This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rem ontluchten

RocketTuner

Mina vert power
ik WEET dat hier veel how-to's over zijn, maar versta er geen een van, kan iemand me PRECIES uitleggen hoe ik het moet doen?
en die nippel onderaan, moet je die iig open en dicht draaien of ENKEL dat rubber dopje eraf halen of beide of??

dus ik denk (uit al het lezen van die how-to's):

rempotje bovenaan open, bijvullen tot over de helft met Dot4.
dan die nippel er onderaan aan de klauw afhalen.
dan een slangetje daaraan hangen met daaronder een potje.
dan pompen (met je potje open dus).
die nippel beetje open en toe draaien ofzo?
blijven pompen tot er olie uit dat slangetje aan de nippel komt.
dan alles terug dicht.

Ik had dus eerst m'n klauw gereviseerd, en alles terug gestoken om vervolgens mijn rem te ontluchten.
Dan al die stappen hierboven gedaan, maar er gebeurt echt niks.

ik voel iig totaal GEEN druk meer als ik de rem inknijp, echt niks, hij valt gewoon terug neer door de zwaartekracht.
Ook zie ik in mijn potje geen olie beetje opspatten als ik snel knijp, niks gewoon.

kan iemand me helpen, kversta er echt niks van, zelfs met m'n laptop naast ik versta ik het niet, het is allemaal zo vreemd uitgelegd allemaal.

Thx, en tis nogal dringend aangezien ik nu niet meer kan remmen.

Ik doe het zo.. Ik open het potje boven... vul deze tot helemaal boven.. en pomp gewoon een paar keer (rustig, want springt op als je te hard knijpt), je moet er wel de tijd voor nemen. Dan open ik de nippel een paar slaagjes (ik hou hierbij de remhendel ingeknepen) en dan loopt er niet altijd meteen wat vloeistof door de slang, dus pomp ik nog een paar keer ff, daarna hou ik de hendel weer ingeknepen en draai dan de nippel dicht (hoeft niet meteen wat uit te komen de eerste keer) dan pomp ik weer ff en doe weer dezelfde stap als hiervoor, net zolang totdat er opeens wel vloeistof door de nippel naar buiten komt, let hierbij op de luchtbellen die er dan inzitten, dit doe je net zolang totdat je bijna geen luchtbellen er meer in hebt 100% krijg je dat er toch niet uit. Let wel erop dat je het potje steeds bijvult, want als je het potje leegtrekt, heb je het hele systeem weer vol lucht zitten

er moet idd normaal gezien iets opspringen, maar er er springt echt niks op.
je kan de remhendel bijna in "blazen" :s

Last edited:
je moet gewoon zorgen dat potje gevuld is... absoluut niet leeg laten trekken bij het ontluchten... Als het niet opspringt dan pomp je maar ff een hele tijd, als er iets tegendruk komt, springt dat wel op (dus gouden tip, zorg dat je kappen er niet opzitten of iig afgedekt zijn)

nja, er springt ook niks op als het potje boordevol gevuld is.

nuja, blijven pompen zeg je? ok, maar het is echt net alsof ik gewoon dat rubbertje met de remhendel indruk en erachter lucht zit , ik voel echt niks van weerstand. heb ik nog nooit gehad.

Je voelt ook niet meteen weerstand , zoals ik al eerder zei, je moet er de tijd voor nemen, bij bijvoorbeeld de achterrem duurt het iets langer dan de voorrem

Was er niet eens een tip voorbij gekomen om met een spuit de boel te ontluchten? Dus spuit er op en dan aantrekken. 'Weet niet hoe je zo'n spuit noemt maar dit zou ook erg goed werken.

Was er niet eens een tip voorbij gekomen om met een spuit de boel te ontluchten? Dus spuit er op en dan aantrekken. 'Weet niet hoe je zo'n spuit noemt maar dit zou ook erg goed werken.

waar moet ik die spuit dan plaatsen? Aan de nippel?:s

Heb reeds meer dan 10 min voortdurend gepompt (met potje open), maar er zit echt NIKS op van druk, echt 0,0. de hendel valt gewoon terug naar beneden door de zwaartekracht :s .
Nou heb ik reeds een volledig ander remsysteem opgestoken omdat ik de scooter dagelijks gebruik.
Maar natuurlijk wil ik deze rem niet weggooien maar terug doen werken uiteraard.

Iemand nog raad? Het probeem is dus dat ik gewoon in de verste verte geen druk heb als ik pomp.