reis per scooter

" Naar Valkenburg vanuit Limburg "

Valkenburg ligt toch in Limburg? Heb het zelf gedaan, ook met de scooter, vakantie met vrienden. Ben een keer vanaf de veluwe op mijn aerox naar Valkenburg gereden, binnendoor toch al gauw zo'n 250+ kilometer. Ook een mooi ritje was vanaf de veluwe met 6 scooters op vakantie naar Schouwen Duiveland (Zeeland), eveneens zo'n 250 kilometer binnendoor. Ben je toch een tijdje onderweg en aan het einde van de dag heb je het ook wel gehad.

Nog een tip: Tankstations, plan goed in wanneer je 'm weer moet volgooien!
 
misschien beland ik wel in china :+ dream onn


Oh wees een beetje positief joh. :* En ik ben niet bang om in mijn eentje te gaan. jaja ik weet wat jullie denken. en pepperspray vind ik niet zo nodig. ik geloof niet in geweld en dat soort dingen. Misschien ben ik wel naief, maar ik weet wel uit ervaring hoe ik met situaties moet omgaan die buiten het normale vallen. En een goede mensen kennis en intuitie is nooit verkeerd.


voor de mensen die me willen vertellen hoe verkeerd het wel allemaal niet zou kunnen gaan.. hou het voor je, ik kan dingen van 20 kanten bekijken en ik zie heus dat er risico's aan vast zitten. maar net zo goed kan alles in het leven verkeerd gaan. Ik heb al een hele leven vol van dat soort dingen zitten, dus het kan nooit erger dan wat ik allemaal al heb meegemaakt.

Just relax and go with the flow8)

Overigens, mijn scooter komt niet boven de 55, en dat is maar goed ook aangezien ik nogal snel ben om de snelheid op te zoeken.

Ohja, toen ik me scooter nog net had, werd ik aangehouden voor door rood licht rijden. Ik had geen papieren en ook nog geen certificaat! ^_^ krijg ik alleen een boete voor de rode licht! MAZZEL (en de voordeel van heel vriendelijk zijn altijd!)
 
we hadden er ook 1 maand voor uitgetrokken :D

Ik wil ooit nog eens een keer van oost naar west rijden. En dan via de grote steden etc, beetje zigzaggen. Wou ik ook in een maand doen. Denk dat je op scooter door amerika snel zat bent. Als je die uitgestrekte wegen hebt lijkt me dat niks.
 
planning staat nog steeds de route66 op de scooter tedoen :p
alleen johan moest zonodig 1,5 jaar uitgeschakelt zijn door tijdens het trainen te vallen... dus staat nu planning 2009 en zoeken nog sponsoren :D

sorrie man ik ken er ook niets aan doen, maar idd voor 2009 moet t wel te realiseren zijn
 
ik doe nix met school of werk dan.. school zit ik niet meer op en ik heb het laatste jaar 50 uur in de week gewerkt, en heb flink wat geld opgespaard, of in iedergeval om niet al te arm over straat te hoeven.
 
ik zat pas in de bus en moest aan hem denken, heeft iemand nog van hem gehoord? is hij al op reis of heeft hij toch besloten om niet te gaan?
 
heb zelf ooit op een nieuwe scoot 2 weken op reis geweest
had toen wat gereedschap mee bougy lampen ducktape en tywraps en wat gangbare schroeven en bouten en moeren
heb toendertyd eerst by nunspeet gezeten
en vanuit daar naar limburg brabant utrecht en een week later heb ik in duitsland gezeten vlakby de nurburgring
weinig pech gehad
alleen paar kleine dingetjes
terugreis was ong 600 km
ben toen om 5 uur vertrokken s,ochtends
en s,middags 6 uur was ik weer in leeuwarden
stond na 2 weken ong 3000 km op de teller
en pijn of zo nee het was prima te doen
gewoon juiste houding en op tyd rust ook voor je scoot
oja met de scoot die ik nu heb zou ik het zo weer doen
ook al is ie nu meer dan 8 jaar oud en al 11000 km op de teller
gewoon rustig warm ryden en goed onderhoud
 
Misschien handig, om een of andere stekker op je scooter te bouwen. Waarmee je je mobiele telefoon kan opladen? Stel je batterij is leeg en je hebt hem nodig. Zomaar een ideetje.
 
met Tomos naar parijs vanuit Amsterdam

Ey mensen ik ga met een vriend samen met een aprillia factory rs en met mijn Tomos A35 naar Parijs rijden.
me tomos heeft al 20.000 kilometer gereden en komt uit 1990 dus is best oud.
waar moet ik extra goed naar laten kijken en hebben jullie mischien nog tips? me verzekering is al geregeld enzo dus dat is geen probleem.

De volgende dingen heb ik al laten doen:

- Niewe banden
- Nieuwe tandwielen en ketting
- Nieuwe uitlaat (technigas) loop 60
- nieuwe remkabels

Wat is nog meer belangrijk om dubbel te checken?

Alsvast bedankt!

greetz
 
Vraagtekenveer, keerringen en lagers.
Goede benzine en olie gebruiken, want je motortje krijgt veel te verduren.
Gebruik ook een benzine filter, en maak je luchtfilter voor vertrek even schoon.
En zoals Melv zegt je ontsteking. (Bougie, Bobine/CDI, Vliegwiel)

Ik zou ook een setje banden reparatie mee nemen en een extra bougietje.
En er staat dat je nieuwe remkabels hebt gemonteerd, ik zou ook een nieuwe gaskabel monteren.
 
Back
Top