Re: Blok splitsen

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
ey

Ik ben dus al 2 uur bezig met mn schroeve los te krijgen van mn waterpompdeksel.

Ze zijn egt met geen mogelijkheid los te krijgen. Ik heb mn handen kapot, een hele bus kruipolie leeggespoten en 3 boortjes kapotgedraaid.

heeft iemand nog een tip waarmee ik die dinge los kan krijge want ik haat dit egt dat ik word tegengehouden om mn scoot te laten lopen door 2 kut schroefjes (ik heb dr pas 1 los, die kwam er meteen uit... de andere zitten egt muurvast) Of zal ik ze gewoon nog es probere uit te boren?
 
Advertisement - register to remove this

hmm... ik moet zo werken.. heeft iemand een snelle oplossing. ik weet dat ik ongeduldig ben maar k kan t gewoon niet hebben dat ik niet verderkom door 2 schroefjes

Ik heb er al 1 doorgezaagd... die gaat mn pa uitboren... de andere is al helemaal dolgedraaid (ja zoveel kracht heb ik erop gezet). De imbus is rond van binnen :S
 
eeh inbus doldraaien is niet zo moeilijk, zorg gewoon voor GOEDE boortjes en boor hem uit, daarna kan je als je geluk hebt hem er zo uithalen met een griptang, en anders helemaal doorboren en opnieuw tappen klaar.
 
Kuuuut ik blijf bezig met vragen... Ik heb m nu eraf. Maar hoe moet ik mn ontsteking (en vario) eraf halen als k geen cilinder erop heb zitten om een zuigerstop te gebruiken?

Ik heb het al gebropeerd met 2 verschillende ijzeren stangen en een tapeind door mijn krukas heen te steken en dan met mn ratelaar eraan te draaien... maar ik trek ze gewoon doormidden...

Weet iemand een tip hiervoor of is er speciaal gereedschap om het zo te doen?
 
ik bouw altijd constructies ervoor, bepaalde schroeven in het blok draaien waar de sleutel tegen stil komt te staan, moet je beetje inventief zijn. en anders kunnen we je neit helpen vanaf het forum he moet je iemand halen om je te helpen. ja of een constructie bouwen die de drijfstang stil houdt met behulp van de tapeindes, wel zorgen dat de drijfstang ongveer op de helft staat anders kan ie megakoppel leveren en gaan dingen stuk. maarja zoiets had je volgensmij ook al geprobeerd.

edit: ja als je toch moeite gaat doen gewoon ff cilinder monteren:p
 
dan moet je mina varioblokeer sleutel kopen
goed gereedschap=halve werk

ik heb zon universele koppelingsleutel, past ook op vliegwiel, eerst variomoer losmaken en dan onstekingmoer, en vliegwiel haal je eraf met vliegwieltrekker
 
tja , wil je een blok reviseren moet je gewoon goed gereedschap hebben ,dus ga aan de gang en koop dingen als een vliegwieltrekker , varioblokkersleutele , vliegwielblokkersleutel , kuntstofhamer etc...

het kan ook met een luchtsleutel uiteraard..
 
Of ga gewoon bij de dichtsbijzijnde autozaak en vraag of die de moer effe kunnen lossen met hun luchtsleutel. Maar uiteraard heb je dan ook nog een vliegwieltrekker nodig om het vliegwiel te ontdoen van het magnetische veld :p
 
Back
Top