This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rem komt niet op druk

Henkjan1523

New Member
hoi allemaal ik heb een Gilera typhoon en die heeft geen rempotje boven maar een sort pomp aan het frame hangen met een kabel naar de hendel en remleiding naar de klauw nou heb ik hem vaak proberen te ontluchten maar het werkt allemaal niet heeft iemand ideeën?

De rem klauw komt van een zip

Kun je foto's maken van het geheel ? Lijkt me dat je toch iets van een reservoir moet hebben , waar moet anders de olie vandaan komen als de blokken slijten

Ik ben zo ook een keer heel druk geweest..
Heel zorgvuldig alles aangesloten knijpen, houden, ontluchten, vastdraaien, pompen etc etc.

Wat bleek nou mijn systeem was helemaal leeg geweest en in de banjo koppelingen kan een luchtbel "hangen".

Oplossing was bij mij om hetzelfde te doen maar dan niet ontluchten bij de nippel maar bij de banjo koppeling.

Pas op de olie vreet overal in.

Of dit voor jou ook werkt weet ik niet, in ieder geval succes!

Post automatically merged:

Kun je foto's maken van het geheel ? Lijkt me dat je toch iets van een reservoir moet hebben , waar moet anders de olie vandaan komen als de blokken slijten
hier wat foto’s van het systeem
Post automatically merged:

Ik heb nu ook een pompje besteld om de vloeistof vanaf onder erin te pompen ik laat wel weten of het werkt

Attachments

• IMG_9826.jpeg
    188.3 KB · Views: 11
  • IMG_9828.jpeg
    158.7 KB · Views: 11
  • IMG_9827.jpeg
    179.7 KB · Views: 10
Last edited:
op foto 1 en 2 is dan de hendel ingeknepen ? En reservoir zie ik nu ook hangt erboven , met een vulslang . Als je de rem hendel niet ingeknepen hebt ( foto 1&2 ) dan lijkt mij of de zuiger niet terug te komen , of de hevel zit vast , want je kan de hevel niet meer aantrekken , en je zou de bovenste bevestigings bout even kunnen aandraaien , van de cilinder , zo te zien op de foto zit hij los .

Op de foto had ik idd de hendel in geknepen de hevel? Dat is dat pompje?

Potje vullen en open laten. Alle nippels dicht.

In en uit blijven knijpen tot je een beetje druk gaat voelen (kan lang duren). Heb je hier eenmaal een beetje druk, dan pas beneden en de banjo ontluchten (die hoef je maar een paar keer te knijpen) en dan ben je er meestal wel.

Dit ga ik dan maar doen dankjewel voor je reactie