80cc valt uit bij remmen naar stilstand en start dan niet meer

Jellevolkerink

New Member
Dag,

Ik heb de volgende setup:
Vespa lx50 4t 2v
Malossi 80cc net gemonteerd
Malossi primaire & secundaire vertanding
Malossi vertandingsdeksel
Malossi x snaar
Malossi torque driver
Malossi multivar met 8 grams rollen
Inlaatspeling 0,15
Uitlaatspeling 0,20
Stond hier op t forum als tip net iets ruimer met 80cc.
Sproeier 82 (88/86/92 al geprobeerd)
Luchtschroef 2,5 slag
Langfang kokusan doorgezaagde cdi (ook euro begrenzer geprobeerd geen verschil)
Het probleem:

Hij start erg moeizaam, kan soms wel 20x kicken voor ie start ( nieuwe accu die snel leeg is door korte stukjes testen dus die laad ik weer op) als ie start dan gaat t opzich prima, maakt ie eerst vrij veel toeren na minuutje zakt dit. Dan ga ik stukje rijden rijdt ie ongeveer 50/55 (best sloom voor 80cc) mijn 50cc reed dit ongeveer ook met 6,1g rollen en zelfde setup. Dan kom ik na paar minuten weer thuis aan wil ik remmen en bij ongeveer 5-10 km/h valt ie uit en is ie niet meer te starten. Ik hoor graag of iemand een oplossing weet..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Waarom is die klep speling anders dan normaal? Lijkt me namelijk niet goed gesteld zijn.

Langfang is een niet zo beste cdi.. (die van mij was in het begin periode kapot gegaan.)

Gele inzagen is volgens mij ook het zelfde.

Maar bij een grijze stekker hoeg je niks in te zagen, dus ook geen vocht bij je cdi.
 
Waarom is die klep speling anders dan normaal? Lijkt me namelijk niet goed gesteld zijn.

Langfang is een niet zo beste cdi.. (die van mij was in het begin periode kapot gegaan.)

Gele inzagen is volgens mij ook het zelfde.

Maar bij een grijze stekker hoeg je niks in te zagen, dus ook geen vocht bij je cdi.
Klepspeling heb ik ook op 0.10 0.10 en 0.10 0.15 gehad, maakte geen verschil, deze waarden vond ik hier op t forum als mogelijke oplossing. Grijze cdi is niet aan te komen op moment:)
 
Back
Top