recht spruitstuk? winst?

vincents

XTK-member
geeft recht spruitstuk veel winst tegenover een "normale"?
carb heb geen probleem met overlopen.
of is een cart carb beter? ik wil gewoon het maximum uit mijn carb halen hoe of wat moet of zou ik kunnen doen?

ff voor de duidelijkheid foto:
20676.jpg


myne:

DSC03892.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Loopt je carb zo idd niet over??

In principe is het het beste als de weg van je carb naar je membraan zo kort mogelijk is, dus als het zo goed rijdt zie ik hier geen probleem in.
Dit is het beste voor je gasreactie.

Wat is dat voor carb btw?
 
Die eerste foto kan ik nog begrijpen, dat pia blok komt onder de scooter aardig schuin te staan waardoor de carb ook niet zal overlopen, maar bij die 2de foto..... 8P
 
Zo komt er geeneens benzine bij de sproeier, en de vlotter zal contstant open blijven staan waardoor die gaat lekken.
 
wie zegt mij dat dit dan ook daadwerkelijk heeft gelopen ? je kunt leuk zo'n blokkie in de kast leggen met zo'n rechtopstaande carb en als je m eronder zou hangen dat ie helemaal niet werkt...
 
carb mag naar mijn weten max 45 graden staan dit wrkt dus niet.
dan zou je een kart carb moeten kopen, like tillotson.
heb er nu ook 1, 24 mm.

PICT59.jpg
 
Wat voor winst wil je dan? Vermogenswinst? Of winst in je gasreactie? Of winst in je koppel?

Een recht spruitstuk of een cartcarb helpen alleen voor je gasreactie. Bij de kartcarb heb je een uber-gasreactie.

Alleen ben je wel dag in dag uit aan afstellen.
 
@ topic starter leer eerst maar eens hoe eens VLOTTER carb werkt |( :|

Dit is tuning algemeen en post de volgende keer in het beginners forum :X :rolleyes:
 
Wille said:
@ topic starter leer eerst maar eens hoe eens VLOTTER carb werkt |( :|

Dit is tuning algemeen en post de volgende keer in het beginners forum :X :rolleyes:

is het een beginners vraag omdat jij wel weet hoe het werkt? :rolleyes:
Voor de jongen is dit alles nieuw. De meeste hier weten dat dit nooit gaat werken maar je hoeft niet gelijk zo te reageren vind ik :* :)
Beter leg je uit hoe een vlotter werkt want daar heeft ie meer aan.

En dan word het toppic nog een beetje gevuld met wat nuttige informatie :)
 
A-Bizar said:
is het een beginners vraag omdat jij wel weet hoe het werkt? :rolleyes:
Voor de jongen is dit alles nieuw. De meeste hier weten dat dit nooit gaat werken maar je hoeft niet gelijk zo te reageren vind ik :* :)
Beter leg je uit hoe een vlotter werkt want daar heeft ie meer aan.

En dan word het toppic nog een beetje gevuld met wat nuttige informatie :)


Zulke vragen horen hier gewoonweg niet thuis. Als je in tuning algemeen een topic opent dan wordt er verwacht dat je tenminste een basis kennis hebt van hoe de onderdelen van een 2-takt motor werken. Weet je nu bijvoorbeeld niet hoe één van de basis onderdelen van een motor werkt namelijk de carburator dan vind ik toch wel dat je hier niet moet posten. Open dan liever eens topic in het beginners forum of in scooters algemeen. Komt daar nog eens bij dat als de topic starter eerst wat op het forum rondgezocht had over het onderwerp carburator en recht spruitstuk was dit topic mijn inziens in het geheel overbodig.
 
Wille said:
*verhaal*

of je legt even uit waarom het wel of niet werkt , of je reageerd gewoon NIET. :)
Als een toppic verkeerd staat kan je het in U&A zetten.

Verder hou ik er nu over op. Ik bedoel het echt niet rot :*
Als er nog wat is moet je maar ff pm'en :)
 
een recht spruitstuk zal tog wel iets van vermogenswinst geven. de afstand die het mengsel aflegt is kleiner en de baan die het moet nemen is directer. de vraag is alleen of dat zoveel merk/meetbaarder is. maar het feit dat je gasreactie feller is betekent al genoeg.

zoals @ de foto's van de topicstarter de carb staat KAN het wel werken maar dan moet je de benzine onder druk in je vlotter persen. alleen wordt dat allemaal zo ingewikkeld dat je beter een std of "normaal" recht spruitstukkie kan gebruiken. en t ziet er ook een beetje triest uit zo...
 
Back
Top