bij 125 op me Evo70Runner)

2: Neem stalen leidingen.
Zonder gaat een hoop remkracht hopeloos verloren ook al heb je zoals ik zo'n Braking 250mm schijf.

Nog niet tevreden? Neem dan zo'n Braking schijf (en later eventueel die geile 4zuiger klauw. Zie scootparts)
Die Braking blokkies piepen wel irri, maar dat heb ik ook met andere blokkies zoals SBS en GoldFren.
Maar je kan er wel enorm hard mee remmen, ook vanaf 100+ sta je zo stil.
 
anticiperen me neus!
het hoeft niet jouw schuld te zijn, maar het is net of dat niet tot je doordringt.

ik heb:
Malossi remschijf en malossi remblokkies en binnenkort een RVS remleiding
achter heb ik ook malossi remvoering in me trommel....
 
Stel je rijdt met een groepje van 3 Evo70Runners op de opengebaarde weg de snelheidsregels aan je laars te lappen.
De teller beent het allang niet meer bij en links en rechts vliegen de Fiat Uno's van schrik de berm in.
Plotseling besluit de megool die enkele meters voor je rijdt VOL in de remmen te gaan omdat hij over 30meter een zijweg in wilt.
EN DAN???

Dan valt er weinig te anticiperen, en heb je het geluk dat jij WEL carbon remblokken hebt gemonteerd zodat jouw 1 seconde reactietijd niet meteen je laatste wordt.

Wijze les2: Rijd nooit achter een ander.
 
Opgestart door Gijshouwen:
Gewoon een RS kopen met voor een 290 mm remschijf

Nee die dingen zijn kut, ik heb al een keer iemand van zijn brommer af zien vliegen. En als je echt gek wilt doen monteer je een extra remschijf en remklauw! Alleen dat is wel kutwerk, je moet alles zelf maken en bedenken.
 
Back
Top