remhendel/remnokas kapot?

jayvanveen

Member
Mijn remschoentjes zetten zich neet uit als je de “remkabel” strak zou zetten, daarmee bedoel ik als ik de hendel wat op het tandwiel zit (zie bijlage) naar voren trek dat er geen beweging in de remschoentjes komt terwijl die zich zouden moeten uitzetten.
weet iemand hoe ik dit moet oplossen? moet er dan een geheel nieuw “remnokas” in of zit dit echt vast in het carter?
hierbij de bijlage

Attachments

• 5108CC96-6E4B-48FE-ACB2-4804A7395C8B.jpeg
    5108CC96-6E4B-48FE-ACB2-4804A7395C8B.jpeg
    115.9 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Begrijp wat je bedoelt , de vertanding . Die hevel is van boven , waar die bout door zit , in tweeën , kun je hierbij om daar een schroevendraaier , tussen te doen , en deze een beetje uit elkaar te buigen , dan heb je ruimte om de as erdoor te schuiven .

Wat je kan doen als de hevel NIET over het asje schiet :
Wiel er af en het asjes warm stoken , inspuiten met kruip olie , en met een waterpomp tang de heven heen en weer gaan bewegen tot het weer soepel gaat.
Vaak zit het asje gewoon vast gerot.

Begrijp wat je bedoelt , de vertanding . Die hevel is van boven , waar die bout door zit , in tweeën , kun je hierbij om daar een schroevendraaier , tussen te doen , en deze een beetje uit elkaar te buigen , dan heb je ruimte om de as erdoor te schuiven .
ik snap niet echt wat je bedoeld aangezien de “tandwielen” perfect passen door het gat van de remhevel dus hoe gaat het uit elkaar buigen helpen
Post automatically merged:

Wat je kan doen als de hevel NIET over het asje schiet :
Wiel er af en het asjes warm stoken , inspuiten met kruip olie , en met een waterpomp tang de heven heen en weer gaan bewegen tot het weer soepel gaat.
Vaak zit het asje gewoon vast gerot.
het asje beweegt zeer zeker wel alleen de tandjes van het asje bij de hevel passen gewoon niet door de hevel heen

tandjes van het asje bij de hevel passen gewoon niet door de hevel heen
Daarom zou je deze wat moeten uitbuigen van boven als de bout eruit is , krijg je ruimte. Heb op de foto aangegeven wat ik bedoel.
Zier er bij jou misschien iets anders uit maar het principe is hetzelfde

Attachments

• blob (4).jpeg
    blob (4).jpeg
    56.4 KB · Views: 3
Ja , maar vaak met de stuurkogels in autos die ook zo,n klempassing hebben , zette dan altijd de dunne kant van de schroevendraaier , of een breekijzer in die gleuf , en dan een paar tikken erop. Je hoeft echt niet zo ver ertussen te slaan , een paar tiende is voldoende ,om ruimte te krijgen.

Back