Vespa rem komt geen olie doorheen

D.Dh

Member
Goedendag,
Ik heb mijn remslang van mijn olie voorrem van vespa sprint 2015
na montage terug komt er maar geen olie doorheen. ik heb van uit de flotterbak olie erin gedaan en de rem inknijpen kwam er in het begin klein beetje olie uit het nippeltje maar geen druk kwam erop. toen heb ik gelezen van een spuit met slang van onder naar boven spuiten maar krijg er niks doorheen en als ik het slangetje loshaal komt het met druk eruit alsof er niks in is gegaan. Na het demonteren van de slang onder heb ik olie erin gedaan in de flotter maar komt geen olie uit.
wat kan het probleem zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Er komt dus geen olie uit de ontluchtings nippel , maar wel uit de slang als je deze van de klauw losschroeft , begrijp ik dat goed ?
Dan zit het ontluchtings kanaal in je klauw verstopt waarschijnlijk . Is er misschien vuil in gekomen met demonteren
 
Er komt dus geen olie uit de ontluchtings nippel , maar wel uit de slang als je deze van de klauw losschroeft , begrijp ik dat goed ?
Dan zit het ontluchtings kanaal in je klauw verstopt waarschijnlijk . Is er misschien vuil in gekomen met demonteren
Nee eerst deed die dat wel maar het komt ook niet uit de slang als ik olie in de flotter doe en de rem inknijp en als alles gemonteerd zit kan ik het ook nie van onder naar boven spuiten
 
Heb je een nieuwe of oude slang?
Kan zijn dat de slang inwendig verstopt zit , haal hem eens aan twee kanten los , en probeer er eens doorheen te blazen.
 
Last edited:
Als het potje van de rem vol is , en je laat de slang hiervan af , en je pompt dan met je handvat , komt er dan wel olie uit ?
Houdt er wel iets onder , je lak vindt remolie niet zo fijn
 
Ik had een gelijk probleem met eem speedfight die ik aan het herstellen was
Hierwas het rem(resservoir) kapot veertje deed niks meer waardoor je eeuwen kon pompen maar geen vloeistof eruit kan?

Oftewel zie je ietd gebeuren als je pompt?
 
Dan ben ik bang dat de cilinder stuk is , met pompen moet er olie uit de cilinder spuiten . Waarom heb je in het begin de slang eraf gehaald , had je problemen met remmen?
 
Dan ben ik bang dat de cilinder stuk is , met pompen moet er olie uit de cilinder spuiten . Waarom heb je in het begin de slang eraf gehaald , had je problemen met remmen?
Dus dan moet ik een compleet setje halen potje met remhendel ?

Nieuwe voorvork dus moest die eraf
 
Nee Man ... je doet gewoon iets niet goed .
Ik heb meerdere malen gepost hoe het kan ... ( Met Injectie spuit ) en Ontlucht de Banjo Bouten als eerst.
 
Nee Man ... je doet gewoon iets niet goed .
Ik heb meerdere malen gepost hoe het kan ... ( Met Injectie spuit ) en Ontlucht de Banjo Bouten als eerst.
Allemaal al gedaan maar komt ook geen olie uit de remhendel zelf zonder slang als ik hem indruk met olie erin
Post automatically merged:

Allemaal al gedaan maar komt ook geen olie uit de remhendel zelf zonder slang als ik hem indruk met olie erin
en als ik de spuit erop zette stond er zoveel druk op dat er jiks in ging en alles eruit spoot
 
Dit is geen kwestie van lucht , de cilinder drukt geen olie uit de aansluiting van de banjo . Ik weet niet of je de cilinder uit elkaar kan halen , misschien zit er alleen vuil in het bodemklepje , waardoor deze niet sluit of opent . Als je perslucht hebt kun je proberen om lucht terug door de cilinder te blazen , reservoir leegmaken , doek erop houden , en op de banjo aansluiting klein beetje druk zetten , moet nu in het reservoir blazen .
Wel de hendel loslaten zodat de zuiger helemaal boven blijft.
 
De Oliepomp is niet zomaar OPEENS...... Kapot , vaak gewoon Lucht , of Valse lucht .
Eigenlijk moet je de koperen Ringen onder en boven de Banjo Bouten vervangen , of deze warm stoken zodat ze weer zacht zijn .
Maarja .... Ik heb er toch geen verstand van .
 
Dit is geen kwestie van lucht , de cilinder drukt geen olie uit de aansluiting van de banjo . Ik weet niet of je de cilinder uit elkaar kan halen , misschien zit er alleen vuil in het bodemklepje , waardoor deze niet sluit of opent . Als je perslucht hebt kun je proberen om lucht terug door de cilinder te blazen , reservoir leegmaken , doek erop houden , en op de banjo aansluiting klein beetje druk zetten , moet nu in het reservoir blazen .
Wel de hendel loslaten zodat de zuiger helemaal boven blijft.
Ja ik heb geen perslucht en ik denk dat die niet uit elkaar van het is een bakje erop dus misschien verstandig een andere halen denk ik toch ?
Post automatically merged:

De Oliepomp is niet zomaar OPEENS...... Kapot , vaak gewoon Lucht , of Valse lucht .
Eigenlijk moet je de koperen Ringen onder en boven de Banjo Bouten vervangen , of deze warm stoken zodat ze weer zacht zijn .
Maarja .... Ik heb er toch geen verstand van .
Valse lucht heeft die niet want ik hoor niks en lekt nergens dus dat is het niet en het is niet zomaar na demonteren is die niet meer op druk gekomen en komt er geen olie uit
 
Back
Top