Racen op het circuit voor beginners.

#94

Retired Champ 2003 + 2004 Standard
Sinds kort heeft de SOBW de mogelijkheid om te racen op een circuit voor beginners.
Zou je een keer met je eigen bromfiets (scooter,automaat,schakel etc.) op een echt circuit willen rijden dan kan dat vanaf nu.
Deze mogelijkheid is ervoor bedoeld om mensen die zitten te twijfelen om aan de racesport mee te gaan doen, een dagje te laten meerijden. Er zijn slechts enkele regels aan gebonden, waardoor het voor iedereen mogelijk is.
Er wordt in de dagplanning een uur vrijgemaakt, in de middagpauze. Hierin wordt de mogelijkheid geboden om 2X een kwartier te rijden met tijdswaarneming. Een en ander wordt waarschijnlijk een beetje in de gaten gehouden door een echte wedstrijdrijder. Er wordt in 2 groepen gereden (gekentekend/ongekentekend) zodat je als langzamere deelnemer niet voorbij gevlogen wordt door een snelle deelnemer.

De regels:
1) Je moet stevige kleding dragen,goede helm en handschoenen. Dit hoeft geen echte racekleding te zijn.
2) Er wordt ergens op de bromfiets een transponder vastgemaakt (geplakt/geschroefd). Hierdoor worden jou rondetijden geregistreerd. Deze kun je naderhand bekijken op de infoborden en een paar dagen later ook op internet (http://www.mylaps.com/).
3) Je moet je van te voren inschrijven en je machine laten keuren . Deze keuring ziet er alleen op toe dat je met een veilige bromfiets de baan op gaat,die niet teveel geluid maakt en geen vloeistof lekt. De kosten van inschrijving zijn voorlopig vastgesteld op 10 euro.
4) Alleen machines tot 70cc zijn toegestaan.
5) Uitsluitend voor beginners.

De eerstvolgende keer dat je hier aan deel kunt nemen is op 11 en 12 augustus in Valkenswaard op het eurocircuit. Meer info kun je krijgen door een mailtje te sturen naar info@sobw.nl .

Deze kans krijg je nergens anders, dus grijp hem zou ik zeggen.
 
Advertisement - register to remove this

Mss beetje off-topic: maar zou het niet nuttiger zijn voor beginners als er een marshall voorop rijdt die het tempo aangeeft? Zo krijg je geen gevaarlijke inhaalsituaties door mensen die niet bekend zijn met circuitrijden.

Leuk initiatief iig! Net zoals motor-circuitdagen :)
 
Mss beetje off-topic: maar zou het niet nuttiger zijn voor beginners als er een marshall voorop rijdt die het tempo aangeeft? Zo krijg je geen gevaarlijke inhaalsituaties door mensen die niet bekend zijn met circuitrijden.

Leuk initiatief iig! Net zoals motor-circuitdagen :)


Zoals gezegd zal er een wedstrijdrijder de boel in de gaten houden, en dat kan inderdaad zoals jij zegt door het tempo aan te geven.
 
Het is zeker niet mogelijk om daar een of andere scooter te huren he? ;)


Nee, maar misschien dat je bij de buurjongen een scooter kan lenen. Dan neem je die toch gewoon mee.

Het hoeft niet per sé een scooter te zijn, schakels mogen ook.
 
Last edited:
he patrick, krijg je nou korting omdat je dit zo @ forum zit te promoten?

of hebben jullie nog een paar gebruikte scooters te koop :D
 
Ik vrees geen van beide Rop.

Als jij zorgt voor goed weer, dan belooft het een mooi dagje te worden.
Met goed weer op 11 en 12 augustus, komt mijn zip ook weer uit de schuur, om te kijken of ik het niet verleerd ben.
 
Ik vrees geen van beide Rop.

Als jij zorgt voor goed weer, dan belooft het een mooi dagje te worden.
Met goed weer op 11 en 12 augustus, komt mijn zip ook weer uit de schuur, om te kijken of ik het niet verleerd ben.


kom beter een keer bij ons sbo rijden, dan pas kan je het zien of je het niet verleert ben :D
 
Met een tank benzine kom ik nooit tot een SBO wedstrijd. Valkenswaard lukt wél.
 
Ik heb al een afspraakje staan dan.
Ps: Ik vind het veel leuker om bv Anthony en/of Erwin een keertje te zien rijden, als ik ze zo ver kan krijgen.
 
Met een tank benzine kom ik nooit tot een SBO wedstrijd. Valkenswaard lukt wél.
Gelukkig was het in topconditie houden van een luchtgekoelde 14.k draaiende SOBW-machine wel mogelijk met dat bedrag ;).


Ik snap het wel hoor.. Maar zou je graag eens willen zien in de open70.. Kijken of je Koning Rik het eens lastig kan maken :W
 
waarom staat dit niet gewoon in het sobw gedeelte?????

Omdat dit bedoeld is voor eenieder die wil gaan racen. Het is niet bedoeld voor SOBW-ers en ook niet voor SBO-ers.

Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, of niet?
 
in Emmen heeft van der AA zoiets ook al een keer georganiseerd , alleen dan niet met de sobw en op eigen risico en met gewone kleding , was imo erg gevaarlijk.
(links en recht ook wel 1 gevallen , au! :p)

ik hoop dat ze daar niet denken dat ze al Valentino rossi zijn en meteen te gek doen , ik wil niet weten wat er gebeurd als er iemand met "normale" kleding daar rondschuift :p

lijkt me btw wel spannend , met een 70 de hairpin uit :p

wat ik btw niet helemaal snap van de sobw dat ze eerst gingen zeuren over veiligheid en daarom geen 70cc , ging veel te snel. en dat er nu zomaar wat amateurs mogen rijden zonder al te veel beschermende kleding op 1 of ander hok met wie weet std vering etc. , mja ,ze zullen toch wat moeten doen om weer wat deelnemers bij elkaar te sprokkelen haha..

maar zulke dingen vind ik dan wel weer leuke initiatieven om het publiek er meer bij te betrekken.

zou mooi zijn als er een sponsor was die pakken te leen gaf oid :)

die kant zou het wel op moeten gaan imo , meer commercieel..

ben jij zelf ook bij de organisatie hiervan betrokken Patrick?
 
jij ook niet :p

grotere firma's die in dat soort handel doen en er mischien beter op zouden kunnen worden als meer mensen zouden gaan racen.
 
Back
Top