Blok splitsen?

Status
Not open for further replies.

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
Hey,

Ik was van plan mijn blok te splitsen zodat mijn nieuwe krukas erin kan, alleen weet ik niet welke bouten ik moet losdraaien en hoe ik dan de 2 helften van elkaar krijg.

Weet iemand dit? of heeft iemand een foto waarop hij kan aangeven welke bouten ik moet losdraaien?

MVG
Chris
 
Advertisement - register to remove this

tja, haal je ontsteking eraf en en draai de 6 bouten die je ziet eruit..
2 andere ofzo moeten er niet uit.
je kan zelf wel wat zien welke het blok samenhouden en welke niet zeker?
 
ja ok maar hoe haal ik mijn ontsteking eraf als ik die deksel er niet af krijg? (Waar je waterpomp in zit) die bouten zijn vastgeroest ofzow. en ik wil ze niet slopen...
 
ja ok maar hoe haal ik mijn ontsteking eraf als ik die deksel er niet af krijg? (Waar je waterpomp in zit) die bouten zijn vastgeroest ofzow. en ik wil ze niet slopen...

tjah, veel kracht op zetten natuurlijk :p
Als ze doldraaien, met dremeltje gleufje maken en grote platte schroevendraaier in zetten en draaien.

natuurlijk wd40 ook gebruiken
 
Dan kan je je blok niet splitsen en zul je het moeten laten doen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je wilt sleutelen je er wel de juiste stukken gereedschap voor nodig hebt. Anders kom je er gewoon niet.

laat hem eerst effe proberen, je hoeft iig geen dremel te hebben voor een blok te openen he.
 
Dat klopt zeker, maar als je al niet het technische inzicht hebt om zelf 3 vastgerotte boutjes los te maken wens ik zijn krukas + nieuwe lagers veel plezier toe.
Om je toch nog een tip te geven, probeer samen met een vriend die al wat meer ervaring met dit soort dingen heeft je blok uit elkaar te krijgen. Waar een wil is is een weg, maar voor het plaatsen van een nieuwe krukas zul je toch wel wat ervaring/kennis nodig hebben.
Met de search kan je trouwens ook genoeg vinden over dit onderwerp inclusief foto's.
 
Dat klopt zeker, maar als je al niet het technische inzicht hebt om zelf 3 vastgerotte boutjes los te maken wens ik zijn krukas + nieuwe lagers veel plezier toe.
Om je toch nog een tip te geven, probeer samen met een vriend die al wat meer ervaring met dit soort dingen heeft je blok uit elkaar te krijgen. Waar een wil is is een weg, maar voor het plaatsen van een nieuwe krukas zul je toch wel wat ervaring/kennis nodig hebben.
Met de search kan je trouwens ook genoeg vinden over dit onderwerp inclusief foto's.


sommigen hier denken daar anders over , die denken dat je met een hamer en beitel de brommer kunt reviseren :*

ik ben het wel met je eens hoor Mol , als je geen gereedschap en/of geen inzicht hebt hiervoor laat het dan doen door iemand die weet wat ie doet , want er zit verschil tussen lagers vervangen (alleen vervangen) en lagers vervangen (en ook weten waar je op moet letten en weten wat je doet) ;)
 
Dan kan je je blok niet splitsen en zul je het moeten laten doen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je wilt sleutelen je er wel de juiste stukken gereedschap voor nodig hebt. Anders kom je er gewoon niet.

ik kom overal waar ik wil...
en dat.... zonder dremel en wd40.

een blok splitsen met spierkracht en een tang met imbussen wil lukken.

pak de hamer en beitel :p en schrik die imbussen los, simpelweg door er een beitel op te zetten er paar tikjes ertegen te geven, langs links rechts
 
Ik hoop dat je er trots op bent, maar imo is dat niet de manier om een blok te splitsen. Een boutje losmaken door hem te laten schrikken is voor mij niets nieuws, maar de 2 carter delen uit elkaar halen doe ik liever op een wat professionelere manier.
Waarschijnlijk heb ik een te hoge standaard voor het (de)monteren van een 2takt blok en zal me bij deze niet meer mengen in het verhaal aangezien mijn mening nu wel duidelijk is.
 
Ik hoop dat je er trots op bent, maar imo is dat niet de manier om een blok te splitsen.
Waarschijnlijk heb ik een te hoge standaard voor het (de)monteren van een 2takt blok en zal me bij deze niet meer mengen in het verhaal aangezien mijn mening wel duidelijk is denk ik.

meningen zijn er om gedeeld te worden ofniet?

ik kan me niet voorstellen dat jij geen schroefjes boutjes etc los schrikt?
dat helpt soms echt verrekte veel.

dat het de manier is zeg ik ook niet...
ik doe het zelf ook zo niet maar hat kan dus gewoon wel.
 
meningen zijn er om gedeeld te worden ofniet?

ik kan me niet voorstellen dat jij geen schroefjes boutjes etc los schrikt?
dat helpt soms echt verrekte veel.

dat het de manier is zeg ik ook niet...
ik doe het zelf ook zo niet maar hat kan dus gewoon wel.


wat allemaal wel niet kan ;)

een slechte manier moet je nooit promoten , of je wilt jezelf graag een lompe boer genoemd willen worden ....

op een nette manier sleutelen is heel belangrijk voor het eindresultaat...
 
kappe met dat offtopic shit :p

ik heb genoeg kennis om een krukas te vervangen etc (al zeg ik het zelf) het enige wat ik nog niet gedaan heb is een blok splitsen (die andere wat ik gedaan heb was een blok dat al gesplitst was)

En aangezien ik dus niet wist waar ik op moet letten kwam ik hier om raad. Maar nu weet ik het.

(@Mol: je hebt dus egt geen dremel nodig als je aan een scooter werkt.)
 
Snap je nou echt niet dat ik dat een beetje sarcastisch bedoelde. Wat een nivo weer hier. De 2e zin in mijn post zou dat toch duidelijk moeten maken...
Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat je zelf ook wel een beetje inventief moet kunnen zijn om wat boutjes los te krijgen die vastgerot zitten. Heb je bijvoorbeeld weleens van een boormachine gehoord?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top