Rem werkt niet

voeners1

Well-Known Member
Ik heb nieuwe remblokken.
Heb ik erin gezet, olie erin gedaan en ontlucht.
Maar nu knijp ik de rem helemaal in, en hij doet niks.
Hij gaat ook heel soepel.
Heeft iemand een oplossing?
 
Advertisement - register to remove this

3 of 4 maakt niet veel uit.
Hoe hoger het getal hoe meer druk en hoe beter het hogere temperaturen kan hebben en warmte kan afvoeren.
Voor straat gebruik niet echt van toepassing maar bij racen wel.
Ik heb gehad met mijn ducatie 916 op circuit dat mijn remvloeistof aan het koken was. (Vloeistof was ook wat ouder en zat een beetje vocht in.)

Waarschijnlijk blijft er lucht in je remklauw zittten.
Vul het reservoir met vloeistof.
Knijp todat het niveau zakt.
Vloeistof bijvullen totdat het niet meer zakt.
remklauw loshalen van de schijf.
Slangetje aansluiten op de ontluchtingsnippel.
Dit slangetje in een sjampotje hangen waar remvloeistof inzit en zorg dat het slangetje in de vloeistof bijft.
Hiermee voorkom je dat je lucht terug zuigt de remklauw in.

Knijp de remhandel in en draai ontluchting kort open.
Als het goed is daalt het niveau in het reservoir iets.
(Zorg dat het gevuld blijft.)

Lucht in een kleine ruimte blijft stug zitten.
Geef met een schroevendraaier of een zachte hamer een minuut of 2 tikjes op de remklauw. Zorg dat het ontluchtingsnippel naar boven staat want daar moet de lucht heen.

Als je dit een paar keer herhaald merk je dat de lucht loskomt en je druk kan opbouwen.

Als je druk hebt. Doe een houtje tussen de remblokken.
Knijp de remhandel in en zet deze vast met een riempje op je stuur.
Laat dit een nachtje staan en de volgende ochtend heb je iedeale remdruk.
Doe dit niet op je remschijf want dan trekt hij krom door te lang druk op 1 punt!!!
O eerst dan je remklauw terug plaatsen natuurlijk.

O en mensen zullen mijn manier misschien niet goed vinden.
Maar tenzij je een vacumpomop hebt om de vloeistof door te trekken is dit de meest accurate manier.
 
Last edited:
Back
Top