Rammelend geluid van de vario :(

Twan

Well-Known Member
Sinds ik een andere uitlaat heb, en dus mijn rollen etc heb moeten vervangen heb ik een rammelend geluid dat vanaf de vario afkomt :? Het geluid lijkt net ofdat de rollen niet alleen rollen maar ook omhoog en omlaag bewegen. Ik heb de vario nu al een paar keer eraf gehaald en nagekeken, maar alles lijkt gewoon goed te zitten, alleen het geluid gaat niet weg :(

Ik ben bang dat er dadelijk iets kapot gaat ofzo, omdat ik er eerst geen last van had.

Zijn er mensen die dit geluid herkennen? Of weten wat er fout zit.
 
Advertisement - register to remove this

Sorry dat ik mijn bericht niet edit, maar 1 vraagje :p Hoe kan het dat als mijn scooter warm is ik geen geschok meer heb :)

Trekveertjes moeten dan wel goed zijn of niet :)
 
/me is hopeloos!!!

Koppeling nagekeken + schoongemaakt. Vario nagekeken + schoon gemaakt. Gekeken of alles goed vast zat. En nog is het niet goed!!!

Volgens mij kan ik hem beter naar de dealer brengen :'(
 
er is misschien nog 1 klein dingetje...... ik weet verder niet of je daar hebt naar gekeken hoor....

in mijn 'vroegere' stadium stelde ik ook vragen over mijn brakke afstelling, met name de vario....... 'heb je wel alle begrenzingen eruit?' vroeg iemand.... dus ik testen, bleek er nog een ringetje achter de vario te zitten (tussen je vario en je gedeelte met al die tandwielen (geen idee hoe het heet)).. in ieder geval, die heb ik er uit gehaald.... ik wist niet wat ik hoorde als ie stationair liep.. een geratel van hier naar tokio (ook als ik gas gaf hoor)... heb ik het ringetje teruggeplaatst, nergens geen last meer van...

als je hier al naar gekeken hebt, sorry, dit was i.i.g bij mij zo...
sterkte en succes :)
 
Originally posted by j-p
er is misschien nog 1 klein dingetje...... ik weet verder niet of je daar hebt naar gekeken hoor....

in mijn 'vroegere' stadium stelde ik ook vragen over mijn brakke afstelling, met name de vario....... 'heb je wel alle begrenzingen eruit?' vroeg iemand.... dus ik testen, bleek er nog een ringetje achter de vario te zitten (tussen je vario en je gedeelte met al die tandwielen (geen idee hoe het heet)).. in ieder geval, die heb ik er uit gehaald.... ik wist niet wat ik hoorde als ie stationair liep.. een geratel van hier naar tokio (ook als ik gas gaf hoor)... heb ik het ringetje teruggeplaatst, nergens geen last meer van...

als je hier al naar gekeken hebt, sorry, dit was i.i.g bij mij zo...
sterkte en succes :)

Nou dat ringetje hoort er ook te zitten :) anders past idd de vario niet meer zo goed, en krijg je een tering geluid.

Dat ringetje wat de begrenzer voorsteld is een andere ringetje ;)
 
Zou het trouwens ook kunnen dat er een kogellagertje van mijn krukas los is ofzo? Dat hij daarom zo'n geluid maakt + dat hij niet meer goed rijdt, vooral kwa optrekken?
 
Originally posted by Twan Peters
Zou het trouwens ook kunnen dat er een kogellagertje van mijn krukas los is ofzo? Dat hij daarom zo'n geluid maakt + dat hij niet meer goed rijdt, vooral kwa optrekken?

Wel gek dat dit opeens gebeurd na montage van een nieuwe uitlaat, dan zou het zo zijn dat je het eerder niet gehoord hebt en nu wel nu hij meer toeren maakt
 
Mja, wat kan het anders zijn. Ik weet het echt niet meer.

Hij rijdt nu ook gewoon slechter als normaal. Top is wel ongeveer hetzelfde, alleen de optrek is gewoon geminderd.

Ik snap er ook niets van. Hij heeft het gewoon een paar dagen super goed op die uitlaat gedaan.
 
/me heeft weer ff tijd kunnen maken om aan scoot te werken :)

Maar nu vraag ik me af hoe jullie erop komen dat mijn half poulie niet meer zo goed is :)

Want een half poulie kan er toch niet voor zorgen dat je scooter vrij weinig toeren maakt of wel?
 
Last edited:
o verkeerd gelezen :p

Maar ik had al keer mijn scooter getest zonder vario etc. om te horen als er geen raar geluid uit kwam.
Maar toen had ik niet dat geluidje gehoord. Maar op dit moment is het geluid niet het ergste. Ik vindt
het erger dat mijn scooter op het begint schokt/happerd en niet meer goed optrekt. Mijn top is nog wel gewoon normaal
En als hij warm is dan schokt hij op het begin niet meer. Maar trekt hij gewoon niet meer goed op.
 
WHOEI WHOEI


Vanmiddag ff gele drukveer van malossi gehaald. Ik vertrouwde toch niet echt op die metrakit.

Dus ik leg hem er onder en heel het geschok is weg :D Hij trekt weer lekker op :) Die metrakit was zo slap als een vaatdoek geworden :D


Ook geen rammel geluidje meer gehoord, maar daar kan ik nog niets 100% over zeggen. Ik hoop dat het over is :)

Krukas maakte trouwens geen gek geluidje + hij had geen speling.
 
Last edited:
Originally posted by Twan Peters
Nou dat ringetje hoort er ook te zitten :) anders past idd de vario niet meer zo goed, en krijg je een tering geluid.

Dat ringetje wat de begrenzer voorsteld is een andere ringetje ;)

Dat ringetje wat j-p bedoelde was niet de vario-ring he, maar een soort klemring om de vario heen (aan de 8ter kant)
 
Back
Top