Piaggio zip 4t 2v 80cc valt na 5 minuten rijden uit

LeipeLudo

New Member
Ik heb al ff een irritant probleem met mijn scooter. Als ik hem start met kickstart start hij vrijwel altijd in 1x, elektrische start is te zwak voor 80cc maar dat ter zijde. Nadat hij is gestart en ik 5 minuten probleemloos rijd slaat de motor af en hoorde toen een paar scheten uit de uitlaat dat doet die nu niet meer maar slaat wel gewoon af en als ik bijna stil sta en de motor definitief is gestopt op dat punt van afslaan geef ik gas en springt hij weer aan of hij slaat weer aan als ik geen gas geef en soms valt ie gewoon uit en dan of hij gaat in 1x kicken weer aan of ik moet hm ff zn rust geven en dan een aantal keer kicken voordat hij weer start ik heb sowieso 90% van de dingen waaraan het zou kunnen liggen al vervangen. De enige dingen ik niet heb vervangen en waarvan ik denk dat het daar aan kan liggen zijn: in en uitlaat klep distributieketting oliepompketting

》goed om te weten《
~kleppen meerdere malen gestelt
~nooit 95 getankt maar da spreekt voor zich
~kilometerstand Geen idee ergens tussen de 15.000 en 20.000km (tellerkabel was kapot en heb ik na een jaar pas vervangen
~ blok heb toen ik de 80cc erop heb gezet als nieuw gemaakt dus tis geen oud vies ding
~eerste pogingen bij starten stond hij niet op tijd dus de kleppen zouden niet meer goed af kunnen sluiten maar heb er wel een goeie tijd zonder problemen mee gereden

mijn setup van mn scooter is alsvolgt.., ik zal duidelijk er bij zetten wat ik al heb vervangen om het probleem te verhelpen

80cc Malossi
Naruku nokkenas
bougie twinspark NGK R CR8... (vervangen)
"racingred" bougiekabel (vervangen)
PVL 80 CDI (vervangen)
oem onsteking (vervangen)
DDL Tuning afgedraaid vliegwiel (vervangen)
Carburateur (vervangen)
sproeier 86 (andere maten geprobeerd)
Malossi luchtfilter element (vervangen)
Malossi multivar
Malossi v-snaar
Malossi torquedriver
oem drukveer
Malossi delta clutch
oem trekveren
Malossi vertandingsdeksel
Malossi primaire vertanding met de as waar je koppeling op zit
Malossi secundaire vertanding
Malossi pinwheel "achteras"
benzineslang (vervangen)
benzinekraan (vervangen)
kabelboom (vervangen)
spanningsregelaar (vervangen)
oem uitlaat

en misschien goed om erbij te zeggen als ik gas geef hoor ik iets rammelen in de uitlaat dr zit echt een afgebroken iets in ofso

Als je de moeite heb genomen om dit te lezen dank ik u vriendelijk.., degene die mij kan vertellen wat het probleem is word beloont geen grap, ik ben al aardig wat geld kwijt aan onderdelen en begin het aardig zat te worden
 
Advertisement - register to remove this

Als je iets in de uitlaat hoort rammelen heb je kans dat het een gebroken zuigerveer is. Heb je die al gecheckt?
zuigerveren zien er tip top uit cilinder wand ook gewoon goed
Post automatically merged:

Is de beluchting van je tank in orde want je zegt je kunt 5 minuten probleemloos rijden.
beluchter ja die hoort er wel te zitten ergens lijkt mij alleen waar zou ik nie weten zal vanmiddag ff kijken..
 
Last edited:
Back
Top