Rammelend geluid uit karterkap

Heey mensen ,
ff verhaal kort maken :p ik rijd dus aerox... ik heb hem pas geleden terug gekregen van twins omdat ze daar een deel van mijn vertanding moesten vervangen.
Nou heb ik een paar weken gereden , en gister reed ik een stukje met een maat van mij rond en toen opeens hoorde ik een rammelend geluid en het remde mij een beetje af. ik reed toen een 45 kmh ongeveer.
het lijkt alsof het uit de vario komt maar ik heb geen id wat het is want alles zit er gewoon goed op, gewoon zoals het altijd heeft gezeten...
wel zei die maat van mij dat dat grote tandwiel achter me vario nogal op en neer gaat als hij stationair loopt.
Mijn scooter start nu electrisch nogal slecht , en hij loopt slecht stationair.
Iemand een id? alvast bedankt;)
groeten..
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook zon ratelend geluid ineens.. lijkt ook van de startmotor af te komen. Maar wat is er tegen te doen, en kan het kwaad?
 
op me werk zien we dat zow vaak!(JTR-Terneuzen)
meestal zijn de balletjes uit de startkrans gelopen nieuwe der in en meestal op gelost.
maar het kan dus ook je krukas lager zijn hoe dat je het zegt want als de starterkrans veel beweegt kant het dus ook zijn maar zet je scoot stil haal je vario der af startkrans(mag blijve zitten) en beweeg is naar boven en onder heb je speling?? dan zijn het je krukaslagers dan ben je veder van huis.... naar mijn weten als je het laat maken bij een een scooterzaak rond de 150 euri! zelf beune kan ook dan ben je ongeveer 25euri kwijt voor je lager setje+keringen.

gr orlando

als je nog vragen heb zeg het dan effe!
 
orrie! said:
op me werk zien we dat zow vaak!(JTR-Terneuzen)
meestal zijn de balletjes uit de startkrans gelopen nieuwe der in en meestal op gelost.
maar het kan dus ook je krukas lager zijn hoe dat je het zegt want als de starterkrans veel beweegt kant het dus ook zijn maar zet je scoot stil haal je vario der af startkrans(mag blijve zitten) en beweeg is naar boven en onder heb je speling?? dan zijn het je krukaslagers dan ben je veder van huis.... naar mijn weten als je het laat maken bij een een scooterzaak rond de 150 euri! zelf beune kan ook dan ben je ongeveer 25euri kwijt voor je lager setje+keringen.

gr orlando

als je nog vragen heb zeg het dan effe!
thanxx voor de posts kzal er eens naar kijken:)
 
hmmm ik heb het probleem gevonden:-(.... nieuwe cilinder..
Volgens mij zijn mijn zuigerveren afgebroken en in mijn cilinder terecht gekomen.. alles is kapot.. mijn zuiger , cilinderkop , cilinder alles kan vernieuwd worden.
Nu nog kijken of er iets in me krukas zit..
 
dna_mario said:
en je bleef gewoon rijde ?
Nee da doe ik mijn schatje niet aan:p maar toen ik reed en het geluid hoorde heb ik mijn scooter gelijk uitgezet , ben naar huis gelopen en ja ik heb hem toen wel een aantal x gestart(3 a 4 x) om erachter te komen waar het geluid vandaag kwam .. maar de cilinder was toen allang kapot lijkt me zo.
Kga deze week mijn krukas op ijzerslijpsel nakijken en bidden dat hij nog goed is;)
En dan komt er waarschijnlijk gewoon iets van airsal 50 cc fsow op te liggen.. niet zo duur en tog leuk cilindertje.
 
Back
Top